Som nævnt et par gange kalder Jan mig gerne for Mulle… En hentydning til at jeg (før min lasikoperation) var blind som en muldvarp uden enten briller eller linser
Jeg tror at det var i 5 klasse, at en eller anden NAR fra et par klassetrin højere oppe fandt på at jeg skulle kaldes BrilleAbe… det stoppede da jeg tæskede ham sønder og sammen og jeg kan faktisk ikke rigtig huske andre forsøg på at give mig øgenavne.
I gymnasiet blev jeg kaldt ved mit mellemnavn (gammelt slægtsnavn)… Hele den første uge af 1 G bestilte jeg ikke meget andet end at rette lærerne i udtalen af navnet - og det hang så ved :høhø:
på arbejde bliver jeg ofte kaldt it-damen, da jeg arbejde med systemadministration og brugersupport. Eller æblepigen, fordi mine spids kompetence er Apple computer.
Min bror kalder mig Trunte (noget min mor startede på allerede da jeg var barn) - jeg kalder til gengæld ham Møv
Bedsteveninden kalder mig Mis, hendes sidste kæreste anede faktisk ikke hvad jeg egentlig hed. Til gengæld bliver hun tituleret Mus, så kan man ligesom regne ud hvor samtalen bærer henad :høhø:
I folkeskolen var vi tre der hed Tina, så nogle af lærerne begyndte i de større klasser at kalde mig Johansson, den var kammeraterne hurtige til at omdøbe så jeg kom til at hedde J - udtalt på jysk Jøg…det står endda i min 9. klasses Blå Bog
fruen omtaler mig altid som frandsen plus hun så kalder mig noget som ikke skal ud her:høhø:, for så bruger i bare det imod mig.
andre kalder mig for tigerdyr el tigger
[quote=Chicabee;351067]Jeg hedder KUN Mille herhjemme - og Camilla var i mange år kun noget folk brugte når jeg skulle ha skæld ud.
Jeg er fra en årgrang hvor Camilla var…tjahh et sjældent navn, og jeg ville som barn ønske jeg have heddet Trine eller andet “normalt”.
I min svigerfamilie kaldes jeg altid Millis. [/quote]
I min årgang var/er Camilla vidst pænt normalt, var ganske populært vidst nok. - Men jeg var heller ikke glad for mit navn - Maja var lige mig mente jeg.
Nu er og ligner jeg ikke andet end en Camilla.
Også utrolig sjælden jeg bliver kaldt for fulde navn - Og egentlig sjovt det blev MillA, synes mange som hedder Camilla netop bliver kaldt for MillE.
Jeg har ingen kaldenavne da mit navn ikke er så nemt at lave det med… Min kæreste kalder mig altid skat, lidt kliche, men han kan ikke lade være nu. Dog gider jeg ikke han gør det til fester eller hvis vi er ude at handle. “Skaaat, skal vi have en eller to agurker?” Ej, det gider jeg altså ikke!
mhhh- ikke blandt vennerne - det er ikke nødvendigt. men min far kalder mig orm - efter ormen hin lange og grønært - og hvor f det kommer fra aner jeg ikke.
min bror hedder møffe - men kun mellem mig og ham
og barndomsveninden futte - for hendes bror kaldte hende fjotte- og det blev altså til futte.
Min mor og min mormor kalder mig alt muligt fjollet - de er også de eneste, der får lov, selvom det irriterer mig grænseløst - andre, der forsøger sig med forkortelser eller andet, får meget bestemt at vide, at jeg hedder Camilla og er stolt af det! Jeg præsenterer mig som Camilla og forventer at blive tiltalt som Camilla - undtagen af kattefolk som kender mig fra fora som dkkorat:)
Der er nogle der kalder mig Skattekat … men det er nok fordi, folk ikke kan udtale mit islandske navn - Hrönn.
På et tidspunkt (i mine teenageår) kaldte en af mine veninder mig for enten rejen (fordi jeg er krebs), eller Lakrids … det var fordi der var en dreng vi kaldte Chokolade, der var varm på mig … og alle der har været på Island ved jo, at lakrids og chokolade hører sammen
[quote=Skattekat;351204]Der er nogle der kalder mig Skattekat … men det er nok fordi, folk ikke kan udtale mit islandske navn - Hrönn.
På et tidspunkt (i mine teenageår) kaldte en af mine veninder mig for enten rejen (fordi jeg er krebs), eller Lakrids … det var fordi der var en dreng vi kaldte Chokolade, der var varm på mig … og alle der har været på Island ved jo, at lakrids og chokolade hører sammen [/quote]
jamen så er jeg da nysgerrig og vil gerne vide hvordan dit navn udtales.
jeg ville umiddelbart udtale det som om jeg rømmede mig el lign.
men det er garanteret helt ved siden af, der er jo nok 100000 måder folk vil udtale det på, men kun en rigtig
Uha jeg er blevet kaldt mange ting op igennem barndommen.
Kinakål, aner ikke hvorfor
Sminkedukke, da jeg var barn mente jeg at jo mere des bedre :høhø:
Rød strømpe, jeg havde de sejeste pink strømper
Karin+a, en veninde hed Karin så hun var Karina-a
Trucker tøs, jeg elskede at komme ud og køre lastbil med min far
Kia, min første nevø kunne ikke sige Karina, og det navn har hængt ved
Skat og elskede, det kalder min mand mig, jeg kalder ham så altid nuser.
Min søn har altid været en basse, den store pige en trunte og den lille pige en trold.
I folkeskolen havde jeg alverdens lede øgenavne… lad os ladedet ligge…
kælenavne har jeg haft …
mussepus og missepiv og skattepige… (det var selvfølgelig min mor og far)
skat - den har alle mine mænd stået for… det er dejlig simpelt og jeg reagerer på det uanset hvem der siger det… det har givet nogle ret sjove situationer gennem tiden
og herinde på kattegale har jeg fået kælenavnet Gitze - det synes jeg er sødt og alle kalder mig det så nu reagerer jeg også på det