Har i forstand på computere?

jeg overvejer lidt at købe en ny - bedre - hurtigere computer end den jeg har nu, men jeg fatter intet af computere og ved derfor ikke hvad jeg skal slå ned på. lige nu har jeg HP G5000

og har kig på alle dem til under 5000 kr inde på www.edbpriser.dk (kun bærbar)

håber virkkelig der er nogen der vil hjælpe.

det eneste jeg ved er at processoren SKAL være større end den jeg har nu, for den jeg har er ikke stor nok til at spille bla. sims 3:ups:der må helst heller ikke være alt for meget mindre plads på .

prossoren skal vidst være 2 GHz .

så hvis man søger på bærbar, til under 5000 med 2 - 2.9 GHz så får man 101 computere frem

jrg har en acer aspire 8930 - den kan køre sims 3 uden problemer og koster i omegnen af 9.000 og er en relativt fremtidssikret maskine. vjeg kan bruger min til både rimelig tung grafik og hårdt processor arbejde… det er min arbejdsmaskine

En bærbar til under 5000,- bliver ikke til at kunne spille sims 3. Deter jeg desværre ret sikker på…
Min bærbare kostede 6000,- for ca. 2 år siden og den kan ikke engang spille sims beregnet til en bærbar (og det kan ikke anbefales alligevel…)

Det du skal kigge efter er en god stor processor, temmelig nogle ram og et grafikkort, som ikke er delt… Og så ved jeg faktisk stadig ikke om den vil kunne køre det… Har lige købt Sørens stationære af samme grund :wink:

Vi købte en Medion fra Aldi til sønnen i konfirmationsgave- betalte lige over 5000 kr. for den, men de fås også til lige under 5.
De har et dedikeret grafikkort og er derfor gode til spil. Har så ikke lige testet Sims 3 endnu.

Jeg tror desværre hvis du ikke vil bruge over 5000 får du svært vedat finde en bærbar der kan klare at spille sims3 :frowning:

til sims 3 slipper du ikke under 7.500 - det er vildt ringe kodet og tager afsindige ressourcer… men sjovt er det… det kræver bare en hæftig maskine

Jeg ville slet ikke kigge efter en bærbar hvis en af dens hovedfunktioner er at den skal være spillemaskine.

Min erfaring er at selv om de lever op til spillenes krav, skal den ikke være mange måneder gammel før den begynder at hakke og køre uoptimalt. Desuden kan de tit blive for varme og fryse/gå ned af den årsag.

Min stationære og bærbare har nogenlunde de samme specifikationer, og den bærbare er self uden delt grafik og alle andre “no go’s”.
Mens min stationære kører world of warcraft i max opløsning og i de bedste grafiksettings, kan min bærbare knap trække det i minimumsindstillingerne, og den fryser når der sker meget på skærmen rent grafikmæssigt eller kører helt ned i 3-4 fps.

Alle gamere i min kontaktflade har samme erfaring med deres bærbare og ingen af dem vil røre en bærbar som spillemaskine.

Det er ikke ubetinget korrekt…

min datter har en PC (blærbar), som kan trække det.

Den er gammel, men fin.

Den har dog 2 taster der ikke virker. ( pil til højre og pil op), men dem skal man ikke bruge til sims3

Den er til afhentning for 2 par BB underhakkere i str. medium.

[quote=alleos7;199547]Det er ikke ubetinget korrekt…

min datter har en PC (blærbar), som kan trække det.

Den er gammel, men fin.

Den har dog 2 taster der ikke virker. ( pil til højre og pil op), men dem skal man ikke bruge til sims3

Den er til afhentning for 2 par BB underhakkere i str. medium.[/quote]

hvad er det for en bærbar, ku godt være interresseret, skal nemlig bruge en billig bærbar til at tage med på ferie

jah, det er jo sådan en sort én…

Og låget er sølv, og der står ACER på…

Jeg er bare såååååå dum til pc, så jeg aner ikke hvad der nærmest er op og ned…

Men den er ret go.

Den er i sin tid købt som skolepc, men så vandt hun en helt ny, og mindre, så lillesøster fik den.

nu vil lillesøster så hellere spille på den stationære, så den her står bare…

Hvis i skal på camping snart, kan i jo kigge forbi, så kan du selv se den.

Ellers skal jeg lige vente på at de store unger har fri fra arbejde, før jeg kan fortælle dig hvad den hedder og kan…

jeg har fået at vide at min processor er for lille (den er 1.8) og den skal mindst være 2. og der er faktisk mange til under 5000 også under 4000 med 2 GHz processor.

nu er det bare hvad mærke jeg skal slå ned på :?

[QUOTE=Mette Stevnsborg;199602]jeg har fået at vide at min processor er for lille (den er 1.8) og den skal mindst være 2. og der er faktisk mange til under 5000 også under 4000 med 2 GHz processor.

nu er det bare hvad mærke jeg skal slå ned på :?[/QUOTE]

min er en acer… de 3 sidste maskiner jeg har haft har været acer - jeg klager ikke og de er lige det hak billigere end HP og toshiba m. fl

Som skrevet tidligere, så er Aldi`s Medion bærbare altså i en prisklasse og med et grafikkort, hvor de fleste kan være med ellers skal man op omkring de +7000 kr. for, at finde noget, der kan det samme.

jeg står lige pt. imellem et par HP’er og et par Acer, men jeg ved ikke hvilken jeg skal slå ned på.

jeg kender intet til Medion, men kan se aldi har en til 4000 lige nu.

jeg kender ikke meget til aldis bærbare, men min lillebror købte en stationær medion pc i ladi for 2 år siden og han er bare så tilfreds med den og den har virket fejlfri:)
man skal ikke kimse af medion, det er ret gode produkter

hvis du har mulighed for det rent prismæssigt at satse på en 8930 - så gør det - det er en lækker maskine - kender 4 der har den samme og den kører fejlfrit og du er sikret mindst 1 år frem endnu selv om den er 4 md gammel allerede :slight_smile:

Jeg har en HP bærbar og den kan ikke anbefales.

Min stationær er Acer

Min næste bærbar bliver en Dell eller Acer :slight_smile:

[quote=birtheras;199678]Jeg har hen HP bærbar og den kan ikke anbefales.

Min stationær er Acer

Min næste bærbar bliver en Dell eller Acer :)[/quote]

jeg er ellers meget glad for hp. :tihi:

grunden til at jeg kun har de der 4-5000 er fordi jeg skal betale Odette og så er computeren egentlig noget min mor giver min som ‘godt klaret’ gave fra eksamen (hun giver mig pengene, men hun synes det er ok jeg køber en computer)
jeg er jo kun på su.:frowning: