Hævelse på maven

Så har jeg bestilt en tid til Gucci hos dyrlægen.

Jeg har fundet nogle symmetriske hævelser på hendes mave, helt nede mellem bagbenene. Så vi skal en tur til doktor-dyr for at få hende tjekket.

Hun virker ikke øm gudskelov og hun spiser og går i bakken som hun skal. Hævelsen sidder også løstover muskulaturen, så der er ikke tegn på invasiv vækst, sådan lige umiddelbart. Desuden virker vævet ikke nodulært/knudet så jeg krydser fingre for fedtknuder eller anden form for benign hyplerplasi. Hun er jo ikke engang 4 år den bette pus!

Sidder lige nu og læser alt hvad jeg kan i mine tunge bøger, men der skal jo nok en cytologi til for at få det tjekket. Og jeg gør sikkert bare mig selv unødigt bekymret, så burde lægge dem fra mig

Under alle omstændigheder skal det jo nok fjernes. Selvom det ikke er ømt, driller det hende når hun skal op i katte-træet. Hun hopper nemlig op så hun lige får fat og så trækker sig op ved forbenene. Hun har nemlig siddet fast der, med bagbenene hængene ned under sig og et meget forvirret udtryk… “Jeg plejer da at kunne komme op på denne måde?”. Hun tager derfor den nemme vej op nu hehe… efter jeg har måttet redde hende flere gange… tror det er under hendes værdighed at hønemor skal komme rendende hele tiden.

Nå men tilbage til den seriøse læsning. Jeg skulle bare lige lufte bekymringen, for selvom jeg håber på det bedste vil en lille del af en altid forvente det værste :uha:

Held og lykke med Gucci. Jeg håber, det viser sig at være noget helt harmløst :kryds::kryds::kryds:

:kryds: håber det er noget harmløst

Jeg håber det bedste for hende :kryds: :kryds: :kryds:

Tak ska i have :slight_smile:

Jeg har SÅ svært ved at koncentrere mig om min læsning i dag… så er det heller ikke fedt at jeg sidder og læser om smerteudvikling i patienter med tumorer.
Jeg ender med at få mig selv helt op og ringe :S… det er vist godt jeg har bestilt kæresten til at tage med i eftermiddag.

Uh ja somme tider kan det være en ulempe at vide for meget om sygdomme…

Jeg kan sagtens forstå du er bekymret, men det lyder jo da heldigvis ikke som noget grimt. Jeg krydser fingre for Gocci! :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Sender 1000 tanker og XXX til dig og Gucci.

Håber det bedste for Gucci… Vi XXX poter, tæer og hænder herfra…

Sender masser :kryds: af sted mod jer!

Så har vi været til dyrlægen. Dyrlægen var heldigvis enig i at det ikke var noget ondartet.
Hun mente det var fedt-depoter der var aflejret pga vægtforøgelsen efter sterilisationen og at vi helt skulle droppe vådfoder til katten. Men jeg vil nu lige holde øje med hende alligevel. Fedt-depoter eller ej, så generer det hende jo når hun skal op i katte-træet og jeg kunne have svoret at de var mere hævede for et par dage siden… sikkert fordi hun insisterer på at trække sig op over kanten kun ved hjælp af forpoterne og derved får dellerne i klemme :S

Jeg fik hende også til at tjekke hendes tænder, nu vi havde Gucci der, da hun har noget rødt og hævet tandkød ved de bagerste kindtænder. Her mente dr dyr at det var fordi hun tyggede forkert og det skulle vi ikke gøre noget ved.

Jeg ved for at være ærlig ikke helt hvad jeg skal synes om besøget. Men tror ikke helt jeg vil tage kostråd fra hende. Jeg kan godt se at Gucci har taget på, og at hun ikke skal blive større, men dertil ligefrem at tage vådfoderet fra hende og sætte hende på light-diæt tvivler jeg på at det kommer til at ske. Så hellere bare give hende mindre af det tørre.

Problemet er at damen er meget kræsen… indtil videre er det eneste våde foder hun rigtig gider, enten det fra Netto eller Rea 1000… og ikke om gider røre noget fra en dåse! :doh:

Men nu får vi se hvad der sker. Jeg skal i hvert fald lige have læst en tråd eller ti grundigt igennem her på KG hehe :smiley:

Godt at høre, at dyrlægen ikke mente, det var alvorligt med Gucci, men du skal naturligvis være obs på hende. :kryds:

Hvad angår kostråd, så har du helt ret. Man ikke bare skal følge dyrlægen - især ikke, når denne anbefaler tørfoder.
Og lightprodukter som RC’s Obesity Management gjorde ikke min Snehvide slankere det år, hun levede af det… :slight_smile:

Nej jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge mht til kosten.

Tror jeg må have gang i lommeregneren og selv finde ud af fodersammensætningen… nu har jeg jo fået kurser i beregning af næringsværdier og halløj på studiet… det er da kun passende hvis jeg rent faktisk får det brugt haha.
Jeg brain-stormer lige på den men ellers må jeg få lokaliseret et dyrecenter i nærheden hvor jeg kan hente små portioner af forskelligt vådfoder, så kan jeg da prøve mig frem til hvad hun vil have!