Tillykke med alle resultaterne
Yes, så fik jeg også prøvet at deltage med mine katte på en TICA-udstilling. Og der får man godt meget for pengene - mange bedømmelser for prisen - meget økonomisk!
Og mindst 1-2 dommere så også ud til have racekendskab til min race, og det er jo altid SKØNT!
Udstillingsslænget er de samme som på alle udstillingerne i DK. -TICAudstillere skifter så bare over i amerikansk, og camperer i plastiktelte eller foran dommerringene?
Jeg fik taget mange skønne billeder af mine katte i ringene, trods et camera som seriøst synger på sidste vers.
Men jeg forstod aldrig rigtig hvordan udstillingen fungerede. Og ingen af de dersens finals til mine katte, og det kan jeg altså ikke forstå, hæhæ. Mine katte charmerede det bedste de har lært ellers - jeg kan dokumentere det med billeder!
Hermed er en TICAudstilling sat hak ud for, efter denne lørdag.
Tillykke med alle Jeres resultater titler osv
Det lyder til det har været en rigtig dejlig weekend billederne fejler i hvert fald ikke noget
Jeg var kun afsted lørdag - inkl. en glimragende showdinner, komplet med musik på sav, så der ikke var et øje tørt Nå, men jeg havde jo lille, grønøjede Baby-hystade med, som jeg ikke havde spåede store chancer for noget som helst … I 2 ringe blev hun bedst i farve (hun var den eneste …) og nr. 2 i division (der var 2 …) - i de andre 4 ringe blev hun nr. 1 i division og i en enkelt ring, hos den amerikanske dommer, fik hun trods alt charmeret sig til en 6. plads i finalen
Baby synes egentlig det er meget hyggeligt at være i sit bur, når jeg sidder og nusser med hende - men de andre katte skal skride! Og det hænger ikke helt sammen på en katteudstilling … så hun og jeg blev hjemme i dag, og hun skal vist ikke med på udstilling mere. Til gengæld fik hun charmeret en journalist fra en lokal Haslev-avis, som synes hendes leopardbur, der ‘tilfældigvis’ matchede min bluse + negle, var helt skønt, så det kan være at Baby og mig bliver berømte i Haslev, når avisen udkommer i næste uge :fnis:
Stort tillykke til alle Jer med flotte resultater :juhu::juhu::juhu::juhu::juhu:og tak for en rigtig hyggelig og sjov udstilling:thumbup:
Jeg drog afsted lørdag med Darcy, som dog blev i meget dårligt humør,allerede ved indcheck, da der var en del russiske katte, som snakkede meget grimt Han klarede med nød og næppe den første ring, men allerede ved ring nr. 2 måtte vi opgive og lade ham hygge i buret resten af dagen:(
Alligevel havde Morten og jeg en god og hyggelig dag, og bestemte os til at forsøge os med Cassie søndag.
Cassie havde ikke været udstillet siden maj og jeg var ret spændt på hvordan hun ville tag det, men allerede i dyrlægekontrollen lagde hun flot ud med at spinde højlydt gennem hele undersøgelsen.Hun fik ikke nogen super resultater men var supersød omend liiiiiidt livlig i alle ringene. Hendes bedste resultat var 2. best in colour and devision i en enkelt ring, men dette var jeg også meget stolt af, da netop denne dommer selv opdrættede abyer
og hun her samtidig slog to flotte abyer, som i andre ringe havde taget hver deres finale.
TICA var helt klart en udstillingsform som passede Cassie. Især fordi hun ikke her skulle holdes fast i stræk. Hun viser sig bedst på et bord og ikke i hænder Samtidig var alle dommere superdygtige til at håndtere hende og viste generelt en meget stor respekt for den enkelte kats temperament og personlighed
Ellers stor tak til Viking Cats for en super hyggelig og sjov udstilling. Der var især skønt at se visse dommere slå sig løs ved de sidste finals. Sent skal jeg glemme den lille franske dommer, som lod alle sine sidste finalister præsentere af deres ejere, og fik samtlige af disse til af synge en lille sang på deres modersmål.:klapper::klapper::klapper::klapper:
Mange sang på russisk meeeen her var da et par flotte danske indslag med " Se den lille kattekilling" og “Min kat den danser Tango” :klap::klap::klap:
Dejligt med plads til lidt humor på en udstilling
Lige en lille ting mere
Jeg vil gerne bevidne at Ann K’s Brian har øjne, ben og…også kan bevæge sig på et dommerbord
Han satte begge forben op ad stolpen Ja det så jeg altså selv…
Det lyder til at have været endnu en dejlig udstilling. Og sikken jeg sidder og smiler efter at have læst Dorte og Maja’s store glæde og begejstring
[QUOTE=cæsar;980017]Cæsar gik i 5 ud af 6 finale idag, når han ellers have tid Cæsar har hele weekenden været standkat for Inges Kattehjem, hvilket han bestemt har taget meget seriøst og næsten fået nusset hele pelsen af
For Pelle blev til 2 Finals i dag.[/QUOTE]
Og han var en rigtig lækker standkat
Sikke et skønt temperament han har
[QUOTE=Theomilou;980187]Og han var en rigtig lækker standkat
Sikke et skønt temperament han har :-)[/QUOTE]
Han er nemlig en fantastisk repræsentant for kattehjemskattene.
Jeg fik ret i min vurdering fra lørdag… søndagens resultater var lige så dårlige - ja faktisk dårligere idet der slet ikke var tale om nogen Finals
Det undrer mig overhovedet ikke… Emil er altså alt for lømlet, og trods at hans konkurrent (en yndig ca 1 måned yngre blåtabby dims) hang bedre sammen, så kom den heller ikke i nogen Finals - det var bare ikke perserkillingernes weekend
Brians mavepels havde efterhånden antaget et udseende, der fik Vivian (ejer af to selkirk rex) til helt misundeligt at udbryde at hun ville ønske, at Ronja var lige så fint krøllet… Med sådan en “kompliment”, så ved man faktisk udmærket godt, hvad klokken er slået! :klapper: På positiv siden var dog, at der søndag kun var en lille filtknude tilbage, som hurtigt lod sig fjerne : wehu:
(Kors, hvor har jeg fået rigtig mange gode råd - og “skæld ud” - fra både Gitte/Gidamir, Riena (tysk perserudstiller/opdrætter) og Ann-Dorrit, PelsplejeGuru… Alle var dog nok mest af alt enige om, at det allerbedste ville have været at være startet helt forfra og givet Brian endnu en vask… så det gør vi engang i løbet af ugen )
Nå, men mine to drenge var dog stadig de perfekte showkatte… Emil synes virkelig at bedømmelser er nøste lige så sjovt som tun på dåse og Brian chokerede ALLE uden undtagelse da han søndag morgen i første ring ikke bare åbnede øjnene, men både STOD op, og ikke mindst da han begyndte at lege med podiestolperne… Jeg var da lige ved at tro, at jeg havde fået fat i en forkert kat!!! :klapper:
I mellem ringene er Brian så erfaren at han ved, det gælder om at hvile - og det smitter fint af på Emil, der også slapper af - og søndag eftermiddag, er de begge gået kold
Når nu mine egen resultater er så elendige, så er jeg utroligt glad for at andre har bedre resultater med hjem…
Jeg var søndag Agent for to af Camillas Korater… og smukke, dejlige, fantastisk søde Anakot nappede lige to Finals i hhv Specialty og All Breed - kan ikke huske placering nærmere men det var desværre ikke den der Best Cat, som hun har brug for… Dog skal man huske at Finals med så stort et count, giver dejligt mange point frem mod RW til næste år
Og så er jeg bare så glad for at udstillingsdebutanterne (ingen nævnt, ingen glemt) har fået så gode oplevelser og indtryk af hele udstillingsformen! nå, ja - og fine resultater med hjem
1000 tak til Viking Cats for at have stablet endnu en fantastisk og velorganiseret udstilling på benene!
Stort tillykke med weekeendens gode resultater
Stort tillykke allesammen
Jeg er lidt misundelig på Jer, men er glad for at jeg ikke havde fået meldt til, når nu det var så kort efter det maveroderi
Jeg måtte dele mig som en bedre Langelænder her i weekenden, så det blev til show i Haslev lørdag og FDs Opdrætteruddannelse i Valby søndag - dog var jeg også lidt med i Haslev søndag, da to af mine katte blev handlet kyndigt af Ann K:ok:
TAK til Viking Cats for endnu et forrygende show med god og hyggelig stemning:)
Mine voksne katte - både kastraten og den fertile - gik i flere finals med middel resultater. Med det count vat det flot overhovedet at komme i finals:)
Min killing showede og charmerede for alle pengene, men han er FED, så han kom ikke i nogen finals overhovedet - det er vist på tide at stoppe med killingefoderet;)
Jeg glæder mig til næste Viking Cats show:) - er det den i Rødovre:?
Det var en rigtig hyggelig udstilling som altid
Inges Kattehjem vil arbejde på at komme igen en anden gang, de følte sig meget velkommen og var meget overrasket over den gode stemning som der var udstiller imellem. IK var jo “agent” på Cæsar om lørdagen og er dybt imponeret om dommerens måde at håndtere kattene på, som de sagde" Alt foregår jo på kattens betingelser" så tak til klubben for dette
I skal da ikke snyde for det som nogle af os kom efter nemlig at hente vores RW trofæ’er
Her er Yaba og Cæsar trofæ’er, de er så fine i år
Her er Rikke’s brødre: Sundisk Nueng Nai Jai og Ngaam Taa, der bare på førstedagen var 8 måneder og 1 dag. Det tog de i stiv pote og klarede sig rigtig godt.
(Ngaam Taa)
Nai Jai var i 1 final begge dage som 4. bedste all breed
Ngaam Taa var også i 1 final begge dage som 8. bedste all breed
Farmand Buddhas konditon var ikke god nok - så ham skiftede vi ud søndag med kastraten Baton Rouge Miracle Beach (Jeannie) - gammel tøs på tæt på 8 år men med et benarbejde der ville gøre en teen ager misundelig.
Hun delte finals med Dorthes han - efter hvad jeg kan tælle samme er Jeannie Grand alter på een dag.
Også et STORT TILLYKKE til Rikke med hendes dejlig drenge:juhu:og skønne Jeannie med de vidunderlige øje og gangster læbe
Det var rigtigt hyggeligt at dele ring med dig og Lis
Korsør i marts og Rødovre og Rødovre i juni:)
Der står ikke noget på hjemmesiden om en juni-udstilling
Nej, men der gik rygter i weekenden
tak Lis jeg har siddet et par gange i løbet af weekenden og stirret på tråden her men anede ikke rigtigt hvordan jeg skulle starte:)
super hyggelig weekend:) dejlige dommere der var så gode til kattene også Jeannie som ikke altid er helt nem at holde styr på;P
fantastiske medudstillere var der sørme også:)
og i lige måde til dig Lone:) det var bare en fantastisk hyggelig weekend.
MVH Rikke