Hævet under hagen

Opdagede lige, at Bailey er en smule hævet under hagen. Når man tager fat i skindet føles det en smule ‘tykt’, men det er åbenbart ikke ømt - jeg må i hvert fald gerne nulre og pille ved det.

Det er ikke helt ude på hagespidsen - nærmest lige under mundvigen.
Og det er lige midt under hagen - ikke ud mod siderne.

Han virker umiddelbart ikke skidt tilpas på nogen måde. Og jeg kan ikke rigtigt se nogen skader på huden.

Jeg har været på døgnvagt, så måske kan det allerede have været der i går. (Men kæresten lægger jo ofte ikke mærke til sådan noget…:thumbdown:)

Kan det bare være et stik? Myggestik måske? Bi- eller hvepsestik ville vel være ømt og ret hårdt…? :? Misserne har jo adgang til indhegnet have, og jager insekter hver dag…:S

Ringede til Skovlunde, men nåede desværre lige præcist ikke at få fat i Stig i hans telefontid, men jeg talte med ‘klinikdamen’ (eller hvad sådan en nu hedder :høhø:) som gav mig besked på at holde øje med området. Hvis det hæver yderligere, så skal jeg ringe igen.
Stig er heldigvis på job indtil kl. 22 i aften. :slight_smile: (Og Stig har i øvrigt fået besked om at ringe til mig i løbet af aftenen, da vi skal tale om Artemis’ videre medicinering - så kan jeg jo lige høre, hvad han siger til hævelsen…)

Har nogle herinde oplevet noget lignende?

Nå, så ringede Stig allerede. Han sagde det samme - bare hold øje med området. Så det gør jeg så…:uha:

:høhø:

[QUOTE=Diana F;913230]

Har nogle herinde oplevet noget lignende?[/QUOTE]

Jeg har været udsat for det samme…eller det vil sige Nailhead har. :slight_smile: Han reagerede heller ikke når man pillede ved det, og det forsvandt af sig selv. Jeg tror det har været et insektbid, for det var ikke ømt eller noget. Jeg fik også bare besked på at holde øje med det

Jeg tror det kan være meget forskelligt, så god idé bare at holde øje.

For hvad kan dyrlægen gøre ved det? Intet :slight_smile:

Tak for svarene. :slight_smile:

Hvis ikke jeg tager meget fejl, så er hævelsen vist allerede aftaget lidt…:slight_smile:

Og Bailey har det glimragende. Han æder, løber, leger og plager as usual…:høhø:

Har også oplevet det med Flykra. Hun legede i sengen om natten og slog hagen ned i Kim’s hoved :tihi: :ups: De havde begge en lille bule morgenen efter :klapper: Hun reagerede ikke på at man rørte ved den og dagen efter var den væk. Så jeg ville nok bare se tiden an :slight_smile: Som “Mormor” :tihi: også siger, “hvad kan dyrelægen gøre ved det?” :slight_smile:

Tja, det kan måske også godt ha’ været en slags bule. Alban og Bailey ‘slåsser’ jo ret meget…:tihi:

Men vi har lige været hjemmefra nogle timer (familiefødselsdag) - og nu kan jeg se, at hævelsen er helt væk. :thumbup:

Jeg var lidt nervøs for, at hævelsen kunne være optræk til en infektion af en art. Har nemlig oplevet bylder på mine gamle katte på landet - og DET er ikke sjovt for missen…:S

Så det er dejligt, at det bare er gået i sig selv igen. :thumbup:

Men tak for jeres inputs. :slight_smile: