Vil lige spørge jer mere erfarne katteejere, om dette ikke er mærkeligt. Min søster, som havde en huskat Betty på 1 år i forvejen, fik for 5 mdr. siden en ragdoll killing Josephine på 15 uger fra mig. Hun var afvænnet med at få mælk fra sin mor. Det mærkelige er så, at hun, efter et par dage, hvor Betty lige skulle acceptere hende, begynder at amme hos Betty, som aldrig har haft killinger før. Jeg troede det var løgn, da min søster fortalte det.Men har nu set det adskillige gange. Josephine er nu 7 mdr. gammel, og babber stadig hos Betty, og de ser ud til at hygge sig gevaldigt med det. Har længe villet spørge om det her, men er stadig lidt usikker på computer, og har nu endelig taget mig sammen. Venter spændt på svar. Venlig hilsen Elin
Det er fuldstændigt normalt Når/hvis Betty bliver træt af det, før den “lille” bliver det, skal hun nok selv sige til
Det er meget normalt den voksne vil dog nok på et tidspunkt stoppe “legen” men indtil videre kan ejer bare hygge sig med synet af de 2
[QUOTE=Temple Bar;803001]Det er fuldstændigt normalt Når/hvis Betty bliver træt af det, før den “lille” bliver det, skal hun nok selv sige til :)[/QUOTE]Tak for dit svar:):)godt du skriver den lille i anførselstegn, da Josephine er meget større end Betty, der er noget klein i det, og Josphine er typisk Ragdoll.Der faldt en sten fra mit hjerte, da jeg havde dårlig samvittighed, over ikke at have spurgt før !
Da Sugieh var drægtig og havde killinger, pattede Tino hende op inden hun fødte… Mens hendes killinger var helt små fik han ikke lov at få tår, men da de begyndte at spise andet, så fik han en tår ved baren også.
Han var næsten et år inden det fik ende… nå ja og ca dobbelt så stor som Sugieh
som andre skriver; det er helt normalt
jeg har endda haft killinger der har “pattet” hos kastrater alle hygger sig gevaldigt… lol
Tusind tak for dit svar !
Mange tak for dit svar. Knus Elin
[QUOTE=elin;802998]Vil lige spørge jer mere erfarne katteejere, om dette ikke er mærkeligt. Min søster, som havde en huskat Betty på 1 år i forvejen, fik for 5 mdr. siden en ragdoll killing Josephine på 15 uger fra mig. Hun var afvænnet med at få mælk fra sin mor. Det mærkelige er så, at hun, efter et par dage, hvor Betty lige skulle acceptere hende, begynder at amme hos Betty, som aldrig har haft killinger før. Jeg troede det var løgn, da min søster fortalte det.Men har nu set det adskillige gange. Josephine er nu 7 mdr. gammel, og babber stadig hos Betty, og de ser ud til at hygge sig gevaldigt med det. Har længe villet spørge om det her, men er stadig lidt usikker på computer, og har nu endelig taget mig sammen. Venter spændt på svar. Venlig hilsen Elin[/QUOTE] Ok det vil jeg tage som noget ganske normalt! Her har jef Singapura Face på 3 år, der jævnligt patter hos burmeser Oline ! Oline kalder også på Face somom hun er hendes killing, - - - - men det er da OK for mig:høhø: men ikke helt normalt:tihi:
Cats og Conni
Jeg har også oplevet det flere gange
årk ja - min gamle hankastart lagde gerne maveskind til en halvstor killing s
Ork dog, de kan fortsætte i årevis, hvis de begge gider og hygger sig med det - min kastrat Basse (som er 7½ år gammel og vejer ca. 7 kg ) patter med jævne mellemrum stadig hos sin mor, som vejer ca. halvdelen og er 9 år gammel …
Dejligt at høre det er normalt. Jeg har 2 fertile piger på 2 år og 1 år (snart) de hygger sig også gevaldigt når den lille får lov at “die”. Hun har dog ikke fået lov i noget tid nu da den store venter killinger, men jeg er da spændt på at se om hun får lov igen når killingerne er kommet til verden…
HANkatrat ligefrem? Tjaeh hvorfor ikke
Ingen af mine har gjort sådan noget, men … de hunner jeg har indbyder heller ikke selv til sådanne intimiteter L Og drengene har for travlt med at lave brydekampe til sådan noget L
Men jeg har hørt om det mange gange, også at kastrathunner sagtens kan producere mælk
I øvrigt kan mennesker osse. Det er set flere gange at adoptivmødre får gang i mælkeproduktionen når de står med deres nye baby i armene
Og jeg har selv oplevet at få brystspænding engang bare ved at stå med en lille baby… (dengang viste det sig så at jeg LIGE netop - før jeg selv vidste det! var blevet gravid med min den yngste - jeg fik overrakt en kollegas lille baby og… SVUP sagde det. Jeg tror nærmest det var i det sekund dt æg satte sig fast!)
Hormoner er sq nogle sjove nogen indimellem…
HANkatrat ligefrem? Tjaeh hvorfor ikke
Ingen af mine har gjort sådan noget, men … de hunner jeg har indbyder heller ikke selv til sådanne intimiteter L Og drengene har for travlt med at lave brydekampe til sådan noget L
Men jeg har hørt om det mange gange, også at kastrathunner sagtens kan producere mælk
I øvrigt kan mennesker osse. Det er set flere gange at adoptivmødre får gang i mælkeproduktionen når de står med deres nye baby i armene
Og jeg har selv oplevet at få brystspænding engang bare ved at stå med en lille baby… (dengang viste det sig så at jeg LIGE netop - før jeg selv vidste det! var blevet gravid med min den yngste - jeg fik overrakt en kollegas lille baby og… SVUP sagde det. Jeg tror nærmest det var i det sekund dt æg satte sig fast!)
Hormoner er sq nogle sjove nogen indimellem…
Vores hankastrat Hector bliver tit pattet på af Chloe på 19 uger
Her oplever vi også fra tid til anden, at en nyindkøbt stor killing eller sågar ungdyr får lov til at die hos en af vores hunkatte. Vi har én, som i særlig grad har indbudt “fremmede” til en tår. Selv efter hun er blevet kastrat, ammer hun gerne en meget kærlig og omsorgsfuld mormis
Jepper min katrat hun fik i sin tid mælk, da vi fik et nyt patte-barn i huset.
Hun var neutraliseret et års tid inden, men da han gav sig til at die kom der mælk i stridende strømme. de fortsatte med hyggeriet til han var knap et år og STOR NFO dreng.
Hun havde haft 2 kuld killinger, så havde prøvet det før.
kom da lige i tanke om at jeg har et billede af mine der gør det…
det er Kheops som halvstor killing hvor Ramses men store alfa dreng lægger mave til
Jo jo, herhjemme har McCoy også ihærdigt forsøgt på Diego… Og Ivy, der er flyttet ind til bla. en maine coon hankastrat forsøger/forsøgte også ihærdigt på ham :høhø: