Har brug for et råd eller 2

:S Ja vores bengaler er begyndt at klø ved sit venstre øre og nu her til aften kan vi se han taber hår, det mærkes mærlig det der ryger af :S
Jeg har jo det problem han hader dyrlæger og sidste gang han var afsted der var han traumatiseret i flere uger efter hvor vi måtte havde noget medicin til ham for han var total nervevrag og nu er jeg bange for at ødelægge det ved et besøg ved dyrelægen igen.

Hvad ville i andre gøre ? Har i et bud på hvad det kan være ?
Min mand snakket om om jeg kunne tage foto af det og tage lidt hår med for der hænger noget ved . Har i andre prøvet at gøre det ?

Jeg ville ringe efter vet, til at komme hjem til jer.

Snak med en dyrlæge og prøv evt. at gemme lidt af det der kradses af. Så kan I indlevere det hos dyrlægen og få det undersøgt for eksempelvis ringorm, som jeg vil frygte det kunne være.

Forsøg at finde en der vil komme hjem til jer og alternativt som du selv foreslår, tage en prøve med til dyrlægen og billeder i første omgang :slight_smile:

Hvordan føles huden? Er den fortykket?

Det lyder faktisk som ringorm.

Jeg ville også få dyrlægen på hjemmebesøg.

Har lige haft ringet til dyrelægen han ville ringe og lidt igen. Vi har snakket om han nok skulle havde noget at sove på så jeg kan kører ham der ind uden han ligger mærke til det for de har vidst meget travlt der inde.
De snakker om det også kan være hans øre , nu hvor han klør så meget .
Ring orm er det ikke kun ude katte der har det for Diesel kommer ikke ud ? Tro ikke det er hans foder for han har fået det samme fra han var 12 uger gammel og der har aldrig været noget

Ringorm kan indekatte også få.

Det er absolut en mulighed.
Det kan også være noget inde i øret, der irriterer.

Og foderallergi kan pludselig udvikles, selvom katten har fået det samme hele tiden…

Nu er pillen givet og nu venter jeg på han er faldet hen så vi kan komme afsted

Ja, det er faktisk det klassiske.

Ikke at jeg på nogen måde vil udtale mig om, hvad det kan være. Men foderallergi kan desværre ikke afvises med, at der ikke tidligere har været noget på samme foder. Tværtimod.

Nå hjemme fra dyrelægen med bidmærke… den pille virket fint til vi kom der ud også startede helvede og han måtte bedøves. Men det ser ud til at være eksem, så nu er der taget prøver der skulle sendes til dyrkning.

Håber ikke når han er vågnet han er traumaniseret igen. Vi fik ham hjem sovende så nu ligger han og vågner på et tæppe. Er bare så ked af det, for syntes det er synd for ham at han er så bange for dyrelæger

Det er da også smadder synd for det lille pus at han er så rad, håber ikke at han bliver plaget af noget så han skal til dyrlæge for tit

Stakkels kat. Håber det viser sig at være noget rimeligt banalt, så han ikke skal afsted igen.
:kryds::kryds::kryds: