Har du et mandolinjern?

Jeg har pludselig fået den ide, at jeg ikke kan leve uden et mandolinjern :tihi:

Hvis du har et mandolinjern kunne jeg godt tænke mig at vide, om du er
tilfreds med det, og hvilket mærke det er.

Og om du stadig har alle ti fingre :cool:

Jeg har kig på denne testvinder :slight_smile:

Jeg har et billigt plastic noget fra ??? Men jeg vil absolut ikke undvære det :slight_smile: Gav 100 kr for det i Kop og Kande tror jeg.

det kan jeg da godt forstå :slight_smile:
er meget glad for mit , selv om det bare er en billig udgave…
bruger ALTID “slæden” !!! alt andet er livsfarligt for fingerne, for det går SÅ stærkt at snitte grøntsager , at fingerne rydder med , hvis ikke man bruger den…

Jeps kan ikke undvære det også når jeg har forskellige maskiner som også kan klare det, men at slæbe dem frem og ect.
Nej så er en mandolinjern nemmere.
Mærket ja det kan jeg ikke huske, det er slidt væk men den er lige så skarp som da jeg købte den for over 16 år siden.

Ja … men jeg havde faktisk glemt at jeg havde det, så jeg har vist aldrig brugt det :ups: - kunne være jeg skulle få ryddet lidt op (og ud!) i de køkkenskabe, så vi rent faktisk fik brugt nogle af de smarte ting, som fx mandolinjernet :smiley:

PS. vores er bare sådan et billigt plastic-et fra Føtex

Kunne ikke leve uden :slight_smile:

Ja jeg har et. Det var ret dyrt (dog sat ned med 50% i Kvickly da jeg købte det)
Jeg mente heller ikke jeg kunne leve uden et… menøeh… jeg tror kun jeg brugte det dern første uge…

Nå, jeg har osse købt det helt store snitte/rive/pommes frites-aggregat til min Kenwood køkkenmaskine (som jeg ELSKER!!!..) og det har endnu ikke været ude af pakken… og det var endda pænt meget dyrere end mandolinjernet L

Jeg er nok lidt (meget) gadgets freak… :pose:

Jeg ville købe noget som var elektrisk . Den her har de på tilbud i Imerco til 299 denne uge …WUPTI... Vi byder dig velkommen på Bilka.dk den fylder ikke meget og meget nemt at gøre rent.

Jeg skal havde købt en denne uge til min mor til mors dag og som forskud på hendes fødseldags gave .

[QUOTE=hmm;846884]Jeg ville købe noget som var elektrisk . Den her har de på tilbud i Imerco til 299 denne uge …WUPTI... Vi byder dig velkommen på Bilka.dk den fylder ikke meget og meget nemt at gøre rent.

Jeg skal havde købt en denne uge til min mor til mors dag og som forskud på hendes fødseldags gave .[/QUOTE]

Det var ikke pænt gjort at smide sådan et link ind :venter: Den ser godt nok smart ud :uha:

Jeg har et mandolinjern, jeg aldrig har fået taget i brug :ups: Men det er nok mest, fordi jeg sjældent har overskud til at lave mad, der er så avanceret, at der skal tages den slags redskaber i brug :S

Syntes det er billig 299 kr normal pris er 600 kr. Har hørt flere sige de er rigtig glade for maskinen for den er så nem og rengørings venlig og den fylder meget lidt

[QUOTE=hmm;846884]Jeg ville købe noget som var elektrisk . Den her har de på tilbud i Imerco til 299 denne uge …WUPTI... Vi byder dig velkommen på Bilka.dk den fylder ikke meget og meget nemt at gøre rent.

Jeg skal havde købt en denne uge til min mor til mors dag og som forskud på hendes fødseldags gave .[/QUOTE]

Det der var ikke pænt gjort… jeg har llænge gået og tænkt over, at jeg måske skal til at opgive tanken om at al mad er håndlavet (inkl alt snitteriet)… mest fordi mine hænder ikke kan klare det mere… Og dend er har virket som et ganske godt bud på, hvad jeg har brug for…
Måske tid til en lidt tidlig fødselsdagsgave :slight_smile:

Jeg har den smarte røde - og den er goooood!

Det kunne være jeg skulle vise Sejr den , hans favorit maskine herhjemme er af gået ved døden, og han gider ikke den hånddrevende og de to andre som han istedet for kunne bruge, gider han heller ikke
Jeg har ellers sagt jeg ikke gider en stor maskine mere som fylder, så han måtte ikke får en ny.

Slemme slemme mennesker - nu kom jeg til at købe den der Moulinex-ting, så nu har den bare at være god!

Det er den også, Jane :slight_smile:

Testede den lige på gulerødder - nemt og smertefrit :smiley: Og ikke ret meget opvask!

Tjekker lige med en veninde, som har et - dyrt og svært at bruge/montere…

Tak for jeres svar :juhu:

Altså nu jeg jo sådan en fin Kitchenaid maskine, hvor jeg har tre forskellige
rivejern til, så jeg skal vist ikke ud i flere elektriske ting :tihi:

Jeg forestiller mig bare, at mandolinjernet er et godt supplement til det gode
manuelle køkken :gruble:

Jeg har i dag fået et mandolijern fra CASA i gave (Og så er det limegrønt:tihi:) - så af gode grunde har jeg ikke fået prøvet det endnu.
Det er med tre indsatser til afstand: 1,5, 3,5 og 7 mm. Dertil 2 indsatser til “stave” i to tykkelser.

Jeg har efterhånden svært ved at bruge hænderne, så håber virkelig at det kan lette meget.

Og til det med de 10 fingre:
Til den mandolin jeg har fået er der et håndtag med hvor man kan spidde grøntsagen fast, og så holde på når han river/skiver.
(Noget jeg tror er rigtig godt, for har vist opbrugt min kvote af held hvad angår skarpe genstande og snitsår i hænderne)

Jeg har et Borner V6 mandolinjern…pænt dyrt, men IMO besværligt at rengøre og tror kun jeg brugte det den første uge :ups: Jeg købte den elektriske Moulinex sidste år :slight_smile: Dét er tilgengæld ofte i brug :thumbup: Jeg ELSKER det! og så fylder det ikke meget og er nemt at rengøre :rock: