Hansi!

Åbenbart har vi fået ny kat!! Nej, han er absolut ikke inviteret! Nej, han har IKKE fået lov at flytte ind! Nej, vi synes IKKE han er vel nok pæn!
Han har gået i området siden… måske engang sidste år, vi er ikke helt sikre på hvornår vi første gang så ham. Vi har hele tiden bare tænkt at det er en af naboernes fredelige kastrater. X-It blev godt nok sur, når han sad og kiggede udenfor haven, ind i hans løbegård, og han er også hurtigt lusket af igen. Pludselig for 12 dage siden stod kræet inde i stuen!! Husreglerne er ret klare: Kronjuveler og andre skydevåben afleveres ved indgangen, så en halv time senere var han på vej til dyrlægen, hvor hans kronjuveler blev demonteret. Vel hjemme igen og klar i pæren blev han sluppet løs, og han gik hjem. Troede vi da!! Næste dag sad han gu hjælpe mig igen i havestuen! Han må være mere end almindeligt fattesvag, men det lykkedes dog at få ham kyset ud igen, selv om jeg må indrømme jeg ikke så hvor han kom ud, fordi jeg havde travlt med at samle de nysgerrige egne kræ inde!! Så var der ro i et par dage, i hvert fald så VI ham ikke. Men det tror jeg måske kattene gjorde…
I hvert fald kan vi nu konstatere at kræet er flyttet ind i havestuen, hvor han indtager stolen HELE natten med største selvfølgelighed!! Vi kan ganske enkelt ikke få ham til at skrubbe hjem! Han var der igår aftes, da jeg gik på arbejde, og stadig da Claus stod op imorges - han var dog gået, da jeg kom hjem en timestid senere. Nu er han så allerede på plads for natten igen. Han har fået et navn - vi skal jo kunne referere til kræet på en eller anden måde, så han hedder Hansi - “med de største tænder og det grimmeste tøj” :wink: Nej, han skal aldeles ikke blive boende - vi vil hverken eje eller have ham! Det er lidt svært at forklare ham, at han er uønsket, og vi har faktisk ikke lyst til at være grimme ved ham for at få ham til at fatte det. Vi snakker frem og tilbage om at tale med dem, vi TROR er hans ejere, men hvis ikke engang de gider tage omsorg for at han bliver kastreret, hvor realistisk er det så at de laver en løbegård til ham?? Dybt og inderligt suk…! Han virker fredelig, og det virker som om vores egne katte synes det er ok-agtigt at han slår sig ned i havestuen og æder deres mad… Nå, men næste projekt bliver at han skal indfanges igen imorgen, for HVIS han ikke kan sanse at skrubbe hjem og blive der, så skal han som minimum dryppes i nakken med loppekur!!
:venter: :uha: :surrender1: :ass:
Beklager billedet ikke er helt klart, det er taget med mobil gennem døren til havestuen.

Det er ikke sjovt… Men så alligevel :tihi: Kan altså ikke lade være med at grine af det sådan som du beskriver situationen…

Og han er da vel nok pæn :wink:

[QUOTE=Susanne W;1274699]Åbenbart har vi fået ny kat!! Nej, han er absolut ikke inviteret! Nej, han har IKKE fået lov at flytte ind! Nej, vi synes IKKE han er vel nok pæn!
Han har gået i området siden… måske engang sidste år, vi er ikke helt sikre på hvornår vi første gang så ham. Vi har hele tiden bare tænkt at det er en af naboernes fredelige kastrater. X-It blev godt nok sur, når han sad og kiggede udenfor haven, ind i hans løbegård, og han er også hurtigt lusket af igen. Pludselig for 12 dage siden stod kræet inde i stuen!! Husreglerne er ret klare: Kronjuveler og andre skydevåben afleveres ved indgangen, så en halv time senere var han på vej til dyrlægen, hvor hans kronjuveler blev demonteret. Vel hjemme igen og klar i pæren blev han sluppet løs, og han gik hjem. Troede vi da!! Næste dag sad han gu hjælpe mig igen i havestuen! Han må være mere end almindeligt fattesvag, men det lykkedes dog at få ham kyset ud igen, selv om jeg må indrømme jeg ikke så hvor han kom ud, fordi jeg havde travlt med at samle de nysgerrige egne kræ inde!! Så var der ro i et par dage, i hvert fald så VI ham ikke. Men det tror jeg måske kattene gjorde…
I hvert fald kan vi nu konstatere at kræet er flyttet ind i havestuen, hvor han indtager stolen HELE natten med største selvfølgelighed!! Vi kan ganske enkelt ikke få ham til at skrubbe hjem! Han var der igår aftes, da jeg gik på arbejde, og stadig da Claus stod op imorges - han var dog gået, da jeg kom hjem en timestid senere. Nu er han så allerede på plads for natten igen. Han har fået et navn - vi skal jo kunne referere til kræet på en eller anden måde, så han hedder Hansi - “med de største tænder og det grimmeste tøj” :wink: Nej, han skal aldeles ikke blive boende - vi vil hverken eje eller have ham! Det er lidt svært at forklare ham, at han er uønsket, og vi har faktisk ikke lyst til at være grimme ved ham for at få ham til at fatte det. Vi snakker frem og tilbage om at tale med dem, vi TROR er hans ejere, men hvis ikke engang de gider tage omsorg for at han bliver kastreret, hvor realistisk er det så at de laver en løbegård til ham?? Dybt og inderligt suk…! Han virker fredelig, og det virker som om vores egne katte synes det er ok-agtigt at han slår sig ned i havestuen og æder deres mad… Nå, men næste projekt bliver at han skal indfanges igen imorgen, for HVIS han ikke kan sanse at skrubbe hjem og blive der, så skal han som minimum dryppes i nakken med loppekur!!
:venter: :uha: :surrender1: :ass:
Beklager billedet ikke er helt klart, det er taget med mobil gennem døren til havestuen.

[/QUOTE]

Han ser da sød ud - og han kan jo ikke gøre for, at han (måske) tilhører nogle båtnakker, der mere eller mindre er ligeglade med ham :thumbdown:

Nu hvor han er afmonteret, håber jeg, at han enten får lov at blive i havestuen - eller at der bliver fundet et andet, godt hjem til ham :kryds:

For han ser altså sød ud - og alle katte fortjener jo et godt og trygt hjem :ok:

Come on, en hel havestue for sig selv, vand, mad og opmærksomhed, så hvor skulle han gå hen, ifølge ham er han jo tydeligvis hjemme. :stuck_out_tongue: :høhø:

“Hansi” er vældig køn, meeeeen jeg kan dælme godt forstå, I synes det er træls, han benytter jer som bed & breakfast (el. all inclusive) :thumbdown:

Møs på ham :inlove: Nøj hvor ser han bare smækker ud !!!

Hmmm… jeg er muligvis fattesvag… men hvordan kan han komme ind i havestuen til dine? :? :gruble:… Skyldes det at du måske har nogle fritløbere… eller hvordan hænger det sammen?

min dronning siger at det bare er et spørgsmål om at kunne se muligheder i det umulige (hvilket her gav 3 små)

En Mide-kat :inlove:

Han er totalt lækker:hjerte: Og åbenbart også klog, for han har jo helt klart forstået, at det er godt at være kat hos jer.:slight_smile: Håber han får snøret jer om sin lillefinger - eller at får en anden god familie, som fortjener ham.

Vores egne har fri adgang til haven via kattelem, og haven er så indhegnet - 2,10 m. der hvor hegnet er lavest, strøm på noget af hegnet, krave på andre dele - og en del af det er simpelthen høj mur indtil naboerne. Men det er svært at få naboerne til at lave krave på deres sider af hegnet :slight_smile: Så af og til kommer der nogen ind ved en fejl og NORMALT er det en enlig svale, ikke ligefrem annektering af havestuen. Han er én af en meget lang række hankatte vi har afmonteret gennem årene, men han er den absolut eneste der har frekventeret os igen bagefter :dokdok: Og han må vel være vant til kattelem et eller andet sted fra, siden han helt ubekymret pludselig står inde midt i stuen, som den dag han pludselig blev kastreret.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1274741]Vores egne har fri adgang til haven via kattelem, og haven er så indhegnet - 2,10 m. der hvor hegnet er lavest, strøm på noget af hegnet, krave på andre dele - og en del af det er simpelthen høj mur indtil naboerne. Men det er svært at få naboerne til at lave krave på deres sider af hegnet :slight_smile: Så af og til kommer der nogen ind ved en fejl og NORMALT er det en enlig svale, ikke ligefrem annektering af havestuen. Han er én af en meget lang række hankatte vi har afmonteret gennem årene, men han er den absolut eneste der har frekventeret os igen bagefter :dokdok: Og han må vel være vant til kattelem et eller andet sted fra, siden han helt ubekymret pludselig står inde midt i stuen, som den dag han pludselig blev kastreret.
VH
Susanne[/QUOTE]

Hehe, Ih har jo ikke været onde nok ved ham siden han troligt kommer tilbage :muhaha: … eller også er det et af der skæbnevink-med-en-vognstang :wink:

Nej, det må have været en meget smertefri omgang at blive kastreret :slight_smile: Og han var heller ikke i narkose længere end at vi lige kunne snippe ham, så han har tydeligvis ikke lidt nogen rigtig overlast :slight_smile: Og når jeg føler mig sikker på at han skyder med løst krudt, så bliver jeg også knap så irriteret på ham - vi ooorker ikke ups-killinger, det er ikke vores tur! Vi tror ikke han er meget mere end 1 måske 2 år gammel, relativt ung. Men hvad får ham dog til at flytte ind hos os, hvor der i forvejen er SÅ mange andre katte? Fordelen ved at have en stor flok er, at de bliver meget tolerante (ellers må de flytte!) Ulempen ved at have en tolerant flok er, at der ikke er nogen, der jager hans slags på porten… Oh well, vi må se hvad fremtiden bringer - jeg håber mest det er fordi han lige mangler at få de sidste hormoner ud af kroppen, og så går han hjem om lidt når han har glemt alt om damer…

er ret vild med din så konsekvente afmontering af tilkommende hankatte - synes det er en virkelig fin politik du har… hvordan fanger du dem? er de alle tamme?

Alle pånær én eneste har været ejerkatte - kun én har været rigtig vildkat, der levede sit liv på egen pote. Ham så vi kun få gange om året i en del år. Han havde et meget stort territorium, og vi så ham nogle gange andre steder pænt langt væk fra hvor vi bor (han havde et karakteristisk hak i det ene øre). Alle andre har været tamme. Nogle når helt ind i havestuen, hvor vi så forsigtigt tager dem. Nogle nærmest springer op i armene og spinder og synes her er vel nok hyggeligt :slight_smile: Andre er mere forsigtige og vil helst ikke snakke med os, og må så forsigtigt lokkes eller skubbes i en transportkasse. Endelig er nogle få fanget med en fælde ud i haven, hvis de enten har nægtet at gå hjem, eller kom igen. Ham her måtte vi forsigtigt fange i havestuen, men da først jeg havde fat i ham, faldt han til ro og var let at håndtere. Søren Skos far er jeg ret sikker på jeg ved hvem var, og han tilbragte en herlig nat på badeværelset, hvor han rigtigt fedede den på en bademåtte på gulv med varme og dejlig kattemad uden at kradse på døren én eneste gang; han mente vist han var på luksus weekendophold med fuld forplejning :høhø:
Og det eneste jeg er lidt glad for i denne sammenhæng er at jeg har kunnet trække på en lang række dyrlæger rundt omkring, som er enige i at det er et bedre liv som kastrat og derfor har givet mig en fair pris.
VH
Susanne

:høhø:

Du er jo ikke den første, der har fået kat på den måde :slight_smile: Og hvis katten først har valgt en, er det vist meget svært at forklare den, at det er et forkert valg, har jeg ladet mig fortælle. Men den må da i den grad have savnet katteselskab, siden den på trods af alle forhindringerne vælger at slå sig ned i et hus med 15 andre katte :cool2:

Mon det Søren Sko, der har inviteret ham ind? Det er vel ham, der ved, hvordan man kommer ud og ind trods hegn og strøm. Sikke meget sjov de to kan få sammen :hyp::hopla:

Jeg tænker, at du kan aftale med de omkringliggende dyrlæger, at den dér ordning med relativ billig kastration kan udvides til at omfatte naboer mv., så kan du måske bare køre rundt og smide gode tilbud i postkasserne - og måske nogle af de rigtige ejere bider på … bare så I slipper for, at de rigtige ejere hælder katte over hegnet til gratis neutralisering :høhø: (og nej, jeg aner ikke om nogen kunne være så luskede - men jeg tænker at det kunne være …)

Du er jo ikke den første, der har fået kat på den måde :slight_smile: Og hvis katten først har valgt en, er det vist meget svært at forklare den, at det er et forkert valg, har jeg ladet mig fortælle. Men den må da i den grad have savnet katteselskab, siden den på trods af alle forhindringerne vælger at slå sig ned i et hus med 15 andre katte :cool2:

Mon det Søren Sko, der har inviteret ham ind? Det er vel ham, der ved, hvordan man kommer ud og ind trods hegn og strøm. Sikke meget sjov de to kan få sammen :hyp::hopla:[/QUOTE]

Nej, kræet hedder her Gåhjemmis, hvilket han her 4 år efter snipningen stadig ikke kan finde ud af :høhø: … og nu har jeg vist vænnet mig til ham :hjerte:

Han er fin, men ser lidt langhåret ud, og velplejet, så han da helt klart et hjem, men jeres er bedre :høhø: tænker i skal finde et nyt hjem laaaangt væk :tihi:

Vi omplacerende vores kastrat for snart 2 år siden, der var rigtig god kemi mellem ham og nye ejer. men da de flyttede. Valgte Kiksen også at flytte. :ups:
Deres nabo havde kattelem og Kiksen gik lige ind i stuen, meget snakkende, men da han var blevet smidt ud et par gange lærte han hurtig at det ikke var så smart at fortælle han var hjemme, så han luskede bar ind og spiste og fandt sig en seng eller sofa at sove i. De har været ovre at aflevere ham rigtig mange gange, men nej Kiksen kom igen.

Det endt med at den nye familie fik overdraget Kiksen med alle papir, med beskeden, vi fik fortalt at racen selv vælger ejer og Kiksen har valgt jer, så nu er han jeres vil i vil have ham. De tog heldigvis i mod ham og han stortrives i dag :hjerte:

Måske er maden bedre hos jer, og han har mulighed for at komme ind. Så måske er græsset grønnere hos jer …