Håndarbejde 2019- 2024

Jeg har fået lavet 1. adventsgave til alle 8 børnebørn
Fandt 3 stykker stof a 1,5m til 113 kr. Af resterne blev der også lige et par bukser til Nohr.
Oliver elsker hættetrøjer, så han fik en hat på, men så er det også nemnere at se forskel på hans og Victors bluser

11 Synes om

Det er altså nogle heldige unger med sådan en kreativ mormor/farmor :wehu:
Virkelig flotte bluser :grin:

4 Synes om

Er lidt imellem projekter, og alligevel. Men det føles sådan, da jeg ikke har en bluse på pindene - “kun” en bolero og en hue, så jeg hækler lidt bamsetæpper, som doneres til Trygfondens Familiehus, hvor alvotrligt syge børns familier kan bo, mens børene er indlagt på sygehuset. Alle indlagte børn får foræret en bamse når de bliver indlagt, og på familiehuset får det en pakke med tøj og tilbehør til bamsen. Det er dette jeg hækler til.

12 Synes om

Hvor er det fint :wehu:

3 Synes om

Flotte små tæpper og de vil getne modtsge selv om du har katte.

Dem der hækler/strikker/syr skadestue bamser må ikke have dyr

3 Synes om

De siger intet om dyr.
Kun at det skal være 100% bomuld, og at de vasker det på 60 grader så snart det kommer ind i huset.

4 Synes om

Jeg hækler trøstemus de kommer først hjem til ambassadør (som ikke må have dyr), hvor musene får en vask inden de bliver pakket ned og afleveret til sygehuse, lægehuse og hvem Trøstemus Danmark nu samarbejder med.

Jeg må gerne have dyr :slight_smile:

3 Synes om

Kæresten er slet ikke dårlig til at købe gaver, jeg fik julegaven han havde købt fra kattene i dag, fordi han syntes det var synd min hoste holdte mig hjemme fra julefrokost med kollegerne :hjerte:

Mine mange strømper hækler jeg efterhånden primært af håndfarvet garn, der kommer i de såkaldte fed, og skal vindes op til nøgler for at kunne bruges, og det er jeg ikke god til :see_no_evil: Så for at spare mig for frustrationerne fik jeg et elektrisk krydsnøgleapparat, så jeg ikke behøver bruge den med håndsving :smiley:

Så nu kan jeg nemt komme fra fedet til højre til noget, der kan arbejdes med til venstre :smiley:

7 Synes om

Heldige asen - sådan et elektrisk krydsnøgleapparat skulle være så lækkert…

2 Synes om

Kan vi se et billede, for min første tanke var, hvordan kan en krydsnøgle bruges til garn :lol:

2 Synes om

Det virker også virkelig lækkert, det virker noget mere besværligt, at få lavet de filtrede nøgler jeg ellers nogen gange får lavet når jeg har brugt den med håndsving :tihi:

Det er den blå dims :tihi:
Men altså i en snæver vending i en desperat situation, ville en krydsnøgle da også kunne bruges til at forhindre garn i at gå i total knude ved optrævling :joy:

3 Synes om

Takker, så giver det mening :grinning:
I en snæver vending er man vel parat til at bruge som løsning, hvis alternativ er total knude :tihi:

2 Synes om

Martha begynder at dukke op :face_with_hand_over_mouth: Jeg bøvler med hendes hovedbeklædning. Mest fordi den helst skal laves af de rester jeg har :wink:

10 Synes om

Jeg har lige købt de her to mønstre. :heart_eyes:

Min kæreste hedder det samme som hr. Fårekylling, så må se om ikke jeg kan få den færdig til ham inden jul. :star_struck::joy:

Den anden med Chap og julemændene, må så være klar til at pynte til næste år. :grinning:

12 Synes om

De er mega søde :heart: elsker de gamle disney figure :heart:

4 Synes om

Det er vel en kappe du skal have

Der kan høre enkelte som her

2 Synes om

Det er lidt sjovt du har fundet egnssamlingen i Saltum. Både min far og hans ene brors svigermor har leveret rå mængder fotografier, sager mm der til :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Og hvem skal Lars være? Amandas far (jeg kan ikke huske navnene)?

3 Synes om

Han skal være Peter Andreas, som er Fies far. Han danner senere par med fru Andersen :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Amandas far hedder Georg Madsen, hendes mor Therese og søsteren Vera :grin:

3 Synes om