Hage/underlæbe

Hej
Min kat har pludselig mistet pelsen, som det kan ses på billedet (det ser værre ud på billedet end i virkeligheden)
Nogle som kender til en forklaring? Hun virker ikke påvirket af det… Hun er kun 5 måneder gammel :woman_shrugging:t2:

2 Synes om

Kan det være Eosinofilt granulom?
https://www.dyrlaegevagten.dk/eosinofil-granulom/

Er dine foderskåle af plastik ? Nogle katte er allergiske overfor det plastik som foderskåle er lavet af. Så du kan overveje at skifte til nogle skåle af metal :smile:

3 Synes om

Ja, det er de faktisk. Det var da en nem ting at prøve af i hvert fald :sweat_smile: men jeg har jo haft hende i over en måned… Kan det mon godt først vise sig nu? :face_with_peeking_eye:

@Majasunivers det ved jeg ikke, men tror der går lidt tid inden man ser det. Vores gamle familiekat havde hårtab og irriteret hud på hagen der lignede det på billedet. Da vi byttede mad/vandskål forsvandt det relativt hurtigt. Så det er da et forsøg værd

Er hun tjekket for lopper?

Altså hun var til dyrlæge for 1,5 uge siden for at få 2. vaccine og han fandt ikke nogen lopper… Og hun kommer ikke ud endnu. Så kan hun ikke have lopper, vel? :sweat_smile::face_with_peeking_eye:

Glas/porcelæn er bedst - jeg fik at vide af dyrlæge at metal også kan give problemer.

1 Synes om

Nej så hurtig burde det ikke gå :slight_smile:

1 Synes om