Er alle islandske gener dominante? Hende den lille der (jeg ved godt, hun hedder Marion) er da nærmest en klon af sin mormor. Og hende den store der har også meget markante Skattekat-træk ![]()
Jeg vil godt vedkende mig at Marion ligner mig … eller i hvert fald min del af familien, den stakkel ![]()
Emma var som snydt ud af sin fars næse, dengang hun blev født … og han har stadig lidt mere i hende, end Andrea, selv om der er visse træk (og opførsel * Host *) fra vores del af puljen.
![]()
Flotte kjoler og sikke dejlige julegaver ![]()
Jeg havde ønsket mig nogle sorte “vindueskatte” fra min bror som jeg så kunne male på…
Jeg fik en stak i julegave og bestilte med det samme hvide posca tusser…
Her er 1. Forsøg på Simba ![]()
Det hvide skal nok have en gang mere når det lige er tørret ![]()
Når den er færdig og når jeg har lavet en lille næsten usynlig plet på en af de andre (Som Aslan har) skal de sidde i mit vindue der vender ud mod fortorvet ved gadedøren ![]()
Hvor er de fine ![]()
De er så fine ![]()
Akkurat færdig i tide, i går aftes, strøget og i ramme, inden kærestens fødselsdag i dag.
(Se bort fra genskin - det var længe efter solnedgang. ![]()
)
Jeg havde planlagt en anden ramme, der passer bedre til broderiet og min kærestes indretning (sort og oval), men den viste sig lige netop for lille. ![]()
Så han får en ny ramme, når jeg finder en god.
Jeg absolut hader (stadig!) at brodere på sort. Ligesom da jeg broderede hvid på hvid, i min venindes brudekjole, til deres bryllupsgave, blev der nærmest højlydt messet “jeg elsker dem, jeg elsker dem…!” for hvert sting. ![]()
Frej har i dag malet denne til os. Men hvordan behandler jeg den bedst, så den fine tegning ikke bliver ødelagte.
Hvis den er lavet med porcelæn tusser/maling skal den en tur i ovnene ig kan bag efter vaskes med opvaske børste…
Akryl maling bliver nemt skrabet af… så det handler im hvad den er lavet med
Nogen der mangler en billig overlocker?
Singer overlocker
Til den pris, er den nok hurtigt væk …
Det er billigt, men lidt langt væk
Du har vel også en maskinpark allerede ![]()
Den er ikke magen til min, men jeg har en Singer overlocker og den er ok … ikke en Husqvarna (Husky-lock), men god til prisen.
Og hvor kan du se, hvor sælger bor?
Regnede bare med at det var i nærheden af dig
Der står bare at vedkommende bor i Danmark …
Det er så godt nok Emmas standardsvar, når nogen spørger hvor hun bor … ![]()
Det er acryl tusser, kan læse mig til at det kan tørre i ovnen, men det er ikke til brug som en bordskåner
Det er virkelig ærgeligt for havde de brugt tusser der kunne bages ville bordskåneren kunne bruges og ville holde til at blive vasket…
Tror de ældste vi har er 10 år og det kan ikke ses at de faktisk er blevet brugt tæt på hver dag
Helt enig, men så må jeg lige have købt nye samt de rigtige tusser, hvilke er bedst at købe