Jeg mistænker jeg har fået en hælspore.
Det gør i hvert fald vældigt ondt i min højre hæl.
Jeg udelukkende går/står på arbejdet.
Jeg er desværre overvægtig.
Jeg burde få bedre arbejdssko. Men jeg er “kun” i praktik, får altså ikke betalt fodtøj. Og jeg har ikke rigtig råd til bedre sko.
(Omend jeg netop har hørt at kommunen måske skal sørge for passende fodtøj. Så det skal jeg klart forhøre mig om snarest.)
I mellemtiden er jeg interesseret i indlæg - de er til at betale.
Har i øvrigt sat mig selv på ibuprofen"kur" for at tage inflammation.
Så har nogle herinde erfaring med indlæg? Hvilke kan anbefales?
Jeg tænker især på helfodsindlæg versus hælindlæg. Og selvfølgelig om en specifik type/mærke er bedre end andre.
velkommen i Klubben - mit medlemsskab blev oprettet for 2 år siden og er ikke rigtig til at slippe af med.
Jeg har forsøgt:
indlæg der bare var standard og kun til hælen
hele indlæg
støbte indlæg fra en bandagist
Gaitlinesko
Stråler
Ultralyd
Fysioterapeut til løbetest og behandling
Træning og genoptræning - sig til hvis du vil have programmet
Ortopædkirurg hvor jeg nu kører på blokade nummer 5 eller 6
for hver blokade synes det er være blevet lidt bedre, men stadig ikke super. Jeg går stadig på tæerne om morgnen, så få spurgt om ordentligt fodtøj så du undgår at den kommer til at blive der længere end højst nødvendigt.
Sko med hæl. Ikke nødvendigvis høje hæle, men niveauforskel fra den forreste del af skoen. Det virker for mig. Mine fornuftige, flade sko, der er affjedret på både den ene og den anden måde - de duer ikke.
jeg døjer nu med en hælspore på 10 år, alt er forsøgt fra lægernes side , men intet har hjulpet, især ikke fordi min hælspore el rettere hælsporer sidder rigtig dumt og et sted hvor der ikke rigtig kan gøres noget, og ja jeg har 2 stks af slagsen på samme fod. jeg har prøvet div indlæg både nogle som blev speciel lavet til mig og anddre som er købt i matas, apoteket og hos skobutikken.
mbt sko er prøvet, men det gjorde bare at jeg gik og blev svimmel istedet. pga hælsporene og en forkert gå gang har jeg nu osse problemer med lænd, ryg og knæ, men jeg har da heldigvis lært at leve med det og beklager mig ikke og har fået en nogenlunde ok gå gang som ikke er underlig at se på for andre.
idag når jeg køber sko sørger jeg for at de er dejlig bløde og støtter de rigtige steder og så har jeg her for 1½ mdr siden fundet et skomærke som bare gør det helt rigtige for mine fødder og som er total behagelige at ha på og de støtter der hvor de skal, skomærket er sketchers og de er som sådan ikke speciel dyre, de koster fra 500 kr og op til 8-900 kr. og de er helt sikkert pengene værd
[QUOTE=Tea;1292080]Jeg mistænker jeg har fået en hælspore.
Det gør i hvert fald vældigt ondt i min højre hæl.
Jeg udelukkende går/står på arbejdet.
Jeg er desværre overvægtig.
Jeg burde få bedre arbejdssko. Men jeg er “kun” i praktik, får altså ikke betalt fodtøj. Og jeg har ikke rigtig råd til bedre sko.
(Omend jeg netop har hørt at kommunen måske skal sørge for passende fodtøj. Så det skal jeg klart forhøre mig om snarest.)
I mellemtiden er jeg interesseret i indlæg - de er til at betale.
Har i øvrigt sat mig selv på ibuprofen"kur" for at tage inflammation.
Så har nogle herinde erfaring med indlæg? Hvilke kan anbefales?
Jeg tænker især på helfodsindlæg versus hælindlæg. Og selvfølgelig om en specifik type/mærke er bedre end andre.[/QUOTE]
du kan vel nærmest kun få betalt sko hvis det er et krav fra arbejdsgiver el hvis du er fleksjobber og i praktik og det er et par sko der gør om du kan holde til jobbet