Har farve og færdigheder en sammenhæng?

jeg har jo fire killinger

blå han
fawn hun
rød han
rød hun

den blå og fawn, altså fortyndlingskillingerne) var først ude af kassen
den blå og den fawn har spist fast føde i en uge nu - de røde nej tak, kæmper som gale hvis jeg kommer det i munden på dem
den blå og den fawn går på bakken - det gør de røde svin ikke

Er det en tilfældighed?

Jeg tror det er en tilfældighed :slight_smile:

I hvert fald oplever jeg ofte forskel på individerne i kuldene, men det hænger absolut ikke altid sammen med farven.

Men hey … nu ved du jo, at den blå dreng er den kvikkeste, så det er ham du skal beholde :tihi:

Nåååhr hvor sødt. :slight_smile:

Blå katte er kvikke-engel - åbenbart på tværs af racer:høhø:

Da vi i sommer havde et vildfarvet kuld og et sølv, oplevede vi at der var meget stor forskel på hvor “hurtige” de var. Moder linjen er den samme og de 2 kuld er født med kun 4 dages mellemrum.

Sølverne var hurtigere til at komme ud af kassen, der gik 1½ uge inden de vildfarvede fulgte trop. Sølverne var meget tidligere i fodret, vandet og var de første der brød ud af kravlegården:tihi:.

De vildfarvede var mere “nervøse” end sølverne:(.

Det samme gjorde sig fatisk også gældende for moder dyrene. Lotus (vildfarvet) er meget beskyttende, hvorimod hendes barnebarn Unni (sølv) “bare” kiggede efter at hendes børn:D. Så om der er “opdraglesen” der gjorde forskellen er jo ikke nemt at gøre sig klog på. Jeg har dog før hørt ejere af både vildfarvede og sorrel fortælle at deres sorrel ikke er så hurtig i pæren som den vildfarvede:tihi:.

hjælp jeg mangler en “dybt uenig” knap :stuck_out_tongue:

min blå perser hørte absolut ikke til de skarpeste knive i skuffen
…men han var lige så sød og dejlig som han var dum - savner ham stadig nu her 2 år efter han gik bort :ked:

JEPS…
Jeg har 4 stk. :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

De er absolut de klogeste i flokken…
Og det er ganske vist. :yatta:

Ja ja, jeg HAR altså mødt Tina Gizzemissens Junior -engel
Må sige at det var meget klogt at opdrætteren ikke garantede at der fulgte hjerneceller med :muhaha:

Jeg går så ind for at desto mørkere i farven en kat er, desto klogere er den, også selvom det kun er halen der er sort :høhø:

Forsøg med hunde har vist, at jo mørkere farve jo større fremdrift, motivation og aggression - men forsøgene er omdiskuterede

-LOL -LOL -LOL

jamen så passer den jo ikke her? Eller hur?

For fawn er da lysere end sorrel?

[quote=Gry Gressbakken;331719]
For fawn er da lysere end sorrel?[/quote]

Fawn er fortyndet sorrel:)

Sort/brun/vildtfarvet fortyndes til blå
Rød/sorrel fortyndes til creme/fawn
Chokolade “fortyndes” til lilla (sammen med blå)

I undersøgelsen adskilte især sorte hunde sig - og alle fortyndinger af sort.

Jeg vil gerne prøve at finde den - den er tudsegammel, så ved ikke om den er på nettet - men ellers kan min lærer hjælpe

Det ganske vist - lige som katte med langhårsgen er sløvere end katte uden <gg>…øh,

I ved godt at mennesker med krøller er forvirrede og rødhårede er hidsige og blåøjede er naive og mørkhudede er sexede…

Der skal nok være en undersøgelse der kan bevise det meste af det :))

Teresa