Hår imellem poterne

Sinus har MEGET lange hår mellem hans poter - Er det noget man skal gøre noget ved, eller skal man bare lade dem være :?

:rock: snesko er seje :rock:
Mine er så lange Brita engang stod på en af dem på et af mine bagben UDEN at røre mig. F*ck det gjorde ondt da jeg gik…men jeg havde ikke mærket hun havde stillet sig lige der.
Med katlig hilsen

Kamikaze’s Cedille Mille

Det er snesko. :fin: Det har norske skovkatte, som jeg kan læse at du har. :slight_smile: Dem gør man ikke noget ved.

Hvis ikke det er til gene for katten, ville jeg ikke gøre noget ved det.
Men det kan selvfølgelig godt være at det er så slemt, så trædepoterne mister deres funktion, så det bliver en skøjte-tur at gå på fx. lakeret trægulv?

lad dem være… det er en charmeting :slight_smile:

alle mine 7 har det :slight_smile: især Obelix - han har en hel urskov…

Jeg synes også det er noget så chamrene - Men det kunne godt være, det var noget der skulles klippes - Men ordet snesko passer perfekt, fordi han poter er hvide :smiley:

Jeg kan godt finde på at klippe dem på Nunuu - han har det med at jokke på mine våde gulve og så en tur i sandkassen - det giver altså klumpfødder skulle jeg hilse at sige :høhø:

Maine Cooner skal have det. Det står i standarden.

Sagde du din kat var skovkat?

Mine har det også, no probs der :slight_smile:

[quote=Sheer;416178]Maine Cooner skal have det. Det står i standarden.

Sagde du din kat var skovkat?[/quote]

Sinus er en norsk skovkat :slight_smile:

Mon ikke det ville være mere korrekt at kalde dem glidesko fremfor snesko?

Hårene gør at katten når den lander efter et spring ikke har det samme perfekte greb som en kat uden “kvaster”

min hellig birma har meget hår under poterne

Ordet snesko kommer af, man som mis med indbygget hår mellem træde puderne er isoleret og godt rustet til sne og is.
En glimrende ting når man oprindelig eksempelvis kommer fra de Maine’ske skove hvor der er kattens koldt om vinteren.
Snesko er blot noget af udstyret der gør man kan overleve. Og som beksndt følger genetik’en med. Og her på matriklen er det en glimrende ting for så kan man vælge udelivet i højere grad OG samtidig få frisk luft i lungerne og i pelsen.

Cedille omgik en slem forbrænding engang jeg bæhjerne havde glemt at sætte en gryde på den nyslukkedekogeplade. Hun kom vadende, og godt ok lugtede det af brændt hår efter hende, men hendes trædepuder fejlede ike det mindste. Så også den dag var jeg glad for den yderst veludviklede hår/pelsvækst hun er i besidddelse af :slight_smile:

Det er da bare super charmernde med snesko. Jo længere jo bedre. Min ene nfo har sådan nogle lange og meget bløde nogle at jeg nogle gange ikke kan lade være med at nuller dem:wehuu::tihi::ups:. På min den anden nfo er de lidt kortere og lidt mer stive i det men uff de skal aldrig klippes.
Jeg har aldrig bemærket at det kan give dem problemer med at stå fast eller holde fast i noget.

Sådan nogen har nogen af mine bimsebørn osse, dem skal du bare lade være…

Min Liam har også lidt af det… selvom han “bare” er en alm huskat…

De er så dejlige at kysse på :wehuu:

Mine skovsere har også snesko, Aicha dog noget mere end Kista.
Jeg gå intet ved det andet end nusse dem lidt ind i mellem :smiley:

Jeg har aldrig haft den race før - Og min huskat har dem ikke, så ville bare lige høre …

Og her på kattegale er I jo de perfekte til at spørge - TAK :smiley:

[quote=Sisspii;416279]Jeg har aldrig haft den race før - Og min huskat har dem ikke, så ville bare lige høre …

Og her på kattegale er I jo de perfekte til at spørge - TAK :D[/quote]

Jeg kom lige i tanke om denne tråd http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=15081&highlight=snesko Der er godt nok ikke så mange billeder men der kan du da se flere snesko.

Takker - det vil jeg studere :smiley: