Halløj katteelskere

Hejsa alle sammen, mit navn er Susanne, jeg er 22 og glad for katte. Famliliens gamle kat blev for et par uger siden aflivet grundet sukkersyge, men nu er der liv i huset igen, da jeg har taget to små killinger til mig:)

De hedder Kelly og Taylor og er huskatte.

Historien bag:
Marken blev høstet ved siden af hvor vi bor. Da jeg om aftenen gik med hundende, fandt jeg en lille killing i et buskads ved siden af marken. Den miavede og peb noget så hjerteskærende Jeg var bange for at dens mor måske var blevet fanget af mejetærskeren, men da den helst ikke ville have menneske kontakt lod jeg den være, og håbede den ville finde sin mor.

De næste par dage hørte jeg ingenting til killingen. Men så en dag da jeg fodrede kaninerne udenfor, sad den inde hos den store belgiske kæmpe…den tryggede sig op af ham…selv om han ikke var interesseret i den.

Det bette kræ havde udflåd fra næse og øjne, og den var tynd og havde bidmærker. Jeg fandt et par store handsker og indfangede killingen…der ikke var helt tilfreds. Den blev først sat i bur, og dagen efter taget til dyrlægen.

Her blev hun bedømt til at være 10 uger gammel, og stærk nok til at overleve. Det var forøvrigt ved samme dyrlæge besøg den gamle kat (Mis) blev erlæret syg. Da jeg kom hjem fra dyrlægen kom min far med endnu en killing han havde fundet i baghaven.

Så nu ca. 3 uger efter, har jeg stadig to killinger. Den ene killing har fået konstateret hjerte fejl, så hvor lang tid den klare sig vides ikke.

Her er et par billeder taget kort efter jeg fandt dem:

Og så lidt billeder og en film taget efterhånden :slight_smile:

View My Video

Hej Susanne og velkommen herinde.

Det er utroligt, hvad god pleje og en kærlig indsats i det hele taget kan gøre for sådanne to sølle skrog, som mange andre ville gå i en stor bue udenom.
Det er ikke til at tro, det er de samme katte.

PS: Rigtig mange katte med mislyd på hjertet ell. hjertefejl kan nå at dø af alderdom, før de får hjerteproblemer.

Hvor var det godt du tog dig af de to små stakler - hvor er de blevet nogle lækkermåse, begge to.

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Og så i øvrigt velkommen på Kattegale :velkommen:

Tak for velkomsten:) Jeg har ihvertfald heller ikke fortrudt at jeg valgte at hjælpe de to-love I starten havde jeg overvejet at finde nyt hjem til dem, men så blev voret kat jo aflivet, så fik jeg lov at beholde dem:wehu: Og de har bare indtaget famliens hjerter med storm…på trods af deres lettere modvilje mod menneske kontakt i starten, er de blevet verdens mest kælne katte nu…

De har allerede nu kostet mig en formue, men det er jo bare penge:p En dyr racekat koster jo også mange penge …

Glæder mig til at dele mine oplevelser med jer herinde :slight_smile:

Du skal være så hjertelig velkommen her på Kattegale :hjerte:

Skønt at se, at du har taget dig så godt af de 2 forsømte killinger.
Du kan tro, at det glæder mit kattehjerte. :hjerte:

:velkommen:

Hvor dejligt at de kom til dig… Velkommen til

Hej, og velkommen hertil. -velkommen -velkommen

Sikke en skøn historie, du fremfører. -forelsket -forelsket

Velkommen til…

Hvor jeg bare eeeelsker sådanne historier… Der er ikke noget bedre end at redde en killing fra den skæbne, som disse to tydeligvis gik i møde…

Jeg har selv haft sådan en rød lille en, som blev fanger med net ude hos en landmand. Han havde øjne som løb i vand, orm og jeg ved ikke hvad mere… -Han vejede sølle 625 gram…
Han endte med at blive den bedste kan man kunne tænke sig, og jeg nød de 9 år som jeg nåede at have med ham…

Historier som din varmer, og jeg glæder mig til at følge dine dejlige misser herinde…

Hilsen Sussie

Hejsa og:velkommen:

Hvor er det godt at du har taget dig af de to misser.
De ser rigtig fine ud nu, begge to.
hilsen Lisbeth

Hej og stort velkommen på kattegale :slight_smile:

Dejligt med et sørgesligt eventyr der endte så godt!!!

:kram:

Velkommen herinde :slight_smile: Jeg håber du får god fornøjelse af forummet herinde :slight_smile: Kan allerede se at du har lavet en ang. siam og opdræt :slight_smile:

Dejligt at de små der er kommet sig og ser så meget bedre ud :slight_smile:

Hej
Også velkommen fra mig :velkommen:.
Dejligt misserne blev fundet og er fine og friske :thumbup: :wehuu:

:velkommen:til kattegale :ok:

Mange tak -lazykitty

Hej Susanne og velkommen til :slight_smile:

Syns det er så super du har taget dig af de 2 små stakler. De ser jo helt godt ud allerede.

Og så har jeg et spørgsmål. Dit nick - Kitekat - er det en forglemmelse at du kun har skrevet med et T eller mener du kite som i drage? (overhovedet ikke negativt ment)

[quote=Anne K;260448]Hej Susanne og velkommen til :slight_smile:

Syns det er så super du har taget dig af de 2 små stakler. De ser jo helt godt ud allerede.

Og så har jeg et spørgsmål. Dit nick - Kitekat - er det en forglemmelse at du kun har skrevet med et T eller mener du kite som i drage? (overhovedet ikke negativt ment)[/quote]

Tak :slight_smile: Det er Kite som i drage :slight_smile:

:velkommen: