Halløj

Hejsa alle sammen

Må hellere præsentere mig herinde :slight_smile:
Jeg er 32 år og bor med mand og 2 børn på 3 og 1,5 år i Silkeborg. Vi har i et stykke tid snakket om at få kat og nu er jeg gået i gang med den helt store research. Derfor faldt jeg over dette forum og tænkte at I måske kan hjælpe :smiley: Der dukker jo mange spørgsmål op når man begiver sig ud i noget nyt.
Vi har tidligere haft marsvin og derefter rotter. Men nu vil vi have et dyr der ikke er i bur og kat er noget vi begge kan lide :hjerte:

Velkommen :slight_smile: Du er helt sikkert kommet på rette sted :slight_smile:
Her findes en vidensbank af den anden verden og nogle søde mennesker der gerne deler ud :slight_smile:

Velkommen til :heya:
Håber du bliver glad for at være her :slight_smile:

Hejsa, Xenia - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Håber du finder de svar du søger.
Og jeg skal lige nævne min egen kæphest: Killinger er skønne, men med en voksen kat ved man, hvad man får.
Læs f.eks. denne tråd: ‘salgstale’ for seniorkatten :wink:

:velkommen::velkommen:

:velkommen::velkommen::velkommen:

Spørg endelig løs - ingen spørgsmål er for dumme :slight_smile:

Velkommen! Jeg er SÅ GLAD for at det ser ud til at være blevet en trend at man spørger og undersøger INDEN man farer ned i Brugsen og ringer til den første den bedste der har 8-ugers killinger “der gives væk” :smiley:

Det tyder på at katten ER ved at få en højere status sådan generelt, og det kan man jo kun påskønne!

Vi har forresten både katte og rotter :slight_smile:

Hvis man ikke vil starte ud med enracekat, sidder der massevis af dejlige katte rundt omkring på landets internater, i alle aldre :slight_smile:

Og så min ene kæphest: Få to. To katte er IKKE dobbelt besvær, det er dobbelt glæde. både for katte og mennesker. Specielt (og her kommer kæphest # 2) hvis de skal være indekatte. Hvilket jeg klart advokerer for. Dels fordi det er sikrest for kattene, dels fordi DU har besluttet dig for at få kat(te) - det har dine naboer ikke :slight_smile: En mellemting er selvfølgelig at lave en indhegning/løbegård til dem - men katte der ikke har været vandt til udelivet savner det altså heller ikke. Man kan ikke savne noget man ikke ved hvad er! Katte er nemlig ikke mennesker :slight_smile: - selvom man nogen gange synes det :wink: )

Velkommen til :velkommen:

:velkommentilkg:

:velkommen::velkommen::velkommen:

stort og varmt :velkommentilkg:

:heya:
Velkommen til…

[QUOTE=DK Sugieh;693427]Velkommen :slight_smile: Du er helt sikkert kommet på rette sted :slight_smile:
Her findes en vidensbank af den anden verden og nogle søde mennesker der gerne deler ud :)[/QUOTE]
Tak :slight_smile: Jeg har nogle af spørgsmålene klar.

[QUOTE=Egeberg;693432]Velkommen til :heya:
Håber du bliver glad for at være her :)[/QUOTE]
Det tror jeg da. Der virker til at være en god stemning.

[QUOTE=FinnFrode;693443]Hejsa, Xenia - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Håber du finder de svar du søger.
Og jeg skal lige nævne min egen kæphest: Killinger er skønne, men med en voksen kat ved man, hvad man får.
Læs f.eks. denne tråd: ‘salgstale’ for seniorkatten ;)[/QUOTE]
Jeg har ikke lige læst det du linker til ENDNU :slight_smile: men jeg tror vi er mest til det med at få dyret fra start/killing.

Tak :slight_smile:

Spørg endelig løs - ingen spørgsmål er for dumme :)[/QUOTE]
[COLOR=blue]Skal nok spørge :)[/COLOR]

[QUOTE=TrekkieGrrrl;693701]Velkommen! Jeg er SÅ GLAD for at det ser ud til at være blevet en trend at man spørger og undersøger INDEN man farer ned i Brugsen og ringer til den første den bedste der har 8-ugers killinger “der gives væk” :smiley:

Det tyder på at katten ER ved at få en højere status sådan generelt, og det kan man jo kun påskønne!

Vi har forresten både katte og rotter :slight_smile:

Hvis man ikke vil starte ud med enracekat, sidder der massevis af dejlige katte rundt omkring på landets internater, i alle aldre :slight_smile:

Og så min ene kæphest: Få to. To katte er IKKE dobbelt besvær, det er dobbelt glæde. både for katte og mennesker. Specielt (og her kommer kæphest # 2) hvis de skal være indekatte. Hvilket jeg klart advokerer for. Dels fordi det er sikrest for kattene, dels fordi DU har besluttet dig for at få kat(te) - det har dine naboer ikke :slight_smile: En mellemting er selvfølgelig at lave en indhegning/løbegård til dem - men katte der ikke har været vandt til udelivet savner det altså heller ikke. Man kan ikke savne noget man ikke ved hvad er! Katte er nemlig ikke mennesker :slight_smile: - selvom man nogen gange synes det :wink: )[/QUOTE]
Jeg undersøger altid først. Det andet er helt hul i hovedet.
Hvor mange rotter har du? Savner nu en gang imellem de små totter :smiley:
Vi skal selvfølgelig nok overvejer grundig om vi skal have en eller to. Det skal nemlig være en indekat. Bryder mig ikke selv om naboens katte der skider i vores have så det skal min ikke gøre.

Tak :slight_smile:

Tak :slight_smile:

Tak :slight_smile:

[COLOR=blue]Tak [/COLOR]:slight_smile:

Velkommen til…[/QUOTE]
Tak :slight_smile:

Også et velkommen herfra :slight_smile: Håber du bliver glad for at være her, og bare spørg løs - her er rigtig mange kloge krager herinde…det har jeg selv nydt godt af. En helt ny verden vil åbne sig for jer :smiley:

Mange tak :slight_smile:

Her bliver du glad for at være :slight_smile:

Velkommen til :heya:

:velkommen::thumbup:

[ATTACH=CONFIG]51075[/ATTACH]

Også hej til de sidste :smiley:

:velkommentilkg:

Tror helt sikkert du bliver glad for at være herinde. Jeg har selv gjort som dig, læst en masse og blev også katteejer for ikke så forfærdelig lang tid siden herinde.

Forummet er efter min mening en guldgrube af oplysninger, og det “værste” er at man bliver bidt af det… det faktisk vanedannende :cool2: