Har I oplevet kat der aborterer?

Nu er jeg nysgerrig :slight_smile:
Jeg har en eneste gang oplevet en kat der fødte sine killinger en uge for tidligt og de gik til, og en kat der muligvis arborterede en killing i 6 uge og derefter gik tiden ud og fødte en killing.
Det er hvad jeg har oplevet i 22 år som opdrætter.

Nej - det har jeg aldrig oplevet.
Har haft en hunkat, der aldrig fik killinger, men om hun aldrig blev drægtig eller om hun absorberede dem, ved jeg ikke - tror mest på det sidste.

Ja, vi fik neutraliseret vores katte for sent, så Panda fødte 5 killinger, 3 uger for tidligt, da hun var knapt 6 mdr. gammel.

Tror ikke at jeg har prøvet en direkte abort - men har prøvet en hunkat som har født sine killinger 2 gange en uge for tidligt. Alle killinger gik til - og hun er hermed erklæret kastrat. Det var åbenbart ikke meningen at hun skulle være mor på fuldtid fra tid til anden :hjerte::hjerte:

Vi har prøvet at en hunkat har absorberet og gået i løb igen efterfølgende. For at blive parret og der kom killinger, - sunde og raske :pote::pote:

[quote=Coogans;131320]Tror ikke at jeg har prøvet en direkte abort - men har prøvet en hunkat som har født sine killinger 2 gange en uge for tidligt. Alle killinger gik til - og hun er hermed erklæret kastrat. Det var åbenbart ikke meningen at hun skulle være mor på fuldtid fra tid til anden :hjerte::hjerte:

Vi har prøvet at en hunkat har absorberet og gået i løb igen efterfølgende. For at blive parret og der kom killinger, - sunde og raske :pote::pote:[/quote]
Jeg har også oplevet en hunkat føde en uge for tidligt. Killingerne døde.
Dyrlægen skønnede, det var hormonelt betinget, og næste gang hun var drægtig, fik hun en p-pille en gang ugentlig fra 4. drægtighedsuge og den sidste en uge før forventet fødsel.
Hun fødte til tiden, og alle killingerne var fine og udviklede sig lige efter bogen.

Har også oplevet et afstødt foster, men hvor hunkatten ellers fødte fine killinger til termin.

Ellers er det vist svært at opdage en tidlig abort, da hunkatten “gør rent” efter sig.

Jeg har opplevd en katt som fødte/aborterte et foster som stoppet utviklingen i ca uke 4. Den kom med fosterhinne og alt i uke 8.

Tak for svar :slight_smile: det er ting som man måske ikke snakker så meget om måske fordi det ikke hænder så tit og det er godt :slight_smile:

Jeg har oplevet en britepige få veer og derefter føde/abortere et dødt og ufærdigt foster i uge 8 for derefter at gå drægtigheden ud og føde 4 levedygtige killinger på normalstørrelse på dag 66,lige efter bogen.