Har i forstand på computere?

[quote=birtheras;199678]Jeg har hen HP bærbar og den kan ikke anbefales.

[/quote]

Min virkede da upåklageligt indtil ‘‘nogen’’ væltede en kop kaffe ned i tastaturet :ups::fløjte:

min virker også selvom der både er spildt cola, is, og mad ned i den. den :rock:

Smag og behag er forskellig og når jeg så ser noget der er bedre, ja så vil jeg altså vælge anderledes næste gang :slight_smile:

selvfølgelig. jeg kender også kun til hp og packard bell .

nu står jeg mellem de her 4 (som både har det jeg skal bruge og som jeg har råd til) men hvilken er bedst?

Med dit budget, så får du meget mere computer for pengene, hvis du vælger en stationær.

Det er ikke en idé for dig, at købe en stationær og bruge den til at spille på, og så bruge din gamle bærbar til fx. skolearbejde?

[quote=Mette Stevnsborg;199806]nu står jeg mellem de her 4 (som både har det jeg skal bruge og som jeg har råd til) men hvilken er bedst?

2’eren har lige dobbelt så meget RAM som de andre, og den har også en større harddisk. Vista kræver en del RAM, og det gør spil også, så 2 GB, som der er i den andre, vil hurtigt blive for lidt.

under hpen står der:
2 GB DDR2 SDRAM
Max. Memory Størrelse: 8 GB
hvad betyder det der memory størrelse så? troede det lå i computeren og dvs. at der var mest plads på den. :S

[quote=Mette Stevnsborg;199847]under hpen står der:
2 GB DDR2 SDRAM
Max. Memory Størrelse: 8 GB
hvad betyder det der memory størrelse så? troede det lå i computeren og dvs. at der var mest plads på den. :S[/quote]

Det betyder, at der er 2 GB RAM i den nu, og at der max er plads til 8 GB RAM i den.

nå før søren da. ja jeg har ikke råd til at sætte 6 GB ram i den .:tihi:

Det er heller ikke helt så nemt at sætte RAM i en bærbar som i en stationær.

det ved jeg intet om, har aldrig prøvet og ville nok også få en prof til at gøre det for mig:tihi:

på nogle bærbare er det faktisk rigtig nemt (der er lille klap på bagsiden der åbnes og så kan ekstra ram sættes i. der kan spares mange penge ved at købe ekstra ram på ebay…

selv sværger jeg til toshiba bærbare - de er robuste og driftssikre - og deres garanti/reparation fungerer

check i øvrigt sælgere her inden du køber…

Manden her siger, at HP er det eneste der dutter. De har lækkert design, gode til at opdatere deres drivere og som regel gode ting der er inde i deres computere. :):slight_smile:

Jeg har iøvrigt selv en HP Pavilion dv6000 ca. 1½ år gammel.
Jeg har selv ikke noget forstand på det, det skal bare virke, ellers bliver jeg ikke til at have med at gøre :tihi:

Jeg er også meget glad for HP Laptop.
Har selv en pavillon dv1000.
Den er 4½ år gammel, og fejler ikke rigtig noget… Skal bare formateres, så alt det overskydende der ligger på den kommer væk…

hvis jeg fik sat 2 GB ram mere i hpen . hvilken ville du så sige der var bedst hpen eller aceren?

Jeg ved ikke supermeget om hardware, men umiddelbart ville jeg nok gå efter HP’en, men jeg har så heller aldrig været Acer-fan.

Eneste ulempe ved HP’en er, at harddisken er mindre og der er kun 2 gb RAM i.

[quote=Jane;200597]Jeg ved ikke supermeget om hardware, men umiddelbart ville jeg nok gå efter HP’en, men jeg har så heller aldrig været Acer-fan.

Eneste ulempe ved HP’en er, at harddisken er mindre og der er kun 2 gb RAM i.[/quote]

er 160 GB harddisk da ikke meget? :ups:

Det synes jeg egentlig ikke. Det er ikke unormalt, at købe harddiske i størrelsesordenen 750-1000 GB i dag. Men det kommer selvfølgelig an på, hvad du smider på computeren. Mange programmer, mange billeder og mange musikfiler, så varer det ikke længe inden 160 GB er brugt.

jeg har kun brugt 74 GB på den her computer, og jeg har haft den i over et år så har en del billeder og musik og en masse andet skrammel på den. :rock: