Endelig var der godt nok lys til, at få taget billede af seneste færdige babytæppe - med tre vennepar der alle venter april børn så skal der laves lidt ![]()
Så blev hr. Fårekylling færdig til min kæreste, her tidligere på dagen.
- Lige tidsnok til at han kommer på besøg i morgen, og kan få den i før-julegave. ![]()
Han skal lige stryges og i ramme. Fårekyllingen altså, ikke kæresten.
Men det må blive i morgen. ![]()
For første gang, forsøgte jeg for sjovs skyld, at holde øje med tidsforbruget. Næsten 8 timer - for den lille sag?? Godt jeg normalt broderer for hyggens skyld, og ikke for at prøve at tjene penge på det. ![]()
![]()
Min datter har lige hæklet en bamse. Hun var ret chokeret over, hvor lang tid det tog hende. Hun sagde: jeg kan pludseligt godt forstå, hvorfor de er så dyre.
Mangler der ikke et billede ![]()
Ja, det tager tid at hækle, indrømmer jeg er altid imponeret, når jeg ser hvor mange bamser de forskellige laver til Skadestuen ( I gruppen på facebook )
Jo, jeg må se om jeg får lov at tage et, når hun har lavet øjnene. Lige nu er den gemt på hendes værelse. Hun er lidt presset over, det snart er jul og hun skal være sikker på lillesøster ikke lige kigger ind, mens hun sidder med den.
Hendes første forsøg med at hækle en bamse. Hendes lillesøster elsker ræve. Det er naturligvis en julegave, så shhhh
Hvor er den fin. ![]()
Hvor er den flot ![]()
Den er mega cute ![]()
Så flot ![]()
En veninde har anskaffet sig ny symaskine, så hendes tidligere maskine skal have nyt hjem.
Den fejler ikke noget, hun ville blot gerne have noget andet.
Jeg ahr lagt billet ind på maskinen, foreløbig ind til efter nytår - så tager jeg beslutningen.
Kender jeg godt … jeg har en meget lidt slidt maskine stående, hvor den eneste fejl den har er, at den ikke hedder Husqvarna ![]()
I dette tilfælde er det et af de små øjer til tråden der siger en lyd, når maskinen er i brug, og det kan min veninde ikke tolerere. Jeg har hørt lyden, og jeg kan jo bare tage høreapparaterne, så bliver lyden dejlig lav…
Hvilket mærke er den ??
Her hedder modellen altid Pfaff
Jeg har aldrig brudt mig om husholdnings maskinerne fra Pfaff … havde engang en overlocker (en gave fra min eksmand
) og jeg hadede den maskine ![]()
Den maskine jeg har “tilovers” er en Medion fra Aldi, en ganske udmærket computermodel med mange muligheder (kan bl. andet brodere bogstaver), men jeg købte den som erstatning for min højtelskede Husqvarna, som gav op efter 25 års hårdt arbejde og som jeg aldrig kunne glemme ![]()
Sidste år, lige før jul, fandt jeg en lettere brugt på dba, magen til min gamle, bare en nyere model (andet modelnummer) … den var jeg nødt til at købe
… og jeg har stort set ikke syet siden ![]()
Er dog i gang i øjeblikket, med julegaver til pigerne … julekjolerne har hængt klar i en uge … tror aldrig jeg har været så tidligt på den før ![]()
Pigernes kjoler (uden pletter fra sovs og alt muligt godt
)
Og i går …
Deres julegaver var babylifte til deres Baby Born dukker, med dyne/pude og en sovedragt … hvis de uartige dukker sparker dynen af, har de stadig varme fødder ![]()
Og ja, Skattekat Design er åbenbart gået over til at producere tilbehør til dukker ![]()
Hvor er det nogle fine ting du har lavet @Skattekat , pigerne blev vel ellevilde, da de pakkede det ud? ![]()
Også nogle meget fine kjoler, der klæder nogle meget kønne børn ![]()
i
Ja, men de var høje på sukker og nisseøl i forvejen … 
Og de mente, de selv kunne ligge og sove i liftene …
Sikke smukke ting ![]()