hej alle der ude har virkelig brug for hjælp.
Min hun kat er på besøg hos en han kat, hun er helt klar, og har hopper også på, men mere sker der så heller ikke det er som om han ikke kan ramme er det normalt at han skal bruge et helt døgn på at finde ud af det??
mvh janne
Det er vist normalt at de bruger indtil flere døgn til det, især hvis det er en ung og uprøvet hankat.
Når jeg har haft hunkatte til parring, så står seancen gerne på 3 - 4 døgn, indtil jeg henter hende hjem igen.
men tager det også flere døgn før det lykkes og han rammer for han har været på rigtig mange gange uden held
Hvordan ved du at det er uden held ?
Hejsa :0)
Godt du fandt herind .
Har hankatten lavet killinger før ?
ja men plejer de ikke at råbe op når det lykkes i forbindelse med at hannen trækker sig ud??
nej det har han ikke men han prøvet for første gang for en uge siden så ved ikke om den anden hun kat er med killinger endnu
Hunkatte plejer at komme med en dyb knurrende/brummende lyd når hankatten får udløsning, herefter trækker han sig ud, og hunkatten giver ham ofte en på sinkadusen - og så ruller og ruller og ruller hun sig vildt og inderligt, og vasker sig bagtil. Er hun bare halvt så lysten som hendes søster, så burde i slet ikke være i tvivl om der har været korrekt parring.
Parrede han da så det så og lød rigtigt ?
hun brummer meget lavt og sådan forsætter det med han hopper af og på og hun har ikke slået ud efter ham
Fuldbyrdet parring = hunkatten knurrer, slår evt. ud efter hannen, ruller og vasker sig bagi
ja har jeg sat mig lidt ind i det men er meget i tvivl da han bliver ved med at hoppe på og der ikke sker noget
Nogen katte vil gerne have det foregår under private former = altså ingen kiggeri …
Det lyder ikke til at han helt kan finde ud af det endnu.
Er nu stadig meget usikker men så må tiden jo vise det, men
tak for allle jeres svar
De behøver ikke knurrer eller skrige, har haft et par hunkatte der ingenting siger eller gør og de har da fået killinger alligevel så giv dem tid og ro og se hvad der sker
1000 tak det var da lidt opmuntrende
Hvis Jannes hunkat er bare halvt så højlydt som sin søster ( Vi havde søsteren til parring for snart 3 uger siden- og jeg har ALDRIG oplevet så højlydt en birma - hun skreg som en siameser - nej 2 siamesere i løbetid ) - Og den anden dag jeg talte med Janne i telefonen, kunne jeg høre at søsteren var lige så højlydt i stemmen :høhø: - sådan et par tortietøser er godt nok noget der kræver sin mand
Når det nu kun er anden gang, og første gang kun var forleden dag, så er det nok bare fordi han stadig er så uøvet … han skal bare have tid til at forsøge sig, så kommer der som regel bid Du kan være glad for, at han i det mindste prøver den rigtige ende - helt uøvede hankatte øver sig ofte helt forkert, og hunkattene ser altså så mugne ud, når der står en dum hankat og prøver at parre dem i øret
Vores ene hankat er genert
Den anden er overhovedet slet ikke genert