Håndarbejde 2019- 2024

Jeg er nu nået så langt at jeg har hæklet lidt på poserne til drengene… Men er nu gået i stå, fordi den røde slet ikke er som på slagsbillederne :see_no_evil:

6 Synes om

Det går jo ikke, at besøge venner med et barn, uden en lille ting :tihi: Heller ikke selvom invitationen kommer på et tidspunkt, hvor jeg kun har eftermiddagen i dag til at nå det, så det blev til en lille sommerfugl og jeg bliver aldrig fan af at hækle noget, med rasle ting i, der skal puttes i, i starten :sweat_smile:

8 Synes om

Den er da nuser :lovelove:

3 Synes om

Dagen gav også tid til, at jeg fik hentet min pakke, så min Zoomigurumi samling nu er komplet :smile: Fandt dem på et rigtig godt tilbud, så besluttede at nu var det nu de skulle tilføjes, selvom jeg har rigeligt bøger :ups:

6 Synes om

Hold da op hvor ser de kære ud - det er lige før jeg ønsker at jeg kunne hækle :hoho:

3 Synes om

Den dag jeg igen skal igang med håndarbejde , kommer jeg på inspiration besøg i dit bibliotek, jeg vil sættet mig lige så stille foran reoler og bare sidde og kigge

Med venlig hilsen

3 Synes om

Hvad vil du egentlig stille op, når dine venner når på den anden side af den fødedygtige alder? Eller har du garderet dig, så der altid er mindst ét barn i vennekredsen, du kan hækle til :slight_smile:

2 Synes om

Det ender vel bare med, at deres børn til den tid risikere, at få flytte hjemmefra pakker med karklude osv :tihi: Men min ældste nevø fylder allerede 15 i år, og han har allerede konstateret at han tror, Moster kommer til at lave rigtig mange ting, hvis han eller hans søster en dag kommer og fortæller, at de skal have børn :joy:

5 Synes om

Så er banen kridtet op til at jeg kan komme i gang med krondyrene! :sweat_smile:

PS: Hver firkant kommer til at indeholde 100 korssting. :fearful:

6 Synes om

Tegner du på stoffet? Og i givet fald med hvad? Er det en særlig slags pen, der kan vaskes af igen? Sidst, jeg var i gang med et projekt, satte jeg tråde i på samme måde. Nogle gange kommer man bare til at sy dem for godt fast, så de er svære at fjerne igen.

2 Synes om

Det er også nyt for mig og se man tegner på stoffet, det var oldemor der lærte mig og sy broderi, tro godt nok hun ville tænke sit, for ikke hvad mormor ville tænke, eller mor uha :uha:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Ja, jeg har tegnet med tuschen på billedet. Den kan skylles af med vand. Og det tager broderiet ikke skade af - det har tværtimod måske godt af en lille vask, efter jeg har siddet og krammet det i jeg-ved-ikke-hvor-mange timer. :sweat_smile:

Først købte jeg en anden tusch som påstod at forsvinde ved lyspåvirkning efter 20 dages tid. Den var påtænkt andre projekter - jeg kommer klart til at være mere end 20 dage om det her. :sweat_smile: Men den holder max en time, så er stregerne pist væk. Den er så meget god når man sidder med det, til at tegne op når man skal starte op et ny sted langt fra hvor man ellers har broderet.

Jeg kender godt til metoden med at sy guidetråde i, og ved at nogle bruger nylon (fiskesnøre?) fordi det er umuligt at komme til at sy i gennem og de lettere kan trækkes ud. :slight_smile:

2 Synes om

Ja, og devisen om at “bagsiden skal være lige så fin som forsiden!”. Arj, men f*ck da det…! Så længe man hygger sig med det og får et resultat man selv er tilfreds med, så er alt da godt! :slight_smile:

2 Synes om

Sig mig engang har du kendt min oldemor :uha:
Jeg har altid skulle kunne vise bagsiden frem, hvis man ikke kan motivet på bagsiden dur det ikke, så har ikke broderet i mange år, opgav, det oldemor har broderet, har bagsiden været så pæn at lige før motiv har været lige så tydelig som forsiden

Med venlig hilsen

2 Synes om

Her er en billed af en dug oldemor har lavet, men den skulle ikke bruges til pæn, for det var ikke helt i orden efter hendes mening

Bagsiden
Og her er forsiden

Med venlig hilsen

7 Synes om

Helt sikkert nydeligt arbejde!

Men det er da en lidt fjollet tilgang til det… Jeg broderer for at hygge mig. Og er der lidt småfejl i det færdige arbejde … så pyt! :slight_smile: Og da især på bagsiden! :slight_smile:

3 Synes om

Kan så godt lide din tilgang til det :smil:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg er virkeligt glad for, at min far ikke havde den tilgang til broderi :sweat_smile:

1 Synes om

Dette tørklæde har taget mig et godt stykke tid, især fordi da var næsten færdigt, tabte jeg næsten alle masker og begyndte forfra :roll_eyes::rofl:

Det hedder et Snip Snip Tørklæde og er udfra denne opskrift Snip Snip - Tørklæde | Hobbii Design | - Hobbii.dk

9 Synes om

En hurtig “bordskåner” til et krus

6 Synes om