Halse/miv øvelse

Jeg er ved at lære mine katte at halse :tihi: Jeg siger skarpt “miv” og så svarer Filur mig ca hver 3. gang (vi startede træning i forgårs):rock:. De 2 andre kikker interesseret og får et enkelt miv i ny og næ fra dem af :tihi:

Kan man udvide det og bestemme hvor mange miv og hvilke slags der kommer eller kan man kun træne en form for miv eller miav på en kommando. Jaja har høje ambisioner men more mig lidt Filur er med på den leg :wehuu: De få gange Valkyrie kommer med et miv er hun rigtig stolt af sig selv Filur sidder også helt selvtilfreds over han forstår tricket :wehuu::hjertehop:

Ja det kan man da. Jeg har lært Fie at halse, der ligger en video herinde i galleri med hende.

Jeg har gjort det, at jeg har skabt en lille frustration i katten ved at tilbageholde noget, som den gerne vil ha - fx en godbid eller kæl, så giver hun lyd, og det klikker jeg for og så får hun det hun gerne ville have. Metoden kaldes tease. Der findes ikke et godt dansk ord, men det betyder at tirre omend det slet ikke er så dramatisk irl.

Hvis du ønsker en bestemt lyd, fx kan min MCO svare mig Hallooow når jeg siger Hallo - så skal du bare vælge kun at klikke og belønne den specifikke lyd, som du ønsker.

I starten belønner du al lyd, og så begynder du at sortere fra og kun belønne de ønskede lyde.

Til sidst sætter man signalet på. For Fie er det Ronder - for Nanoq er det Hallo

MVH