Har du et mandolinjern?

[QUOTE=hmm;846884]Jeg ville købe noget som var elektrisk . Den her har de på tilbud i Imerco til 299 denne uge …WUPTI... Vi byder dig velkommen på Bilka.dk den fylder ikke meget og meget nemt at gøre rent.

[/QUOTE]

Jeg synes ikke man kan sammenligne maskinen med et mandolinjern - i mine øjne er det to helt forskellige ting.

Jeg bruger i øvrigt mit mandolonjern hele tiden - perfekt nå man spiser mange grøntsager. Men som der er sagt - pas på fingrene. Jeg lavede engang kartoffelpizza og skulle lige snitte noget kartoffel uden at bruge skæden - vupti blodig pizza:S

hver gang jeg ser den her tråd så får jeg lyst til at synge…

den eeeeeeeeeeene spilled’ banjooooo den anden mandoliiiiiiiiiiiiiiiiiiiin

:band:

Ja jeg har et jeg købte på en messe i Roskilde for en del år siden, og her bliver det brugt til at lave tynde skiver af forskelligt grønt og rodfrugter …:slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;847148]hver gang jeg ser den her tråd så får jeg lyst til at synge…

den eeeeeeeeeeene spilled’ banjooooo den anden mandoliiiiiiiiiiiiiiiiiiiin

:band:[/QUOTE]

:lol::lol::lol:

…det gør jeg også :tihi:

[QUOTE=Bølles mor;847145]Jeg synes ikke man kan sammenligne maskinen med et mandolinjern - i mine øjne er det to helt forskellige ting.

[/QUOTE]

Det var jo lige det, jeg gerne ville høre :cool:

[QUOTE=Bølles mor;847145]Jeg synes ikke man kan sammenligne maskinen med et mandolinjern - i mine øjne er det to helt forskellige ting.

Jeg bruger i øvrigt mit mandolonjern hele tiden - perfekt nå man spiser mange grøntsager. Men som der er sagt - pas på fingrene. Jeg lavede engang kartoffelpizza og skulle lige snitte noget kartoffel uden at bruge skæden - vupti blodig pizza:S[/QUOTE]

helt enig, der er slet ikke det samme over det…og ja man lærer hurtigt ikke at glemme skæden…huui det kan gøre naller :frowning:

Jeg tror, at det hedder en slæde :?

Nåh, men jeg talte engang med en kok, der aldrig benyttede slæden, og da jeg
forskrækket sagde, at det skulle man da, fordi man meget hurtigt kan komme
slemt til skade, så svarede han:

“Nej, da - den er jo indstillet til kun at tage 3 mm, så det sker der ikke noget ved”.

:blegne: :besvimer: … jeg er sikker på, at JEG altid vil bruge den der slæde eller skæde :høhø:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;847252]Jeg tror, at det hedder en slæde :?

Nåh, men jeg talte engang med en kok, der aldrig benyttede slæden, og da jeg
forskrækket sagde, at det skulle man da, fordi man meget hurtigt kan komme
slemt til skade, så svarede han:

“Nej, da - den er jo indstillet til kun at tage 3 mm, så det sker der ikke noget ved”.

:blegne: :besvimer: … jeg er sikker på, at JEG altid vil bruge den der slæde eller skæde :høhø:[/QUOTE]

Hi kunne ikke huske hvad man kalder den, her plejer jeg at kalde den for dimsen :tihi:

Jamen, dimsen er bestemt et godt og dækkende ord - den køber jeg :høhø:

Jeg har et ganske fint nyt og ubrugt mandolin jern. Det har nu stået i sin kasse i ca 2 år inde i skabet.

