Håndstøvsuger 'to i én' - nogen erfaring med den type?

Ja altså…jeg har luret lidt på sådan nogle håndstøvsugere - altså de modeller, hvor man både kan bruge den som ‘almindelig’ støvsuger og samtidigt pille en del af og bruge den som lillebitte håndstøvsuger - if you know what i mean - :høhø: - sådan nogle som er udformet ligesom den her:
http://www.wupti.com/produkter/husholdning/stoevsugere/haandstoevsugere/electrolux-zb5012-haandstoevsuge

Eftersom jeg støvsuger RET ofte, ville det være rart med sådan en ledningsfri, opladelig model, man lige hurtigt kunne smide rundt i underetagen, når der ligger for meget grus (både fra udenfor og fra bakken) på gulvene.

Men men men - er de her maskiner noget værd? Er motoren overhovedet stærk nok til at tage snavset - og især KATTEGRUS? Jeg ved slet ikke, om de er kraftige nok til den slags - eller om de kun kan tage en lille, let nullermand? :?
Jeg spurgte ude i Elgiganten, hvordan de var sammenlignet med en god Miele - og der var svaret, at der kunne de SLET ikke måle sig. :S (og jeg har en god Miele :wink: )

Er der nogen af jer, der har sådan én? Så vil jeg gerne høre jeres erfaringer med den… :slight_smile:

På forhånd tak. :slight_smile:

Jeg har sådan en model…og tja…nej, det er ikke verdens mest kraftige støvsuger…
Jeg købte den mest pga pladsproblemer og fordi jeg ikke mente at jeg havde de store behov, når man tager i betragtning at min lejlighed er i micro klassen størrelsesmæssigt :tihi: Den er ok, men er ikke super til at tage alt grus osv.

Jeg har heldigvis en roomba, der klarer “det grove arbejde”, så bruger den mest til hjørner osv til dagligt :tihi: Men før jeg fixede roombaen, havde jeg kun 2i1’eren og der var den ikke nok. Jeg blev altid lige nødt til at feje gulvet først :thumbdown:

Vi har en og kan ikke undvære den men køb den med den kraftigst motor de sidste penge er godt givet ud. Min mor og en anden i familien har købt en efter de har prøvet min de er lige så vilde med den som vi er her i huset dejlig nemt . og ikke et skrummel at skubbe rundt med og nem at tømme.

Hvis det er det her skrummel de mener http://miele.dk/dk/husholdning/produkter/floorcare_models_S_7580_Stalbla_metallic-34835.htm så ville jeg klart vælge den mindre model . vi er også miele tosset her i huset

[QUOTE=hmm;1147845]Vi har en og kan ikke undvære den men køb den med den kraftigst motor de sidste penge er godt givet ud. Min mor og en anden i familien har købt en efter de har prøvet min de er lige så vilde med den som vi er her i huset dejlig nemt . og ikke et skrummel at skubbe rundt med og nem at tømme.

Hvis det er det her skrummel de mener http://miele.dk/dk/husholdning/produkter/floorcare_models_S_7580_Stalbla_metallic-34835.htm så ville jeg klart vælge den mindre model . vi er også miele tosset her i huset[/QUOTE]

Den her model som er deres topmodel http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/stovsuger-og-rengoring/ZB2944W/electrolux-ergorapido-plus-stovsuger-zb2944w

Jeg har denneher: http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/stovsuger-og-rengoring/BBHMOVE9/bosch-move-stovsuger-bbhmove9

[QUOTE=Itzy Bitzy;1147844]Jeg har sådan en model…og tja…nej, det er ikke verdens mest kraftige støvsuger…
Jeg købte den mest pga pladsproblemer og fordi jeg ikke mente at jeg havde de store behov, når man tager i betragtning at min lejlighed er i micro klassen størrelsesmæssigt :tihi: Den er ok, men er ikke super til at tage alt grus osv.

