Har du fortrudt

[quote=Heidi;214366]Når jeg ser sådan et spørgsmål så tænker jeg på filmen sliding doors.
En film der beskriver hvordan hovedpersonens liv ville se ud havde hun nået toget, og det syntes jeg er meget sigende. Det er marginaler der gør vores liv er blevet som det er, så det egentlige spørgsmål er vel, er du tilfreds med det ståsted dit liv har bragt dig, er svaret nej, ja så er der nok en masse man fortryder, men er svaret ja, så er der ingen grund til fortrydelser, for som battlestar så rigtigt skriver, så er det de ting der er sket i ens fortid der er med til at forme hvordan man som person er endt ud i nutiden.

Jeg er ganske godt tilfreds og jeg er ikke sikker på der var ting der ville ha gjort udfaldet meget bedre for mig.[/quote]

En film hvor man bare rigtig tuder og blir ved med at sidde og tænke hvor FEDT hendes hår bare bliver, efter hun i det ene forløb bliver klippet :thumbup: en film, som var den første egen film jeg købte til min DVD :wehuu:

Jeg skal ærligt erkende jeg ikke husker detaljer som hår og den slags G
Det var mere moralen der bed sig fast, men syntes bestemt den er sigende

[quote=Heidi;214366]Når jeg ser sådan et spørgsmål så tænker jeg på filmen sliding doors.
En film der beskriver hvordan hovedpersonens liv ville se ud havde hun nået toget, og det syntes jeg er meget sigende. Det er marginaler der gør vores liv er blevet som det er, så det egentlige spørgsmål er vel, er du tilfreds med det ståsted dit liv har bragt dig, er svaret nej, ja så er der nok en masse man fortryder, men er svaret ja, så er der ingen grund til fortrydelser, for som battlestar så rigtigt skriver, så er det de ting der er sket i ens fortid der er med til at forme hvordan man som person er endt ud i nutiden.

Jeg er ganske godt tilfreds og jeg er ikke sikker på der var ting der ville ha gjort udfaldet meget bedre for mig.[/quote]
The Butterfly Effect viser det også fantastisk godt… :thumbup:

Ja helt bestemt, den syntes jeg dog har en lidt anden morale.
Men bestemt også en fed film om hvordan tingene ville være anderledes hvis der skete små ændringer i fortiden

ja, der er nok nogle ting jeg ville ha gjort anderledes, men jeg har ikke fortrudt de valg jeg har gjort i mit liv.
for det meste har alt hvad jeg har foretaget mig i mit liv været meget nøje overvejet.
men der er måske nok nogle ting jeg ville ha tacklet og gjort anderledes.

men uanset hvad, så er de fejl og tåbeligheder jeg har begået i mit liv gjort mig til den jeg er idag:) på godt og ondt:D

Jeg fortryder intet af det, jeg har gjort, og ville heller ikke gøre nogen ting anderledes, men hvis jeg fik tilbudet at leve mit liv om og gennemgå det samme, ville jeg sige nej tak!

Rettelse: Jeg ville ikke være begyndt på at ryge!

Jeg har ikke fortrudt noget i mit liv, og jeg er ganske godt tilfreds i dag :slight_smile:

Jeg tænker over, hvordan jeg lever mit liv og forsøger bedst muligt at rette
ind og gøre de ting, som jeg finder er rigtige og vigtige lige nu. Bedre kan
jeg ikke gøre det :slight_smile:

Til gengæld kunne jeg godt have tænkt mig, at nogle ting var gået
anderledes, men det er ikke ting, jeg selv har haft indflydelse på -
eksempelvis mistede jeg min mor, da jeg var 17 år. Den oplevelse ville jeg
gerne have været foruden.

De rer da småting, hvor jeg ville ønske at jeg lige havde taget mig selv i nakken og sagt -tænk dig dog om en gang til… men det er som sagt småting…
Alt hvad jeg har oplevet og gjort, har formet mig til den person jeg er i dag… Man lærer hver dag… så kan man jo vælge at huske det man har lært, eller ignorere det…

Men jeg har det godt, med at være den jeg er nu - og det er vigtigt for mig… :slight_smile:

Jo der er ting jeg fortryder - men som andre siger også ting som har gjort jeg er den jeg er i dag.
Jeg er nu kommet så langt jeg kan se frem af, acceptere mig selv på både godt og ondt, stå ved de dumme valg i fortidne som til tider rammer mig som en boomerang.

Men jeg er mig og jeg er nu stolt af det

MVH
Gitte

Jeg fortryder kun én ting sådan for alvor, og det er at jeg tog på arbejde den 8. november 2001.

Det var den dag jeg kørte galt, og den dag, hvor mit liv ændrede sig - dog mærkede jeg først følgerne flere år senere. :ked:

Ellers har resten været med til at forme mig til den jeg er i dag :rock:

Nix, jeg vil ikke ændre noget, men til gengæld vil jeg heller ikke leve det igen.
Det jeg har været igennem er der en mening med, og det kommer ikke tilbage, hverken nu eller i næste liv.
Og det jeg har været igennem er en del af mit liv og gør jeg kan føle og leve mig ind i andres liv, og det er en del af mine erfaringer, og de er guld værd.

Jeg har det engentligt godt nok med at have lavet/gjort de ting som jeg har - ellers ville jeg ikke være den jeg er idag.

Men tænker da af og til over hvad nu hvis … men leve mit liv om for at rette noget no way.

/Dorte

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Jeg har ikke fortrudt noget…tror jeg.

Jeg har altid prøvet at leve og gøre det jeg havde lyst til lige på det tidspunkt af mit liv.

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

At jeg så ville gøre nogen ting anderledes i dag, med den erfaring jeg ikke havde som f.eks. 19-årig - det er noget andet.

Jeg har haft et OCEAN af dejlige oplevelser allerede, med gode venner, familie, kollegaer, kærester og dyr - og jeg er sikker på, at der ligger lige så mange dejlige oplevelser forude - jeg skal bare være åben over for dem og tage imod dem.

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Når jeg nu sidder her og kikker tilbage, på mit liv og tænker om der er noget jeg gerne vil lave om på, så nej…

Nogen gange tænker jeg, bare jeg dog kunne gøre det om…

Men ikke når jeg tænker mig godt om…

De mennekser jeg har mødt i mit liv på godt og ondt har alle lært mig noget, både godt og ondt, de har alle lært mig noget jeg kan bruge…

Det jeg har gjort har jeg osse lært meget af, nogen gange har jeg måtte gøre det op til flere gange gange før jeg virkelig har lært af det…

Lige som at gå på en vej jeg ved der er huller i, og alligevel går jeg den samme vej igen, selv om jeg ved at jeg falder ned i et hul, hm det kunne jo være at jeg husker at gå uden om…

Der er kun en ting jeg kunne være foruden… det er at jeg skulle være blevet hjemme d. 26 maj 2006… men hmm alligevel ikke, for så havde det været en anden der var blevet kørt ned på mit job i det køkken… og det havde jeg ikke kunne bære…

Mit liv har været hårdt, ja, men jeg har lært meget…
Og det har gjort mig til den jeg er i dag…

Jeg vil blive ved med at hjælpe hvor jeg kan, selv om det ikke altid hjælper.
Ej heller får jeg noget igen, men jeg bliver bare ved med at huske på at der er nogen der også er der for mig, bare ikke altid dem jeg lige regner med…

så nej…

Som andre osse er inde på, så er det de ting, gode som dårlige, vi har i rygsækken, der har gjort os til dem vi er, og jeg er da rimelig tilfreds med hvem jeg er, så nej jeg fortryder egentlig intet :thumbup: man kan vel bruge udtrykket det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere og det er lidt sådan jeg føler det, når jeg kigger tilbage.

Jeg ville ønske at jeg var begyndt at rejse alene ud i verdnen noget før (første gang jeg turde rejse alene var i 1997) - så kunne jeg ha oplevet noget mere.
Også kan jeg ikke lige frem sige at jeg har frotrudt, men jeg kunne godt tænke mig at slippe for min sygdom - en sygdom der binder mig til mit hus og har gjort de sidste 4 år - tænk hvad jeg kunne ha noget at opleve på den tid.

[quote=Battlestar;214287]der er mange ting jeg ville gøre anderledes…

  1. jeg ville aldrig have brugt 3 år af min teenagetid på en mand er slog mig
  2. jeg ville være gået i regressiv terapi som 18 årig og ikke som 25 årig…
  3. jeg ville have valgt en anden studievej
  4. jeg ville have taget mit drømmejob som daytrader da muligheden bød sig…

uha… det er bare småting… så er der alle de store ting… men omvendt - min fortid gør mig jo til den jeg er idag… på godt og ondt…

men sådan er det jo så let at være bagklog :)[/quote]

Hvad er en daytrader?:ups:

Er du ikke lige blevet gift?

en daytrader er en aktiehandler der fokuserer på dagshandler. Der investeres i kortsigtede handler og ved dagens afslutning sælges alt og tabet/gevinsten opgøres…

der kan tjenes penge både på at aktierne går op og ned afhængig af hvordan man strukturerer sine handler… det kan være ganske indbringende og så er der ingen irriterende, besværlige kunder der brokker sig over ligegyldigheder

jo - det er jeg - i februar… men derfor vil jeg MEGET gerne med i kloster alligevel… for har på fornemmelsen det vil bringe mig tættere på paradis

[quote=Mona Jensen;214286]Ville du leve dit liv på samme måde som indtil nu. :?

Eller ville du ændre på ting i dit liv - hvis du kunne leve - om igen.

Jeg er jo 65 år her til den første.
Der er ting - som jeg personligt ville ændre på :)[/quote]

jeg må svare, både og…
Jo der er helt klart beslutninger i mit liv hvor jeg burde have handlet anderledes, der er tider hvor tingene ville have været meget lettere hvis jeg bare havde hørt efter, MEN tilgengæld så tror jeg også på at det der sker i ens liv former en, så havde jeg ikke haft det liv og taget de beslutninger jeg har taget gennem tiderne, så havde jeg ikke været mig…og jeg er nu ret godt tilfreds med hvem jeg er…ikke at jeg er perfekt, laaaangt fra, men kan se mig selv i øjnene hver dag fordi jeg ved at jeg er ærlig og kæmper hver eneste dag for at have et så godt og fornuftigt liv som muligt…

Det jeg nok fortryder aller aller mest i hele mit liv er min søns far…fortryder ikke mine børn, men min søns far er bare for meget…han bliver ved med at være barnlig og ikke ville samarbejde selvom jeg gang på gang rækker en åben hånd frem for at vise mig som den mest fornuftige…