Haslev TICA 10 + 11 November

Selvom jeg ingen resultater har så starter jeg altså tråden… :smiley:

Jeg har haft en super hyggelig dag med en masse kattegale og deres skønne katte… Jeg startede dagen hos Tzari (Vivan) og hjalp med at bære Gynt op til dommer buret… Og sikke en dejlig dreng :hjerte: Han spandt hele vejen op og tilbage igen, og hyggede sig gevaldigt…
Bagefter fandt jeg Barky (Julia) og hægtede mig på hende resten af dagen… Vi hyggede og jeg hjalp lidt til med at bære katte… Mig og Arthur blev faktisk helt gode venner… :inlove: Nok især fordi jeg var ret rundhåndet med godbiderne… :savle::tihi: Vi havde også en fest med hans lille mus, som blev banket godt og grundigt… Til sidst var den så våd af savl, at den måtte ligge lidt til tørre… :tihi:

Jeg var forbi Inges kattehjem standen og fik hilst på den smukke Cæsar, som lige kunne hilse lidt, når jeg nu stak en finger ind til ham… :inlove: Fik nusset Dorthe´s lækre somalier, burmeser killinger og nogle korthårs orientalere…

Og så blev jeg jo ret lykkelig da jeg pludselig fik Emil i favnen ( Ann K´s)… Han lå bare og puttede, og fik lidt hikke… :stuck_out_tongue: jeg havde jo pænt holdt fingrene væk, da jeg havde læst herinde hvilket hyr hun havde med pelsen på perserne… Så jeg blev meget glad for at jeg fik lov til hilse rigtigt på dem begge… :smiley:

Det var virkelig en super hyggelig dag og jeg lærte en hel del mere om udstillinger… Tusinde tak til alle jer der lod mig følge med på sidelinien og hygge om jeres katte… :hjerte:

Hjemme igen havde jeg købt en mink hale til Oliver… Puha… Den var godt nok farlig… Han både hvæste og gemte sig for den… Tænk nu hvis den lige pludselig sagde BØH :yikes::tihi: Meeen nu er han da tøet op til den og den har også fået et par bank… Og jeg er blevet gennemsnuset, så meget at han ikke kunne holde på mundvandet… :smiley:

Jeg glæder mig til at høre om alle jeres reslutater!

Blev desværre syg, så jeg nåede slet ikke afsted idag… og er så øv over det!!! :ked:

Det kan jeg godt forstå du er :frowning:

Nøj… jeg havde godt nok glemt hvor træt man egentlig bliver efter en dag på udstilling :godnat: :besvimer:

Men Arthur tog det SÅ pænt og afslappet efter så mange års pause så jeg er så stolt af ham :hjerte:
Han kom i en final og blev nr. 3 så er det jo super fint af en Øko kat fra Falster :smiley:
Her var han mere til at putte med Phillipa Holmes som var super sød ved en lidt træt kat der var til hans 6.og sidste bedømmelse.

Øv, vi stod og snakkede om det på et tidspunkt, om ikke det var i dag du ville have været forbi …
God bedring :trøste:

Jeg tror mange af udstillerne er til ‘‘Showdinner’’ i aften, så det er nok derfor, der ikke kommer så mange indlæg lige nu :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;979599]Øv, vi stod og snakkede om det på et tidspunkt, om ikke det var i dag du ville have været forbi …

Jeg tror mange af udstillerne er til ‘‘Showdinner’’ i aften, så det er nok derfor, der ikke kommer så mange indlæg lige nu :)[/QUOTE]

Det tror jeg også… :slight_smile: men så er tråden da oprettet til dem når de engang finder herind :smiley:

cæsar kom i 3 finals og pelle fik 1final alt i alt en god dag

Lørdagens resultater er ikke ligefrem fantastiske…,

Emil et stadig skovkatte-wannabe… og bliver bedømt derefter, hvilket vil sige at han ikke klarer sig så særligt godt :smiley:

Brian ligner stadig noget der er løgn (dog nu uden filtknuder) så forventningerne var skruet ned på laveste blus… Trods dette lykkedes det på mirakuløs vis at snuppe en enkelt 10plads i en final :ok:

Jeg regner med at i morgen vil gå ligesom idag :slight_smile:

Så er jeg hjemme fra en lang men sjov dag på udstilling og showdinner bagefter… :smiley:

Det var debut for mig, for Scarface og for Arthur… Ikke kun i TICA, men såen nogensinde… :tihi:

I starten var det såen lidt forvirrende, men efter et par bedømmelser i et par ringe fangede jeg “rutinen” og så gik det ellers bare derud af. Vi havde konkurrence i Alter Longhair af en anden OLH så “kampen” om 1 Best of Division var mellem mine drenge og den anden. I første ring vandt konkurrenten, så jeg havde ikke de høje håb for resten af dagen… :tihi: Men mine drenge gjorde comeback og “bankede” konkurrenten på plads. Arthur fik faktisk efterfølgende fire 1 Best of Division, og endte i hele 3 Allbreed Finals på henholdsvis 10’ende, 9’ende og 8’ende plads… :thumbup: Scar som regel lige efter Arthur i Divisions… Og vores konkurrent havde altså allerede en fin TICA titel… SÅ jeg er bare bragende stolt! :inlove:

Scarface var lidt trykket i starten af udstillingen, men jo flere bedømmelser han kom igennem, jo mere voksede han inde i buret, og endte til sidst med at sidde ret roligt og kigge ud mens dommeren bedømte de andre katte. :hjerte:

Arthur, den bøv, måtte holdes af mig i første ring fordi at nabo coon’en var morgen grumpy, men efterfølgende fokuserede han mest på at DOMMEREN-HAR-LEGETØJ-DET-VIL-JEG-HAVE!!! :savle: :muhaha:

Jeg har taget ret mange billeder, som kommer op snarest…

TILLYKKE til alle som vandt idag, eller som bare havde en god dag. Og SKØNT at se så mange kattegale, så jeg ikke var helt “ensom”, selvom at Maria-Amalie var pragtfuldt hjælpe-selskab! Jeg kommer til at mangle dig imorgen, for jeg har ehm… Meldt drengene til igen… :ups:

[QUOTE=Lord Byron;979592]Nøj… jeg havde godt nok glemt hvor træt man egentlig bliver efter en dag på udstilling :godnat: :besvimer:

Men Arthur tog det SÅ pænt og afslappet efter så mange års pause så jeg er så stolt af ham :hjerte:
Han kom i en final og blev nr. 3 så er det jo super fint af en Øko kat fra Falster :smiley:
Her var han mere til at putte med Phillipa Holmes som var super sød ved en lidt træt kat der var til hans 6.og sidste bedømmelse.

[/QUOTE]

Hvor er det bare et skønt billede :ok:

[QUOTE=Skattekat;979599]Øv, vi stod og snakkede om det på et tidspunkt, om ikke det var i dag du ville have været forbi …

Jeg tror mange af udstillerne er til ‘‘Showdinner’’ i aften, så det er nok derfor, der ikke kommer så mange indlæg lige nu :)[/QUOTE]

Ja, det er noget rigtig øv. Har I haft en hyggelig dag… og har du fået solgt noget Hrönn?

[QUOTE=Barky;979648]Så er jeg hjemme fra en lang men sjov dag på udstilling og showdinner bagefter… :smiley:

Det var debut for mig, for Scarface og for Arthur… Ikke kun i TICA, men såen nogensinde… :tihi:

I starten var det såen lidt forvirrende, men efter et par bedømmelser i et par ringe fangede jeg “rutinen” og så gik det ellers bare derud af. Vi havde konkurrence i Alter Longhair af en anden OLH så “kampen” om 1 Best of Division var mellem mine drenge og den anden. I første ring vandt konkurrenten, så jeg havde ikke de høje håb for resten af dagen… :tihi: Men mine drenge gjorde comeback og “bankede” konkurrenten på plads. Arthur fik faktisk efterfølgende fire 1 Best of Division, og endte i hele 3 Allbreed Finals på henholdsvis 10’ende, 9’ende og 8’ende plads… :thumbup: Scar som regel lige efter Arthur i Divisions… Og vores konkurrent havde altså allerede en fin TICA titel… SÅ jeg er bare bragende stolt! :inlove:

Scarface var lidt trykket i starten af udstillingen, men jo flere bedømmelser han kom igennem, jo mere voksede han inde i buret, og endte til sidst med at sidde ret roligt og kigge ud mens dommeren bedømte de andre katte. :hjerte:

Arthur, den bøv, måtte holdes af mig i første ring fordi at nabo coon’en var morgen grumpy, men efterfølgende fokuserede han mest på at DOMMEREN-HAR-LEGETØJ-DET-VIL-JEG-HAVE!!! :savle: :muhaha:

TILLYKKE til alle som vandt idag, eller som bare havde en god dag. Og SKØNT at se så mange kattegale, så jeg ikke var helt “ensom”, selvom at Maria-Amalie var pragtfuldt hjælpe-selskab! Jeg kommer til at mangle dig imorgen, for jeg har ehm… Meldt drengene til igen… :ups:[/QUOTE]

Lyder som om du har haft en dejlig dag Julia :slight_smile: Held og lykke med imorgen

Ikke ret meget desværre, nåede dog at skrabe standlejen ind, inden jeg kørte hjem … men i dag ta’r jeg dem :muhaha:

Skal snart afsted for at hente Andrea og Bumle, glæder mig til at se hvordan han klarer sig i dag :slight_smile:

[QUOTE=Barky;979648]Så er jeg hjemme fra en lang men sjov dag på udstilling og showdinner bagefter… :smiley:

TILLYKKE til alle som vandt idag, eller som bare havde en god dag. Og SKØNT at se så mange kattegale, så jeg ikke var helt “ensom”, selvom at Maria-Amalie var pragtfuldt hjælpe-selskab! Jeg kommer til at mangle dig imorgen, for jeg har ehm… Meldt drengene til igen… :ups:[/QUOTE]

Hahahaha… :smiley: Og jeg kan ikk engang komme fordi min bil er ude og få skiftet en sikring… Men stort tillykke med drengene… Så flotte resultater!! Du må holde mig opdateret med resultaterne for idag… Så hepper jeg herhjemme fra på drengene :hjerte:

Tillykke :flag: til alle med resultaterne og en god udstilling. :slight_smile:

To udstillingsweekender i træk var lige i overkanten for mig, så Rags fik fri i går - men han skal helt sikkert med næste gang, TICA er i nærheden. Jeg nøjedes så med at komme forbi som tilskuer først på dagen.