Jeg har heldigvis en roomba, der klarer “det grove arbejde”, så bruger den mest til hjørner osv til dagligt :tihi: Men før jeg fixede roombaen, havde jeg kun 2i1’eren og der var den ikke nok. Jeg blev altid lige nødt til at feje gulvet først :thumbdown:[/QUOTE]

Tænkte nok at der kunne være problemer med sugestyrken…må jeg høre, hvad det er for en model du har, og hvad den har kostet?
De sagde også i Elgiganten, at modellerne var blevet bedre på det sidste - kraftigere altså.
Den jeg linker til i mit første indlæg er åbenbart en ‘testvinder’ - den har også en ret kraftig motor - meeeeen, den koster så også lige 1800. :S

[QUOTE=hmm;1147845]Vi har en og kan ikke undvære den men køb den med den kraftigst motor de sidste penge er godt givet ud. Min mor og en anden i familien har købt en efter de har prøvet min de er lige så vilde med den som vi er her i huset dejlig nemt . og ikke et skrummel at skubbe rundt med og nem at tømme.

Hvis det er det her skrummel de mener http://miele.dk/dk/husholdning/produkter/floorcare_models_S_7580_Stalbla_metallic-34835.htm så ville jeg klart vælge den mindre model . vi er også miele tosset her i huset[/QUOTE]

Ok - så det er den, du har? :slight_smile: Den er så også i den dyre ende - man SKAL nok op og give små 2000 for en, hvis den skal være stærk nok…uha, det er mange penge… :S

Okay :slight_smile: Den er jo ikke så dyr - kan den sagtens suge kattegrus op?

Ja, det kan den sagtens. Den virker aller bedst når den er fuldt opladet (lyder måske meget logiskt :tihi: ) batteriet holder i ca. 20 min tror jeg det stod (støvsuger aldrig så længe ud i et). Den kommer med en “holder”/lade station. Mit “problem” er at jeg ikke lige har en ekstra kontakt, der hvor den står, så jeg må planlægge lidt i forvejen hvornår jeg støvsuger. Så sætter jeg den til at lade natten over og så kører den fint :slight_smile: Den mister dog lidt pusten efter ca. 10 min. Jeg tror såmænd jeg ville være mere glad for den hvis den hele tiden kunne stå og oplade, så den altid er klar :tihi: det er nemt nok at fixe, men står ikke liiiige øverst på min liste. Jeg er desuden rigtig glad for selve “håndstøvsuger” funktionen :smiley: dér synes jeg at den er bedre en de andre håndstøvsugere, jeg har haft :slight_smile:

Vi har den dyre model og vi er glad ved vi lyttede til butikken (Punkt 1 i Hobro ) det har også noget med batteriet , den kan sagtens tage kattegrus

glemte grunden til prisen er batteri er mere kraftig /bedre kvalitet

Jeg har haft 2 modeller fra Electrolux og har været meget tilfreds, men de holdt ikke evigt hos mig.

De er dog ikke så gode som den jeg nu har købt fra Dyson: http://www.dyson.dk/om_ledningsfrie_stoevsugere/dc62.aspx

Den er fantastisk til at fjerne kattehår fra kattenes liggesteder. Grus klarer den også fint.Den larmer dog noget, men kattene acceptere den fint. Den støvsuger for samme kraft hele tiden, og når der mangler strøm på batteriet er den så bare helt død.

Jeg har haft den ca. 3-4 måneder.

Den har jeg også to stykke af :slight_smile:

Tak for alle jeres svar. :slight_smile: Ja, det er jo nok bare sådan, at man må indse, at hvis man vil have mere batteritid og større sugekraft, skal man op i prisklassen omkring de 2000 kr… :S Jeg har jo relativt mange kvadratmeter, så jeg tror jeg bliver irriteret, hvis maskinen ‘dør’ efter 10-15 minutter - det er liiiige lidt nok.

Dyson har jeg kigget på på Wupti.com - den der hedder Animal Pro koster 4000 kr.??? :uha::yikes: Er ikke i tvivl om, at det må være en god og effektiv maskine…men det er vist ikke liiiiiige noget, jeg får råd til at købe…nogensinde… :høhø:

Tror jeg gav omkring 3.000 for Animal Pro.

Ok - der er måske forskellige udgaver af den så? Anyway…det er stadig ret dyrt. :S Gad ellers godt ha’ sådan én. :slight_smile: