Forsøger mig med at hækle klude, det er lidt kedelig
Jeg har sat min den ældste til at strikke mellemlægning til tallerkner… er ret imponeret over hvor mange hun får lavet, for det synes jeg selv var kedelig
Så godt du lagde et billed op på face, hvor hun sidder dybt koncentreret med at strikke og indrømmer jeg er imponeret over hende
Hun er en dyftig pige ![]()
At strikke er mere kedlig end at hækle klude. (efter min mening) Jeg er blevet givet et hav af strikkepinde, men om jeg får dem taget i brug, må tiden vise ![]()
Jeg fik syet en del op til jul, både julekjoler og nederdel og til julegaver.
Moren til den første julekjole bestilte en nederdel i stil ved lillepigen:
Emma og Marions julekjoler:
Pigerne fik ens kjoler i julegave, men det viste sig i går, at jeg har glemt at tage billeder af dem herhjemme
… Andrea sendte mig et billede og jeg ved ikke hvad der sker med Emma, men kjolerne ser ud til at sidde som de skal ![]()
Andrea fik et forklæde, hvor jeg havde købt et tryk, som blev trykket på i en varmepresse (på systuen) …
Svigersønnen fik en t-shirt:
Så alle pigerne ved, han er optaget … ![]()
Dejlige billeder af alt dit fine arbejde - og hvor ser Emma og Marion søde ud i deres julekjoler ![]()
Også et herligt forklæde til Andrea - ligner hun ikke dig en hel del ? ![]()
Og blusen til svigersønnen er da lige i øjet ![]()
Det er der nogle der synes … før i tiden var hun som snydt ud af næsen på sin far, men hun er blevet mere blandet nu.
Sikke fine gaver du har givet ![]()
Jeg gav mig selv en garntaske fra mine katte ![]()
Og så brugte jeg points på en tut med bom i (kræmmerhus med bolsjer)
Og der var et ekstra stykke bom med ![]()
Jeg har brug for hjælp til en opskrift (opskriften: DROPS 102-14 - Gratis strikkeopskrifter fra DROPS Design)
Jeg er nået til “Fortsæt således til arb måler 7 cm, nu tages der 1 m ind i hver 2.vr-parti på hver 5.-5½ cm totalt 6 gange = 54-72 m.” Og er nu gået i stå.
Jeg strikker med 96 m
Jeg har strikket M.1 en gang i højden.
Der er på 1 pind: 3 ret (=M1), 9vr - maskemarkør - 3 ret, 9 vr. (På billedet er jrg kommet til at vende vrang siden ud af, men strikker med den ind ad )
Jeg forstår simpelthen ikke hvad de mener med 2.vr-parti og hvordan de får det til 72m.
Det er benvarmere til Toby
Nu tager du det lige med ro, mit hoved driller meget
Men jeg tro jeg får det læst som hvert 2 gang du strikker vrag stykket, tager du en maske ind til du rammer det maske antal
Ja det kan være, tror jeg lader arbejdet hvile til imorgen ![]()
Har købt 2m af denne og glæder mig til jeg får den hjem. Det er Sommerisoli 240 gr, 180 cm, 169 kr pr m
Den er godt nok vild, på den fede måde. ![]()
Så blev jeg færdig med at lægge ting op på ko-fi, så nu er alle smykkerne der også for dem der er interesserede.
En anden ting jeg lige er blevet færdig med efter at have arbejdet på det i et års tid.
Diamond painting 80x100 cm
Det er et fedt billede og et stort stykke arbejde
Mange tak og ja, det var det.
Knuds søster laver en hel del (dog er de mindre) og jeg hjælper en del med hendes (hun har down syndrom) det sker der går lidt kluder i det og pt har hun fået perlerne væk til 4 og nogle er blevet tørre for hende, så da hun var her i julen og igen til nytår, fik hun lavet det meste ag en der var blevet tør, hvoe vi sad og puttede lim på undervejs.
Vil du sende mig en pb, så vil jeg begynde at sotere i det jeg har liggende, som jeg kan sende til dig