Hårløse armhuler

Er det normalt:tihi:
Jeg hyggede lidt med Tequil igår, og fik rigtig lov at nusse hendes mave - da jeg så ser at begge armhuler ved forbenene er hårløse:besvimer:
Der er ca et område ved hver armhule med en radius af 2-3 cm der er hårløs. Der er bare fin, lyserød hud:wehuu:
For mig er det jo bare lækkert, så der ikke kommer duller - men stadig er jeg lidt undrende over, hvorfor hun ikke har hår i armhulerne-fin

øhh nu er det ikke for at være pessimist … men har du fået hende tjekket for orm ? for ringorm kan forårsage hårtab på selekterede områder

jeg siger ikke det er det du har - men få det da lige tjekket… bare for en sikkerheds skyld

Det lyder ikke som ringorm - mærmere som hypersoignering også kaldet alopeci = katten slikker pelsen af. Stederne er klassisk for det. Alopeci er enkeltsidet eller symmetrisk dobbeltsidet.

Hvad det kan skyldes, tjae - de fleste tilfælde er stress, nogen er hormonelle, enkelte allergisk betinget.

Det er uhyre svært at komme til livs, da katten når den får kontakt med hårrødderne får en form for et kick der gør den høj. Lidt det samme som at bede mennesker der bider negle holde op.

Tror heller ikke det er ringorm- det havde Filur som killing og det startede ved øjnene og så ellers pletter andre steder rundt om på mave- og rygregionen.

Jeg har faktisk slet ikke tænk hyper soignering, selvom jeg har læst om det før:S
Altså huden er helt fin og blød - Hvordan ser hud ud ved hypersoignering, kunne forestille mig den måske var irriteret?

Men vil lige holde øje med, om hun slikker sig meget der

[QUOTE=~Prinsesse~;183171]Jeg har faktisk slet ikke tænk hyper soignering, selvom jeg har læst om det før:S
Altså huden er helt fin og blød - Hvordan ser hud ud ved hypersoignering, kunne forestille mig den måske var irriteret?

Men vil lige holde øje med, om hun slikker sig meget der[/QUOTE]

Huden er fin som en babymås.

Problemet er at fange katten i at gøre det - de er “skabsslikkere”

En dygtig dyrlæge kan se havd det er - det fortæller hårstumpen (som ikke er synlig) i et mikroskop

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;183173]Huden er fin som en babymås.

Problemet er at fange katten i at gøre det - de er “skabsslikkere”

En dygtig dyrlæge kan se havd det er - det fortæller hårstumpen (som ikke er synlig) i et mikroskop[/QUOTE]

jah, hun må da gøre det skjult - for mit indtryk er, at hun passer sin pels normalt. Men igen, hun er en meget privat kat - så om hun skabsslikker når hun fortrækker fra os andre, det kan godt være.

Jeg tror lige jeg skal hjem og tjekke de armhuler 100% - så må dyrlægen ind over med råd:)

Jeg har tjekket de armhuler nu, og de er ganske vist hårløse - men der ligger et tyndt lag fine dun.
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det - kan se, at hun som Gitze siger skal testes for diverse ting og bla. ringorm, før man vil tænke på hypersoignering.
Jeg tror jeg holder øje med armhulerne, og hvis ikke de bliver bedre - så må dyrlægen nok kontaktes