Hæs brokke-pige?

Hej alle.
Jeg synes at Bine snakker rigtig meget. Men mange gange når hun snakker, er det med en meget hæs stemme.

Jeg ved at hun ikke er permanent hæs, for hun kan os godt mijawe med sin spinkle killinge-stemme.

Det jeg har observeret er at Victor er en del efter hende når hun går rundt og snakker. Men det er så vidt jeg ved kun fordi det gør ham legesyg.

Brokker hun sig? Er det fordi Victor er for irriterende at hun går rundt og snakker sådan?

Hun holder også pauser med at snakke, så det er ikke en permanent ting hun gør.
Har tjekket at der er både mad og vand i skålen, så det er ikke dét hun prøver at fortælle mig at hun mangler.

En sidste ting jeg overvejer, er om hun er ved at blive kønsmoden?
Altså om hun forsøger at tilkalde sig Victors opmærksomhed… er gået i løbetid.

Victor er jo kastreret, og det kunne godt være derfor at han ikke forstår hendes hensigter.

Lige for tiden er hun i trods-alderen, som Victor også har været, hvor det er helt vildt sjovt at bide i fødder selvom man fjerner hende.

Har i nogen idéer til hvorfor hun snakker så meget? Hun er jo bare en huskat ligesom Victor, og ikke en klassisk snakkende race.

Huskatte kan også godt være snakkende, ligesom orientalske racers snakkesagelighed findes i mange varianter :slight_smile:

Fanny siger ikke særlig meget i forhold til drengene og når hun “taler”, lyder hun som én, der har været på druk i 14 dage :rock:

Min Cinnamon siger stort set aldrig noget som helst, så da jeg fik Magic, blev jeg faktisk temmelig forvirret over, at han konstant gav lyd fra sig. Og jeg har stadig ikke helt lært at afkode ham.

Noget af tiden snakker han til Cinnamon. Det er helt tydeligt, for så ender det altid med, at han forsøger at vaske det røde mellem hendes ører af, eller at de styrter lejligheden rundt efter hinanden og brydes og slås. Andre gange kan jeg også godt regne ud, det nok handler om mad.

Men så er der alt det andet ind imellem, som jeg ikke umiddelbart forstår. Dog tror jeg, at han nogle gange bare gør opmærksom på, at han er der. Han har også mange varianter af lyde. Hvis han ligefrem mjaver, er det - i hvert fald ofte - fordi han er utilfreds med noget. For det meste siger han dog noget, der bedst kan beskrives som en kurren.

Magic har været udekat før, men er nu indekat. Det lader egentlig ikke til at genere ham, men når han så siger noget, jeg ikke kan gennemskue, bliver jeg alligevel bange for, at det skyldes, at han vil ud.

Så jeg kan godt forstå, hvis du synes, det er svært at regne Bine ud.

Du lærer at tolke hendes forskellige lyde og miawer med tiden. Det tog et stykke tid med Mini, men i dag ved jeg hvad hun vil eller om hun bare snakker.

Mini er også kun alm. huskat og hun snakker rigtig meget, og til tider kan hun også have en hæs stemme.

Jeg har også et værre sludrechartol :rolleyes:

Og det er særligt hvis jeg er tungnem at de hårde skyts rulles frem, dvs. TYDELIG miaven. For i Ziggys øjne må jeg helt klart være fatsvag siden jeg ikke fatter de små knurrelyde og strubelyde…

I dag f.eks. sad han på gulvet og kurrede sødt til mig. Men jeg ignorerede ham, for jeg havde min pc på skødet, og det var tydeligt at han mente det var hans plads. Efter ca. 5 min. med søde strubelyde fik han nok - og så skal jeg love for at der blev råbt!

Så jeg tro bare at Bine er en meget talende missepige, og med tiden lærer du hendes lyde. Jeg behøver aldrig at se efter, hvem af mine der kommer. Jeg kan kende deres trin og lyde.

[quote=Lone;500708]Jeg har også et værre sludrechartol :rolleyes:

Og det er særligt hvis jeg er tungnem at de hårde skyts rulles frem, dvs. TYDELIG miaven. For i Ziggys øjne må jeg helt klart være fatsvag siden jeg ikke fatter de små knurrelyde og strubelyde…

I dag f.eks. sad han på gulvet og kurrede sødt til mig. Men jeg ignorerede ham, for jeg havde min pc på skødet, og det var tydeligt at han mente det var hans plads. Efter ca. 5 min. med søde strubelyde fik han nok - og så skal jeg love for at der blev råbt!

Så jeg tro bare at Bine er en meget talende missepige, og med tiden lærer du hendes lyde. Jeg behøver aldrig at se efter, hvem af mine der kommer. Jeg kan kende deres trin og lyde.[/quote]

Ja jeg kan også tydeligt høre forskel på mine. En lyd de begge laver som jeg tror at jeg har tydet, af nogle små kurre-lyde som de begge siger når de bare trisser rundt. Det tror jeg bare er for at gøre opmærksom på hvor de er henne, så de altid kan finde hinanden, og jeg altid kan høre dem komme.

Victors utilfredsheds-lyde har jeg os tydet. Han mijawer klagende hvis bakken er for fyldt, eller døren han vil igennem er lukket, eller hvis jeg er for lang tid om at komme med maden.

De eneste Bine-lyde jeg er helt sikker på, er når hun spinder og når hun bliver sur og knurrer af Victor.
Men ja som i siger, så skal de andre lyde vel nok snart falde på plads :slight_smile:

Hej Simon du burde da næsten vide at piger taler meget og det jo ikke altid, at vi mænd høre efter eller forstår hvad der menes. :slight_smile: Nå men spøj til side inden jeg får hele forummet på nakken - vi er vist ikke så mange mænd herinde.

Her i huset bor to ragdolls en en dreng og en pige, der er det faktisk drengen der taler mest. Det kan være i mange forskellige situationer. F.eks når han leger, så lyder de nærmest som at han har indbygget en motor. Han har mange forskellige slags lyde, lige fra meget spæde mijav til pænt høje og lange brokkende lyde.
Lydene bliver også højere, når legene bliver voldsommere, jeg tror at han bliver grebet lidt af stemningen.

Penny der imod siger ikke så meget, undtagen når jeg er i bad. Så sidder hun at venter på at jeg skal blive færdig, så hun kan komme ind og pladrer rundt i vandet og fange de sidste vanddråber fra bruseren. Går der for lang tid får man lige en bredside. :slight_smile: Det samme gælder, når hun er kommet ind i brusekabinen, så får man også lige en bredside, når bruseren ikke drypper mere…

Oliver snakker også meget… :tihi:

Når han går rundt i lejligheden, går han og kurre lidt, så jeg kan høre hvor han er… Hvis han vil lege eller ha mad, giver han sig til at miave hjerteskærende mens han ned stirre mig… :hjerte:

Jeg snakker også en del til Oliver når han kommer med sine små kurre lyde, så måske det stammer derfra?:? Har en gang læst at katteejere der snakker meget med/til deres katte, har også katte der snakker meget…

Han kommer med en lille kurre lyd, hvis han lige skal gøre opmærksom på at nu har jeg siddet længe nok ved computeren, og nu vil han over i sofaen og putte… Og når jeg slukker lyset og går i seng, går der heller ikk længe før han kommer med en lille kurre… :hjerte: Så svare jeg ham, også høre jeg ikke mere…

Så ja… tror det er fordi de skal gøre opmærksom på at de er der… Tænk nu hvis vi glemte eller ignorede dem :uha:-what