Sy i arbejde bukser
Sådan noget stof her
Er det meget svært
@Skattekat?
@Jeanette?
Andre der syr meget?
Sy i arbejde bukser
Sådan noget stof her
Er det meget svært
@Skattekat?
@Jeanette?
Andre der syr meget?
Det er ikke svært, men du skal have nogle nåle, der kan holde til det. Sådan noget arbejdstøj kan være en sej affære ![]()
Det er ikke så svært men en god stærk nål er nødvendig. Jeg bruger en 90 nål
Tak
@_DK_Sugieh og @Jeanette
Jeg giver mig ikke selv i kast med det
Men ved to der syr meget lidt
Den ene har bare en lille maskine
Hende vil jeg slet ikke spørge nu
Den anden vil jeg lige spørge forsigtigt nu
Er lige blevet færdig med denne klud. Strikket i Hobbii Rainbow 8/8 farve 44
Min mor får den i mors dags gave.
Så er der lavet et lille tæppe til Elora, når hun flytter sidst i marts det måler 35*45 cm. Måske lige i det mindste, men det var ikke mere garn.
Det er godt nok fint. ![]()
God idé at bruge en oldemorfirkant som bund!
Det var en del af opskriften ![]()
Så er der en ny bluse på vej, med en ærmekonstruktion jeg ikke har prøvet i praksis før.
Den bliver så lækker.Den er strikket i 2 tråde, det er følgetråden - silk-mohair - som danner farvespillet. Hovedtråden er karamel-farvet.
Ej den er godt nok fin! Elsker ærmerne!
Det er måden, hvorpå ærmerne sidder fast ved skulderen, jeg ikke har prøvet i praksis for kan jo virkelig meget teori, og lære fra mig med det, også selvom jeg ikke selv har prøvet det selv
Jeg har aldrig strikket andet end en dukke trøje før, så kan ikke lige greje hvad der er anderledes ved dem, men elsker både den måde de sidder ved skulderen og “puf” effekten ved håndleddet. ![]()
![]()
Har du samlet masker op ved skulderen og strikket ned?
Lige præcist
Og så er det ikke en helt ny teknik alligevel, for har brugt den på en vest. Men der var det kun til ribkant.
Jeg har samlet en masse masker op, jeg har bare ikke strikket et tilsat ærme på denne måde før.
Det har været enten rundt bærestykke, sadelskulder eller raglan og lignende.
Et nyt killinge tæppe, i et nyt mønster, som hedder skæve muslinger. Og er fra bogen hæklede klude fra A Til Ø.
Den er hæklet i 8/8 bomuld og med samme masketal som karkluden.
Efter gårsdagens dyrlægebesøg, var jeg lige forbi
kølkærstof og garn og fandt dette til 10 kr pr bundt og tænkte det kunne blive til nogle fine tæpper.
Er Nalle enig i det ? ![]()
Men fedt skib - hvor længe er du om at samle det ?
@Eva Nalle blev ikke spurgt, men jeg er sikker på han gerne ville have poterne i de 3000 klodser.
Jeg vil tro det tager en uges tid at bygge
Ja, Nalle ville sikket gerne hjælpe til - hvor meget hjælp det så er kan nok diskuteres. ![]()
Er han lukket fra, når du bygger - ellers kan han jo blive fristet over evne ![]()