Hår, Hår og atter Hår

Jeg bliver sindssyg…–høhø

Der må være en strategi af en en form!

vi har pt 3 katte, 2 semi langhårs og en langhårs.
Der er hår OVERALT!!!:S

Det kan være sådan, at hvis vi fx bestiller pizza og når det så kommer - det først stykke pizza man tager ud af æsken - der er fimmerhår på fra kattene - HOW!?

Når vi vasker tøj, ser tøjet mere snavset ud når det kommer ud af maskinen pga alle de hår - det sgi træls at hive nyvasket tøj ud af maskinen og det bare er fuld af hår!

Vores gardiner er 1 cm bredere i hver side - det er HÅR der laver en fin ramme rundt om gardinerne! Sengetøjet og sengen er ekstra varm pga alt det pels der ligger:(-høhø

Når man går i bad og skal tørre sig - så er håndklæderne FULDE af hår, og det er altså halvklamt at de så hænger sig på kroppen - man vil jo gerne være ren:)

Det er efterhånden blevet sådan, at jeg er flov over at få gæster, de kan jo ikke engang sætte sig i sofaen uden at blive fulde af hår og skal have en tur af fnuggeren inden de tager hjem:(

Jeg støvsuger, bruger pet hair magnet på møblerne, børster kattene -lige lidt hjælper det.

Jeg er efterhånden desperat - jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Jeg mangler en slagplan til at få hårene væk og til at holde det nede!

Hvad er jeres strategier!? Håber der er håb forude-høhø:bebe::bebe::bebe::bebe::bebe::bebe::bebe::bebe::bebe:

Unskyld, kunne ikke dy mig: Korthårskatte:-)

Hvad med at give dine gæster en af de engangs overtræksdragter som malerne bruger :tihi:

Nej, en ordenlig støvsuger er det eneste jeg kan anbefale.

Lis - min tanker har været der-høhø Skulle der komme en 4. kat, skal den være korthåret:thumbup:

Og måske de andre skulle trimmes:muhaha:

tørretumbler :wink:

Det kommer altså an på hvad kattehårene sidder på Nat :slight_smile:

Glemte lige at sige at jeg støvsuger mit lagen inden det vaskes for at få så mange kattehår af som muligt.

[QUOTE=birtheras;120795]Hvad med at give dine gæster en af de engangs overtræksdragter som malerne bruger :tihi:

Nej, en ordenlig støvsuger er det eneste jeg kan anbefale.[/QUOTE]

jah, det er nok meget rigtigt:).
Men jeg synes også problemet er, at de møbler min kæreste har er rigtig pelstiltrækkere:) Men da det jo ikke er min lejlighed og jeg ikke bor der - så må det jo forblive sådan:thumbdown: (jeg er dog begyndt at snakke med ham og nogle lidt stratgisk bedre møbler:tihi:)

Han har bomuldsgardiner, en fløjelssofa, et tæppe med lange hår, spisestole med betræk og sengetøj i BÆK OG BØLGE.
Jeg siger dig, alle de ting suger bare hårene til sig

[quote=birtheras;120800]Det kommer altså an på hvad kattehårene sidder på Nat :slight_smile:

Glemte lige at sige at jeg støvsuger mit lagen inden det vaskes for at få så mange kattehår af som muligt.[/quote]

Ja det er ikke muligt at smide sofaen i tørretumbleren, men nu tænkte jeg jo os håndklæder, tøj, viskestykker osv osv :slight_smile:

Årh jamen alt tøj må jo ikke komme deri. Jeg forstår ikke der ikke er lavet noget vaskepulver der ligesom kan binde hår til en fx medfølgende bold man putter med i. Tænk så mange penge de ville tjene på et sådan produkt

[QUOTE=birtheras;120800]Det kommer altså an på hvad kattehårene sidder på Nat :slight_smile:

Glemte lige at sige at jeg støvsuger mit lagen inden det vaskes for at få så mange kattehår af som muligt.[/QUOTE]

Det kunne godt være en mulighed! Alle råd modtages med kyshånd-høhø

problemet er mest min kærestes bomulds -shirts, som han ynder at ha i sort:)
Det ligner nogen man lige så godt kunne hælde i skralderen-høhø
Måske jeg giver dem tumbleren næste gang - uden han ved det:muhaha:

[quote=~Prinsesse~;120802]jah, det er nok meget rigtigt:).
Men jeg synes også problemet er, at de møbler min kæreste har er rigtig pelstiltrækkere:) Men da det jo ikke er min lejlighed og jeg ikke bor der - så må det jo forblive sådan:thumbdown: (jeg er dog begyndt at snakke med ham og nogle lidt stratgisk bedre møbler:tihi:)

Han har bomuldsgardiner, en fløjelssofa, et tæppe med lange hår, spisestole med betræk og sengetøj i BÆK OG BØLGE.
Jeg siger dig, alle de ting suger bare hårene til sig[/quote]

Det lyder ikke som et kattevenlig hjem :thumbdown:

Sofa…Nat det var altså ikke den jeg mente :tihi: På noget tøj sidder kattehårene altså som små klumper når det kommer ud af tørretumbleren :thumbdown:

Birthe - Ja, men så er de jo os lige til at tage af når de sidder i klumper :smiley:

Prinsesse - Jaaaa, alt her i huset ryger i tørretumbleren… hader alle de hår :stuck_out_tongue:

En ordentlig støvsuger er guld værd… kan varmt anbefale Dyson Animal Pro! her kan vi med 3 langhårskatte og to langhårede hunde nøjes med 2 gange ugentlig støvsugning og ellers daglig fejning (har trægulve overalt)
Al vask bør desuden indeholde en eller flere engangsvaskeklude - dem i tynd skumgummilignende materiale, som man bruger til babyer - de suger hår til sig som var de betalt for det :slight_smile:
Daglig kæmning af samtlige katte med en furminator eller rive sådan at underulden forsvinder - efter et par uger er det ikke længere nødvendigt med den daglige omgang.

Udskiftning af møbler er en rigtig god ide - men temmelig dyr, så forsøg at klare jer… måske kan en ombetrækning til noget mere hensigtsmæssigt betræk være en god investering… Vi har nu lædersofa (GODT!), før det mikrofiberBRAS, og før det igen indisk bomuld (godt)…

[QUOTE=birtheras;120811]Det lyder ikke som et kattevenlig hjem :thumbdown:

Sofa…Nat det var altså ikke den jeg mente :tihi: På noget tøj sidder kattehårene altså som små klumper når det kommer ud af tørretumbleren :thumbdown:[/QUOTE]

Haha nej, men hvad kan man forvente af en knægt der bor alene for første gang, det er ikke lige møbler der tænkes på:) - men alle de hår:argh:
Kæresten ser jo ingenting - typisk-høhø

Netop, hans bæk og bølge sengetøj er FULD af små hår knolde, som en fnugger ikke kan tage.
Jeg har fået lov at købe nyt sengetøj heldigvis.

Giv pizzamanden skylden…Gratis pizza er altid godt :smiley:

[QUOTE=Ann K;120817]En ordentlig støvsuger er guld værd… kan varmt anbefale Dyson Animal Pro! her kan vi med 3 langhårskatte og to langhårede hunde nøjes med 2 gange ugentlig støvsugning og ellers daglig fejning (har trægulve overalt)
Al vask bør desuden indeholde en eller flere engangsvaskeklude - dem i tynd skumgummilignende materiale, som man bruger til babyer - de suger hår til sig som var de betalt for det :slight_smile:
Daglig kæmning af samtlige katte med en furminator eller rive sådan at underulden forsvinder - efter et par uger er det ikke længere nødvendigt med den daglige omgang.

Udskiftning af møbler er en rigtig god ide - men temmelig dyr, så forsøg at klare jer… måske kan en ombetrækning til noget mere hensigtsmæssigt betræk være en god investering… Vi har nu lædersofa (GODT!), før det mikrofiberBRAS, og før det igen indisk bomuld (godt)…[/QUOTE]

Ja jeg har hørt meget godt om Dyson - den tror jeg måske noget af opsparingen skal gå til:)

Det med engangsklude vidste jeg ikk - SUPER:thumbup:

Ombetrækning havde jeg slet ikke tænkt på - ENDNU MERE SUPER-høhø (hvilket stof kan der forslåes?)

haha det er cremefarvet fimmerhår, det tror jeg ikke han vil stå ved, han er nemlig sort håret-høhø

Kraftigt bomuld er godt til møbler… og forholdsvist billigt i indkøb. Det bliver nemlig slidt - men der er så råd til at købe nyt… vi holdt liv i vores gamle sofa i næsten 20 år på den måde :slight_smile: det oprindelige betræk var absolut ikke egnet til dyr - men sofaen var goooo’ :wink:

Jeg har 7 af slagsen… :wehuu:

Det er såmænd ikke så slemt;
men man er da nødt til at gøre rent.

Trægulv (som fejes 2 gange dagligt)
Børster og fnugruller er uundværlige.
Også daglig - frisering af kattene - næsten dagligt.

Jeg bruger fnugruller til sengetøjet inden det vaskes.

Jeg har det pænt og rent;
men ikke møbeludstilling - det er jeg vokset fra.

Alt dette opvejes af 7 vidunderlige søde og kærlige katte.
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Mange gode hilsner
Mona

Er det ikke bare at gå i gang med en hæftemaskine:)? Jeg har nemlig et par fridage her i denne uge-høhø