Har i en sjov/anderledes interesse/hobby

i hvert fald i andres øjne???

Jeg har siden jeg kan huske været besat af helikopter. Når jeg ser/høre en helikopter så springer jeg ud i åbent terræn og skal kigge og ikke mindst lytte. Det løber mig varmt ned af ryggen. Jeg får kuldegysninger og hårene rejser sig på hele kroppen. Kan jeg komme til det så bliver der også taget billeder. Dette er til meget meget stor morskab for familie og bekendte.

En af de bedste øjeblikke jeg husker sammen med min far var en eftermiddag da jeg var omkring 20 år og han som en overraskelse kørte mig til Gilleleje hvor der var “parkeret” to rednings helikoptere hvor man fik lov at kravle ind i dem og virkelig komme tæt på og “røre”.
Til sidst stod jeg så tæt på det nu var muligt og så, hørte og følte da de statede motorene og fløj væk. Bagefter kørte vi ud til stranden og så dem i en rednings øvelse.

Den eftermiddag med min far lovede jeg mig selv at jeg skulle ud og flyve i helikopter i hvert fald en gang før jeg skulle fra denne jord. Og i sommeren 2005 kom chancen og jeg tog den. Får det ikke skal være lyv så var det en tur ind over Ilulissat isfjord hvor man lander inde ved indlandsisen. Hold op en tur, den tog ca 1-1½ time og jeg lover jer for jeg stadivæk flyver.
Igen var dette til stor morskab for familie og bekendte men helt klart også med meget stor hovede rysten da turen ikke var helt billig.

Helikoptoren jeg fløj med ind over isfjordens isbræ - her er den pakeret ved kanten til indlandsisen.

Wow

Det blev til en lang historie om noget i sikkert finder ret så kedeligt:tihi::tihi::tihi:.

Har i en sjov/anderledes/komplet tosset (i hvert fald i andres øjne) interesse/hobby må i meget gerne fortælle om den

Ej for en oplevelse, at flyve i helikopter. Jeg kan regne ud du havde det ligsom min søn, da han var ude og svæveflyve. Han skulle via skolen besøge en flyveplads og man kunne mod betaling få en tur i et svævefly. Mogens tog med, og havde sagt han først ville se hvad det var før han fik lov til at få en tur. Da han kom hjem var jeg slet ikke i tvivl om han havde været ude at flyve, tror der gik uger inden han helt ramte jorden igen.Han var 11 år dengang og det står stadig som den bedste oplevelse nu han er 25.
Min hobby/besættelse eller mani er lidt anderledes. Jeg har et eller andet med nummerplader på biler. Bedst som vi kører og ligemeget om jeg er chauffør eller passager, så ser jeg alle de nummerplader der har et nummer der er nemt at huske. Vi kan sidde og snakke og jeg så bare midt i samtalen siger49999 og snakker videre. Der kan køre hundrede biler forbi,med alm. nummer, men jeg ser de der numre hver gang. Min familie har vænnet sig til det, mens andre der ikke ved det, ser lidt sjove ud, når jeg siger et nummer og så bare snakker videre.
Knus Elin

Jeg har det lidt lige sådan med isbrydere og sneplove.
En evig drøm er at komme ud med en isbryder, mærke dens enorme kræfter og stryrke når den bryder isen.

Men eftersom de tre Bjørne formodenligt lægges op til næste år, kommer det vist til at blive ved drømmen.
Men jeg har set dem i Frederikshavn :slight_smile:

Sneplove og dem der kører dem, de er fantastiske.
Tænk at de orker bruge så mange timer bag et rat for at holde vejene fri. Jeg ved da godt at de får en temmelig god løn for det. Men mange af dem bruger deres fritid på det, den tid de kunne bruge sammen med familien.

Tænk hvor mange timer snebredskabet har kæmpet på Bornholm her i højtiden.

Fly og luftfartøjer af alle slagse er endnu et af de emner, der kan tænde 1000w julelys i mine fuldblods-nørd-øjne, og få alle de små hår til at tro, at de gror på en gås (det er vist snarere en ugle :ups: ).
Tog - modeltog - yes please!
Og så er der alt det med historie: Kunst, dragter, dans…

Hold da helt op Elin hvilken oplevelse din søn har været udefor. Kan godt forstå han stadigvæk flyver.
Den med nummerpladen kender jeg godt fra en tidliger ven. Herligt du sådan spotter de specielle nummer.

Pia, hold op nogle flotte billder du har fundet. Kan lige forstillle mig de krafter der ligger bag. Og noget der må være ekstra fedt er at høre skibet pløje sig igennem isen - høre isen brække i tusind stykker, wow.
Mon ikke de revudere om alle både lægges op, der har jo været brug for dem i år.
Der hvor jeg boede til leje før jeg købte hus var udlejeren snerydder (han er det sikkert også den dag i dag). Jeg kan tydeligt huske når han kom hjem for at holde pause og han lige ryddede vores indkørsel for ny sne - er du gal det rungede i hele det lille hus jeg boede i. Og hold op hvor han bare knoklede hele sæsonen.

Misi jeg kan helt klart sætte mig ind i hvad du føler. Husker stadivæk første gang jeg skulle ud at flyve i 1997 jeg talte om og så på fly hele tiden, hvor mine bekendte der var med kun interesserede sig for den toldfrie handel.
Jeg har så fået interessen for fly ind med modermælken så at sige. Min far er uddanet flymekaniker. Jeg elsker at se filmen TOP GUN, ikke for historien eller skuespillet :lol: nej jeg ser den med sorround sound og bare nyder når de kraftige jager fly letter og lander. Lyden skal helst være så høj at der kommer sus i håret.
Et stort ossende lokomotivtog kan helt klart også få alle hårende til at rejse sig.

Traktorer!!

Jeg :hjerte: dem…!

Ved ikke hvorfor dog? Men I kan tro at jeg nyder vinteren og alle de herlige traktorer som kører rundt over det hele.
Jeg blir drønmisundelig og vil ind og sidde i dem…

Min familie ved godt at jeg er lidt glad for dem. Så da jeg til min 18-års (for maaaange år siden) ønskede mig en blå Ford Traktor, gav de mig en mini-size i plastik. :tihi:

Jeg har også en stor bog med billeder af traktorer fra de blev lavet til idag.
De er simplethen så flotte og spændende!

Jeg ved ikke om ilderne gælder som interesse… Men den er ihvertifald stor fra min side af, og lidt anderledes… :høhø:

Jeg samler på stater! Planen er at inden jeg går på pension, så vil jeg have sat fod i samtlige 50 stater i USA! Selvfølgelig medfører det et vist indkøb af tåbelige køleskabsmagneter i den anledning - men skal man samle på et eller andet, så er det en forholdsvis lille ting, som man i det mindste kan få plads til :slight_smile: Mangler kun 6 stater, så er alle faktisk krydset af på to do listen!
VH
Susanne

Jeg er vild med at lægge Jan von Haarsten-puslespil, det er nok ikke så “anderledes” men bestemt sjovt :thumbup:

De ser da godt nok også sjove ud. Lidt noget andet end gamle slotte, blomsterhaver og havnemiljøer :slight_smile:

[quote=Troldegaarden;524393]

Mon ikke de revudere om alle både lægges op, der har jo været brug for dem i år.[/quote]

De er ikke ude endnu, de ligger på 6-timers standby.
Og nu tør det :frowning:
Kom tibage frost!! :bebe:

jeg ved ikke om jeg vil kalde det en hobby/interesse, men jeg har et eller andet med jagerfly af alle arter, jeg stormer ud når jeg hører et fly komme bragende hen over himlen.

for os der er tossede med fly,helicoptere,tog osv er disse 2 tyske museumer det rene slaraffenland.
jeg har været der 2 gange nu og er lige begejstret hver gang

det gode er at de museumer ligger ca 40 km fra hinanden og samarbejder så der er god rabat hvis man besøger begge museumer.

nåja så har jeg jo måske nok en hobby som er meget anderledes for en mand, nemlig min interesse for katte.

Ja jeg sidder gerne og får øje på en detalje som så får mig til at fnise lidt :tihi:

Tak… dem kendte jeg slet ikke!
Jeg elsker at lægge puslespil - men har faktisk ikke gjort det i årevis…
Måske jeg skulle prøve at genoptage det? Det kunne jo tænkes, at det kunne lade sig gøre selv med Thane og Ting i huset…

Anderledes hobby…
Jo… Jeg har i en del år været Liverollespiller… jeps - sådan en som render rundt i skovene med store sværd og tæver løs på orker og andre væmmelige væsner :smiley:
Okay - jeg var nok mere at finde i selve arrangørgruppen, eller i diverese præste- eller adelsroller, men jeg har altså både slagssværd, stavvåben og læderbrynje - og var en rigtig god stavkæmper på et tidspunkt… (staven var mit foretrukne våben gennem de der ca 3 år jeg spillede 1’ste Frue i en sortelvergruppe…)
Skøn og sjov interesse… som jeg desværre har måtte lægge på hylden de sidste tre, fire år… mit helbred er bare ikke til det længere :frowning:

Ellers er der vist ikke noget specielt…
Historie, religion og emner derunder - jo, det er vist mine interesser i en nøddeskal…

Jeg er helt normal på det felt - :slight_smile:

Eller noget…

Jeg studerer adfærd og træning hos forskellige dyrearter - herunder bananfluer og myrer - nogle virkelig spændende dyr! :slight_smile: Og ja mine venner synes jeg er nørdet af helved til - men på den fede måde

Hvis man vil noget med det man brænder for i sit liv, så skal man gå 110% ind for det. Ellers falder man fra undervejs

MVH

ja faktisk - selskabsspil, brætspil og den slags…

jeg har SÅ mange… og jeg ELSKER dem og hver eneste gang jeg får chancen spørger jeg folk om de vil spille…

men til daglig har jeg ikke nogen at spille :cry: og det er en stor lidenskab for mig :frowning:

Jamn jeg vil gerne spille!
Savner det fra way back when søskende ogsåvidere…
Kender da et par stykker, der også gider…
Lad os få gang i noget spilhygge!

Så kan jeg også luske mig til at nusse cooner… jaaahhh røde coons!

Prøvede at google det, og fandt en Jan van Haasteren :?
Det her ser også godt ud, der er både kitsch og kanel :slight_smile: :
http://www.ukjigsawpuzzleclub.co.uk/jigsawpuzzles.php?category=Art%20and%20Paintings

[quote=MiSi;525239]Prøvede at google det, og fandt en Jan van Haasteren :?
Det her ser også godt ud, der er både kitsch og kanel :slight_smile: :
http://www.ukjigsawpuzzleclub.co.uk/jigsawpuzzles.php?category=Art%20and%20Paintings[/quote]

Ja de er osse gode, men desværre er mit syn ikke hvad det har været, og de puslespil der er billeder af bl.a malerier, er svære for mig fordi det er svært at skelne de farvenuancer der er :frowning: har et dødflot maleri-pusle med katte en masse, men jeg kan simpelthen ikke se at lægge det

jeg har en svaghed for håndarbejde - og nok den lidt anerledes slags - jeg knipler. faktisk har jeg været igennem de fleste “gamle håndarbejds”-typer.

og se - det er skam en hobby silke deler med mig

så vent i bare når jeg engang har fundet min udstillingskat så skal i se bur gardiner med tønderkniplinger på :smiley: