Har I oplevet?

Har I oplevet, at jeres katte ændrer sprog eller adfærd,
fordi I har forskellige racer.

Jeg har både Maine Cooner og Skovkatte.

Det sjove er: At Myggen ( Norsk skovkat) er begyndt at tale præcis som Maine Coonerne.
Han kurrer - præcis som de gør.

Bortset fra Anders Lund Madsen; som er Maine Conn.
Anders er bedst til at skrige…så får han sin vilje…klog kat :klapper:

Det har jeg aldrig oplevet med en skovkat før -høhø

Jeg håber, at I har lyst til at deltage med jeres erfaringer…:slight_smile:

hejsa

vi har jo kun 2 blandingskatte, dog er bengaler-delen i trixie ret fremtrændende.
som sådan er der ikke noget racespecifikt som de “låner” af hinanden, men de efteraber nu tit hinanden alligevel og tager ved lærer ved hinanden osse.
trixie har en helt specielt måde at ligge på, hun ligger altid med forpoterne strakt så langt frem så muligt, inden vi fik trixie lå daffy aldrig sådan , men det begyndte han på ret hurtigt efter.
trixie var ikke bange for støvsugeren i starten , men efter at hun så daffy flygtede når der blev støvsuget begyndte hun osse at flygte, sjovt er det så bare idag at daffy ikke gider bekymre sig om den dumme støvsuger.

trixie går osse og snakker ret meget og man ka fører en hel samtale med hende, og hun svarer osse igen den flab, det har man aldrig kunnet med daffy, men det sidste ½ år er han altså osse begyndt på det.

Ja:-) Mine huskatte kurer som en MCO:-) Det griner jeg tit af.

Tip har altid været en gåde herhjemme - hans lyd er SÅ vild altså - jeg fik et chok hver eneste gang han snakkede - lige indtil den dag jeg sad hos Elin og hendes bengal Leopold pletmis kommer ind og siger samme lyd - gud Tip tror han er en bengal:-)

Det er sjovt - katte er eminente til at efterligne:-)

Mine to MCO efterligner endda mig:-) Tara siger dav dav når jeg siger dav dav, Og Nanoq siger Hurrraaaaaaa når jeg siger hurrraaaa først:-) Gæster synes jeg er åndssvag:-)

Jamen det er du ikke Helle :wehuu:

Mini har enormt mange miawer.

et tigge miaw.
et opmærksomheds miaw
et svar miaw (når man spørger hende om noget)
et surt miaw
et sjovt miaw
et kælen miaw
et træt miaw
et ballademager miaw
et kalde miaw
og så det ganske alm miaw:tihi::tihi::tihi:

[QUOTE=Mette Stevnsborg;185917]Mini har enormt mange miawer.

et tigge miaw.
et opmærksomheds miaw
et svar miaw (når man spørger hende om noget)
et surt miaw
et sjovt miaw
et kælen miaw
et træt miaw
et ballademager miaw
et kalde miaw
og så det ganske alm miaw:tihi::tihi::tihi:[/QUOTE]

mine har så foruden denne fine liste et

“mor du nusser ikke NOK” miaiw
sultenmiaw

og mine ændrer meget adfærd…

faktisk så meget så der ser ud til at være sket et skift i alfa-rækkefølgen her i huset…

Sethi har altid været alfa - den der lå med overblikket og aldrig gjorde noget under hans værdighed…

men efter de 2 nye piger er kommet er Ramses den der udviser størst leder adfærd…,. intet sker uden hans accept og ligesom sin morfar passer han på de svage - dvs de 2 nye. Hvis de andre er stride hopper han ganske enkelt ned fra sit leje og går i mellem og lægger sig ved pigen… ingen af de andre rør hende når han er der…

der er ingen kamp eller mivs… han bestemmer helt suverænt… det har bare altid været Sethi før…,

Læste et sted (og kan overhovedet ikke huske hvor) en kat har over 50 lyde…selv en missemor der kommer hjem til sine børn har en lyd OM musen er død,en om musen er halvdød eller om den er levende.
Her har ISÆR Cedille en skældeudlyd, hvis jeg råber højt (noget jeg så ikke gør p.t…har næsten ingen stemme):tihi: er kølet :ups:…og Gerner der har Cocu fortæller han/Cocu gør det samme…men de to misser er også kuldsøskende…genetik ?:fløjte:

Trols, vores blandingsmis, var parktisk talt stum da vi fik ham… Og miauede lydløst… :tihi:
Så fik vi Mau, en yderst snakkende NFO… Og nu snakker Trols meget meget mere… ikke kun med Mau, men også med os… :wehuu:
Det er SÅ hyggeligt!

når man nusser Mini og hun ikke lige har opdaget en siger hun som en kat i løbetid. LOOOL hun kurrer. og det har hun gjort siden jeg fik hende. andre gange gør hun det også når hun lige vil gøre opmærksom på at hun kommer . skønne mis:wehuu: