Så blev det til endnu en halsedisse og håndledsvarme til svigerdatteren. Det er dette der er brugt Mode at Rowan Softest Alpaca i farven n
NR. 16
Jeg har købt en opskrift på en strikket og derefter filtet nissehue.
Synes den er blevet ret vellykket, så nu har jeg købt mere garn, så der kan blive en til hver af nevøerne og niecen ![]()
Så kan Tinka da godt gå hjem og lægge sig ![]()
Jeg har lavet et tæppe til Katjas seng, så der ikke kommer SÅ mange kattehår på den (Det er der kattene sover om natten og Aslan også i dagtimerne)
Det er hæklet med C2C teknik med Hobbii Daily Stitch Cotton i farve 20
Sikke en smukt tæppe du har hæklet ![]()
Hvor er den flot ![]()
Nu har jeg fået den næste hue strikket færdig. Jeg venter med at filte den til jeg har lavet den sidste.
De er ikke helt så skrig-røde i virkeligheden som på billedet.
Synes det er lidt sjovt med en sammenligning af dem før og efter filtning ![]()
Mega fede nissehuer ![]()
Hvor er de flotte ![]()
Jeg tror jeg har sprunget en sikring. Eller i hvert tilfælde har jeg altid sagt at strømper det strikker jeg når der er to torsdag i en uge - eller “a month of sundays” - som nogle i Englang siger.
Men nu er jeg næsten færdig med min første rigtige strømpe med hæl…
Man har et standpunkt til man tager et nyt ![]()
Jep
For en uge siden fik jeg en striktrøje i hænderne, jeg havde købt på Vinted.
Den skulle være flaskegrøn og det var den skam også, det jeg ikke kunne se på billederne hos sælger var, at den var strikket i meget skinnende garn ![]()
Jeg har brugt dagen på at trevle den op …
Så nu har jeg 450 g. strikkegarn ![]()
Heldigvis kender jeg et par piger, hvor begrebet ‘‘altfor skinnende’’ ikke findes i deres ordforråd … endnu … men så er jeg nødt til at blive sådan én der strikker ![]()
Kodak ville gerne hjælpe mig med at vinde garnet til en nøgle … måske har han hørt om at damp kan fjerne krøllerne på optrevlet garn … noget af det føltes i hvert fald som om nogen havde åndet meget tungt på det ![]()
Den er godt nok flot ![]()
Hvor er den flot, er vild med både farver og mønster ![]()
Tusind tak, glæder mig til den er færdig
Det er så lækker.
Jeg har lagt billeder af den på Instagram, og designeren - en verdenskendt canadier - har flere gange kommenteret på den. Så bliver jeg helt starstruck ![]()
Et spørgsmål til @louiseogbuster: Alting bliver tilsyneladende strikket oppefra og ned nu om dage. Hvad skulle fordelen være ved det? At sidde med et ærme, hvor man konstant skal dreje rundt på hele trøjen - ved det sidste ærme hele kroppen + et ærme - er da bare besværligt?
Ja, man sidder med meget til sidst, når man strikker ærmerne.
De fleste finder en teknik, så man kan strikke ærmerne, uden at skulle dreje hele blusen hver gang.
Selv har jeg fundet en metode, hvor jeg strikke indtil jeg trænger til at dreje, og så drejer jeg ærmet “baglæns”, så jeg ikke skal dreje hele arbejdet, men kun rotere selve ærmet frem og tilbage.
Giver det mening?