Så jeg bruger ikke mit :slight_smile: måske jeg skulle prøve det en dag…

Jeg er så glad for mit Microplane boxrivejern at jeg aldrig bruger andet. Sliceren på siden passer fint til agurkesalat, kartoffelpizza m.m. Så hvis jeg skulle supplere med et mandolinjern, ville jeg sikkert købe det fra Microplane - men det får jeg sikkert ikke brug for. :wink:

Jeg har en mandolin jern, men bruger det sjældent… 9 ud af 10 gange synes jeg det er lige så nemt/hurtigt bare at snitte i hånden… så er der også mindre opvask, men jeg er MEGET glad for det når jeg skal lave Pommes Anna hehe

vi har da osse et mandolinjern, hvad mærke det er kan jeg ikke huske, men det er købt i bahne, og var ikke helt billigt. vi har brugt det en gang på et ½ år, så for os er det noget vi sagtens kunne leve foruden

En veninde svarede, at
"Jo, jeg har et. Jeg gider ikke rive gulerødder på det… Men når der skal skæres i tynde skiver (agurker, kartofler, gulerødder…) eller skiver med mønster :slight_smile: så bruger jeg det med tilfredshed… Og til julienne og pommes frites type ting også. Kostede omkring 300 kr. Marstad er mærket vist?nok?
Det er dog et par år eller 3 siden jeg købte det så prisen er måske ikke den samme.
Skulle jeg købe et jern idag havde jeg købt dette: http://butikjespors.dk/k%c3%b8kkenudstyr/mandoliner/mandolin-super-pro/
Det er jo så en helt anden pris, men wow… :slight_smile: "

Og hun er en haj i et køkken :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;848233]En veninde svarede, at
"Jo, jeg har et. Jeg gider ikke rive gulerødder på det… Men når der skal skæres i tynde skiver (agurker, kartofler, gulerødder…) eller skiver med mønster :slight_smile: så bruger jeg det med tilfredshed… Og til julienne og pommes frites type ting også. Kostede omkring 300 kr. Marstad er mærket vist?nok?
Det er dog et par år eller 3 siden jeg købte det så prisen er måske ikke den samme.
Skulle jeg købe et jern idag havde jeg købt dette: http://butikjespors.dk/køkkenudstyr/mandoliner/mandolin-super-pro/
Det er jo så en helt anden pris, men wow… :slight_smile: "

Og hun er en haj i et køkken :-)[/QUOTE]

Lyder skønt :juhu:

Men om jeg helt er blevet klogere af tråden, ved jeg ikke. Jeg tror, at jeg kan
udlede, at enten får man brugt sit mandolinjern eller også gør man ikke :gruble:

:tihi:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;848313]Lyder skønt :juhu:

Men om jeg helt er blevet klogere af tråden, ved jeg ikke. Jeg tror, at jeg kan
udlede, at enten får man brugt sit mandolinjern eller også gør man ikke :gruble:

:tihi:[/QUOTE]

Nemlig :smiley:

Jeg har så lige fået sådan en moulinexmaskine (Jans vognmand rystede op med den i stedet for tre nye hvide arbejdsskjorter til Jan :tihi) - og sørme om ikke den allerede har været brugt flere gange :thumbup:
Jeg kan dog mærke på mig selv, at jeg skal huske at jeg har den maskine og ikke bare hive rivejernet frem, som jeg plejer… men maskinen er altså så god, så jeg tror bestemt ikke at det er noget som om kort tid bare vil stå i skabet og fylde…

[QUOTE=Ann K;849835]Nemlig :smiley:

Jeg har så lige fået sådan en moulinexmaskine (Jans vognmand rystede op med den i stedet for tre nye hvide arbejdsskjorter til Jan :tihi) - og sørme om ikke den allerede har været brugt flere gange :thumbup:
Jeg kan dog mærke på mig selv, at jeg skal huske at jeg har den maskine og ikke bare hive rivejernet frem, som jeg plejer… men maskinen er altså så god, så jeg tror bestemt ikke at det er noget som om kort tid bare vil stå i skabet og fylde…[/QUOTE]

Uha det lyder spændende… den har jeg gået og luret lidt på… det er jo kun fair at jeg får mere til køkkenet, hvis kæreste får ny skærm!