Håndarbejde 2025 🧶

Hvor er de flotte, dem har du været heldig med :thumbup: eller rettere dygtig!

2 Synes om

Med garn som det jeg har brugt her, hvor man ikke aner, hvordan farverne kommer ift. hinanden er der også en god håndfuld held med i, om man kan lide resultatet af dem, så heldig er det et rigtig ord at bruge i dette tilfælde :smiley:

5 Synes om

Jeg fik så ikke hentet mere i kurven med projekter, der kun mangler det sidste i sidste weekend :ups:
Men i dag fik jeg da hevet 5 ting op ad den - så er der “kun” 3 med mere montering tilbage :see_no_evil:

Og jeg har både hæklet en halv strømpe, samt hæftet ender på det færdige par i dag også! :smiley:

Noget godt kommer der da ud af, at vi begge var vågne og klar til at starte dagen, da kattene kom og sagde Godmorgen ved 5.30-6 tiden i morges :tihi:

11 Synes om

Beklager sproget på den sidste, hvis nogle skulle føle sig stødte. Men når man nu ikke må sige det direkte til folk, så må man nøjes med at brodere det. :joy:

13 Synes om

Sådan en gad jeg godt at forære til mit arbejde :+1:

3 Synes om

Så tørrede limen på kortet til svigermor også. :star_struck:

Og ja, det skal lige have en tur med et viskelæder, men det ligger i kassen med spillet Cranium som er midlertidigt efterladt med øvrige fødselsdagsting hos min kæreste. :sweat_smile: Det når vi inden lørdag! :grin::muscle:

Tilføjelse: Jensby er den lokale bager. :laughing:

12 Synes om

Ikke videre kønt eller imponerende, men jeg er (omsider!!) kommet i gang med at sy krydser i top/bund af mine lagner - der er svært på øjemål at se forskel på 180 cm og 200 cm - og sy bændler i det sengetøj der er “født” uden. :muscle::muscle: … bændlerne har jeg haft liggende i vel nok fire år? :face_with_peeking_eye:

Nu tog jeg bare det lagen der lå på + det jeg skiftede det, og det sengetøj der røg til vask. Og så ligger der akkurat det fornødne nål, tråd og saks klar på en hylde i soveværelset, så alt sengetøj kan klares efterhånden som det er i rotation (og jeg ikke skal sidde en hel eftermiddag).

Når man er vant til at brodere med stump nål, er er en “rigtig” synål i øvrigt meget spids!! :joy::grimacing:

7 Synes om

Inspiration til alle broderisterne :face_with_peeking_eye:

9 Synes om

Så er jeg kommet i gang med en ny bluse, Sweater nr 28, hedder den, fra My Favourite Things Knitwear

8 Synes om

Jeg har strikket en Sara Lund sweater, en halsedisse og pulsvarmere til min svigerdatter. Der er 2 blå pulsvarmere og 2 hvide pulsvarmere.

10 Synes om

Har du opskrift til Sara Lund-sweater - elelr har du selv konstrueret den?
Og hvilket garn gar du brugt?

3 Synes om

Jeg har opskrift og garn herfra Strikkekit til luksus udgave af a la Sarah Lund sweater

2 Synes om

Lækkert - Rowan laver nogle gode garner

3 Synes om

Ja det gør de, og jeg har også købt garn til en Sara Lund til mig selv, samme opskrift og samme garn, bare i grøn og hvid, grøn bund og hvide stjerner, men jeg er ikke kommet i gang endnu.

4 Synes om

Efeu Sweater klar til brug.
Strikket i pladegarn (uspundet) og en tråd brushes alpaca silke.
Så på den ene side god og varm, på den anden side let og luftig.

10 Synes om

Første del af en dåbsgave færdig - eller dvs. det er venner vi ikke ser så tit, så de nåede ikke at få barselsgaven mens den var relevant, så tæppe og lign. der stadig passer er også færdige :slight_smile:

Det var også mit første forsøg med usynlig sytråd, resultatet er blevet pænt, men det krævede også noget tålmodighed :tihi:

12 Synes om

Hvor er den fint :star_struck:

2 Synes om

Og fra den tredje side mega flot! Mønstret står virkelig fint frem i den farve :slight_smile:

3 Synes om

Tak.

Og ang mønster skal man være opmærksom på garntyper og farve, netop fordi mønsteret kan blive skjult af visse farver.

3 Synes om

Hvor er den fin :heart:

1 Synes om