Håndarbejde 2025 🧶

Jeg er gået i gang med en sweater … man bliver jo helt flov over at fremvise glatstrikning, lige efter @louiseogbuster har vist sit arbejde frem :ups:

Det andet garn er sådan noget der skifter farve og er købt i en genbrugs engang sidste år, så det bliver en 100% genbrugs sweater :ok:

10 Synes om

Ej stop, det ser da så fint ud! Gode farver du har sat sammen. Genbrug eller ej. :ok:

5 Synes om

Når man kan få mønstret til at se så pænt - og glat! - ud, har man vist ikke noget at skamme sig over!

7 Synes om

Syntes det er nega flot og også flotte farver :smelter:
Glatstrik med mønster er lige så flot :heart:

4 Synes om

Præcis, glatstrik er også en kunst

Sådan har jeg det da også selv, når andre ligger noget op…
Og det at have købt en bluse i genbrug, og trævlet op, det kommer jeg ikke til, tror jeg. (Med mindre det er 100% cashmere, til samme pris som en slikkepind)

Enig. Og det er også en kunst at lave.

5 Synes om

Det ser da flot ud :thumbup:

6 Synes om

Jeg købte den på nettet, derfor kom det som en overraskelse at garnet var så shiny … det var en trøje jeg troede jeg selv skulle gå med :ups:
Efterfølgende har jeg fundet ud af, at Andrea med glæde havde overtaget den shiny trøje, men da havde jeg jo trævlet den op og var gået i gang med denne børnesweater :rolleyes2:

Det med at strikke mønstret så glat har jeg ikke noget trick til, jeg strikker bare … det kan godt være, min mor har lært mig et trick dengang jeg skulle strikke med to (eller flere) farver første gang, men jeg husker det ikke …

8 Synes om

@Jeanette er det dig, der har syet et telt til en sturdi? og har du i så fald en beskrivelse af det? :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Jeg har syet til bur, men den han bare laves kortere, så den kan sættes fast i krogen, hvor hængekøjerne sættes fast

2 Synes om

Og har du beskrivelse :smile:

2 Synes om

Kunne jeg måske bede om den :wink:

1 Synes om

Mener mønstret er på loftet, så skal nok finde den frem, når det nok ikke før søndag

2 Synes om

Jeg har sendt mønstret til dig i en pb på face

1 Synes om

Jeg mangler en voksen :roll_eyes: nogen har hygget sig med min tråd på overlockeren mens jeg var ude og tisse (det tager ikke lang tid) Så nu skal den trådes igen. Det har jeg ikke gjort siden jeg fik den i måske 22-23​:woman_shrugging: Kan jeg huske noget som helst om det? Nope :face_with_spiral_eyes:

2 Synes om

Ikke at jeg har forstand på det, men har du prøvet at søge på det på YouTube? Det er min go to, når jeg har brug for en voksen.

3 Synes om

Jeg har en brugsvildledning men det er ikke et ønskejob, for den skal trådes i rigtig rækkefølge, der er ingen plads, så det foregår med pincet nogle steder og jeg er på ingen måde et tålmodigt menneske, når det handler om trådning af det maskineri :persevere:

4 Synes om

Føler med dig :kram: hader virkeligt også, når noget går galt med min overlock og den skal trådes på ny :argh:

3 Synes om

Nåh, så det er dig Donky besøger, når han tager på udflugt … det nummer har han også lavet herhjemme :ahhhhhhh:

9 Synes om

Så fik jeg endelig Masso’s tæppe færdigt :hjerte:

Og når jeg var ved at hæfte ender, røg der lidt fra kurven med også :slightly_smiling_face:

12 Synes om

Masso er da en heldig kat, for det tæppe er da noget af det flotteste.
Og det er babytingene også - du er sgisme dygtig til det der :thumbup:

5 Synes om