Halsbånd eller ej?

Chippen koster noget mere end øremærke som jo normalt sættes i forbindelse med katten alligevel er i narkose.

Jeg mener jeg giver 288 + moms - ved så ikke om kommer man kun for det om der skal konsultation oveni.

[quote=Lis Dahlstrøm;394807]Chippen koster noget mere end øremærke som jo normalt sættes i forbindelse med katten alligevel er i narkose.

Jeg mener jeg giver 288 + moms - ved så ikke om kommer man kun for det om der skal konsultation oveni.[/quote]

Ok, tak. Jeg siger, at dyrlægen skal chippe dem mens de alligevel er i narkose, når de bliver neutraliserede.

Nej chippen behøver ikke bedøvelse, især ikke på unge dyr - ældre dyr kan næsten have elefanthud og være lidt vanskelige at stikke den tykke nål i.

Øremærke kræver narkose - og gøres derfor gerne sammen med neutralisering

[quote=Lis Dahlstrøm;394824]Nej chippen behøver ikke bedøvelse, især ikke på unge dyr - ældre dyr kan næsten have elefanthud og være lidt vanskelige at stikke den tykke nål i.

Øremærke kræver narkose - og gøres derfor gerne sammen med neutralisering[/quote]

Ja, jeg mente nu også bare, at han skal chippe dem i samme omgang som alt det andet, så jeg får det i samme konsultation og ikke skal betale ekstra.
Vores hund er chippet og fik heller ikke bedøvelse (men damn, synes det er en led nål de bruger:S)

Jeg havde engang en kat med halsbånd, da jeg kom hjem, sad hun og savlede vildt, hun havde fået halsbåndet ind i munden og kunne ikke få det ud igen, hun kunne være belvet kvalt det skete heldigvis ikke, men sikke en ubehag det måtte have været.
Derefter har ingen katte haft halsbånd på ! men er chippet

Jeg ville nu også vælge at få mine chippet mens de er under narkose hvis de alligevel skulle det, for det er filme en tyk nål der bruges!

Ja, sådan lidt over i kategorien rør fremfår nål.

Da min hund skulle chippes. Så tog han det med stiv arm, pev ikke eller noget. men da dyrlægen vaccinerede ham… Så skreg den lille sag :stuck_out_tongue:

Det er fordi vaccinen svider, det gør det ikke at blive chippet.

Ah ok :smiley:
Fordi, jeg tænte, min bette hvalp vejde 800g dengang. Og nålen var jo næsten størrerend hans hoved :stuck_out_tongue:

Svier vaccinen? - så kvajer dyrlægen sig - eller også varmer han ikke vaccinen lidt op i håndfladerne inden h*n stikke.

Der er aldrig nogen af mine katte der siger et kny eller trækker sig under seancen

Mine killinger har ikke givet den mindste ‘miv’ fra sig, når de er blevet chippet som 12 - 13 uger.

Dunno, de gange jeg er blevet vaccineret svier det da?

Jeg ville ALDRIG bruge halsbånd til mine katte. Hvis de skulle slippe ud af lejligheden, så kan de ikke komme ud af opgangen…det er sket et par gange at de er kommet ud, men opgangen er meget “farlig”, så de er hurtigt kommet ind igen :tihi:
Mine er chipmærkede og hvis de engang skal i narkose vil de også blive øremærked, enten med fuld “nummerplade” eller et C :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;394933]Svier vaccinen? - så kvajer dyrlægen sig - eller også varmer han ikke vaccinen lidt op i håndfladerne inden h*n stikke.

Der er aldrig nogen af mine katte der siger et kny eller trækker sig under seancen[/quote]

Det er hvad de dyrlæger som har vaccineret mine dyr siger det gør !
Nogle vacciner svider mere end andre, sådan er det jo osse med os mennesker og vores vacciner.

[quote=Quanti´s;394944]Det er hvad de dyrlæger som har vaccineret mine dyr siger det gør !
Nogle vacciner svider mere end andre, sådan er det jo osse med os mennesker og vores vacciner.[/quote]

Eller også er der individ forskel - intet jeg er blevet stukket med svier- det kan føles som det bulner eller hvordan det kan forklares.

Jeg er sikker på man ville kunne se det på katten hvis det sviede

[quote=Lis Dahlstrøm;394945]Eller også er der individ forskel - intet jeg er blevet stukket med svier- det kan føles som det bulner eller hvordan det kan forklares.

Jeg er sikker på man ville kunne se det på katten hvis det sviede[/quote]

Men Lis nu er du jo 1 person ud af ja hvor mange er der i verden ??

Jeg har fået mange vacciner som svider frygteligt !
Men jeg henholder da ikke kun til min viden om det, men generelt !

Alle mine går med halsbånd og navneskilt. Det er jeg tryg ved. :slight_smile:

Jeg køber de bedste på markedet, som springer op ved mindste berøring.

Meeen jeg har også set en masse skidt på markedet, som jeg ALDRIG ville købe. :frowning:

[quote=Itzy Bitzy;394942]Jeg ville ALDRIG bruge halsbånd til mine katte. Hvis de skulle slippe ud af lejligheden, så kan de ikke komme ud af opgangen…det er sket et par gange at de er kommet ud, men opgangen er meget “farlig”, så de er hurtigt kommet ind igen :tihi:
Mine er chipmærkede og hvis de engang skal i narkose vil de også blive øremærked, enten med fuld “nummerplade” eller et C :)[/quote]

Kan man selv bestemme hvad der skal stå i øret? For så ville jeg da bestemt foretrække noget kort og enkelt fremfor en lang række tal og bogstaver.

Det er ikke altid selve vaccinen der svier, men når der sprøjtes væske ind, så river den fibrene fra hinanden og DET svier- jo hurtigere man sprøjter det ind, jo mere svier det. Det er samme princip der anvendes ved sterilvandspapler (“bistik”) til fødende- smerten fra sterilvandet der sprøjtes ind lige under huden, gør at kroppen producerer endorfiner (kroppens egen smertelindring) og så smertelindres kvinden.

Vi har 2 huskatte, som er udekatte.
De har begge halsbånd på med navneskilt og tlf.nr.

Jeg tjekker ofte deres halsbånd, og sørger for at de sidder meget løst.
Hellere miste et halsbånd, hvis katten skulle hænger fast, end at miste katten.

Vores naboer har et par gange kontaktet os, da de havde fundet en af kattenes halsbånd … så jeg føler mig ret tryg ved, at de har halsbåndet på. Hænger de fast, så falder det af.

Hvis kattene skulle blive påkørt, tror jeg chancen for at blive kontaktet, er større ved halsbånd med navn/tlf.nr. end hvis de “bare” var chippet el. øremærket.