[QUOTE=Lord Byron;979592]Nøj… jeg havde godt nok glemt hvor træt man egentlig bliver efter en dag på udstilling :godnat: :besvimer:
Han kom i en final og blev nr. 3 så er det jo super fint af en Øko kat fra Falster :smiley: […][/QUOTE]

Stort tillykke, Sanne. :flag: Der var så mange flotte langhårskatte, så for den tredjeplads har han virkeligt slået en masse gode katte. Men allerbedst er det da, at han havde det godt med at være på igen efter en lang pause.

[QUOTE=Barky;979648][…] I starten var det såen lidt forvirrende, men efter et par bedømmelser i et par ringe fangede jeg “rutinen” og så gik det ellers bare derud af. Vi havde konkurrence i Alter Longhair af en anden OLH så “kampen” om 1 Best of Division var mellem mine drenge og den anden. I første ring vandt konkurrenten, så jeg havde ikke de høje håb for resten af dagen… :tihi: Men mine drenge gjorde comeback og “bankede” konkurrenten på plads. Arthur fik faktisk efterfølgende fire 1 Best of Division, og endte i hele 3 Allbreed Finals på henholdsvis 10’ende, 9’ende og 8’ende plads… :thumbup: Scar som regel lige efter Arthur i Divisions… Og vores konkurrent havde altså allerede en fin TICA titel… SÅ jeg er bare bragende stolt! :inlove:
Scarface var lidt trykket i starten af udstillingen, men jo flere bedømmelser han kom igennem, jo mere voksede han inde i buret, og endte til sidst med at sidde ret roligt og kigge ud mens dommeren bedømte de andre katte. :hjerte: […][/QUOTE]

Stor tillykke, Julia. :flag: Jeg havde jo fornøjelsen af at hilse på de to dejlige drenge først på dagen, hvor Scar stadig gemte sig i sin hule. Men hvor var det dog godt, at han fandt ud af, at det ikke var spor farligt. Det var den samme oplevelse, Rags havde i Albertslund, og TICA’s udstillingsformat er bare godt til at vænne “lidt nervøse” katte til at blive showet. :ok:

Og til alle jer nye - husk at få registreret jeres katte i TICA, så de kan få deres titler. Hvis de har været i Finals, kan de næsten ikke undgå at være blevet noget. :smiley:

Så er jeg kommet til mig selv igen, efter en lang men helt fantastisk hyggelig dag igår :slight_smile:
Jeg har aldrig været på en Tica udstilling, men jeg må sige at jeg er ovenud begejstret. :ok:
Vi blev hentet om morgenen af Camilla, dkkorat, og så gik det mod Haslev.
Vi havde bur ved siden af AnnK og Emil og Brian, og det var altså en god ting! For Theo og Milou fik lige en mirakel-overhaling af pelsen, og det viste sig at være et godt træk, for det gik SÅ fint hos dommerene.
Hos alle 6 dommere fik de begge best of color, samt best of division og delte 1. og 2. plads mellem sig, med hhv. 5 førstepladser til Milou og 1 til Theo. Milou røg i finals hos den engelske dommer, hvor hun blev 8. bedste allbreed kitten :hjerte:
(nu kunne en nedrig sjæl påpege at de var de eneste i deres division, men det vil jeg vælge at overhøre:tihi:)

Generelt synes jeg at udstillingsformen er noget nær perfekt for mig :ok:
Der skete noget hele tiden, og uanset hvad én dommer mente, så var der 5 andre der måske mente noget andet.
Og så var det helt vildt hyggeligt!:slight_smile: Jeg mødte mange fra kattegale, og det er altså bare sjovt og hyggeligt at møde folk herindefra IRL.

Tusind tak til Camilla, AnnK, Ann Dorrit, Jenny, Inge og alle jer andre der var så søde og hjælpsomme.
Stort tillykke til alle med de flotte resultater :flag:

AnnK´s fine Havfrue-bur:

Milou hos en af dommerne:

Det er en lang dag for både katte og mennesker:

[SIZE=3]
[/SIZE][SIZE=3]

[/SIZE]

Slet ingen der vil dele idag??

Cæsar gik i 5 ud af 6 finale idag, når han ellers have tid :slight_smile: Cæsar har hele weekenden været standkat for Inges Kattehjem, hvilket han bestemt har taget meget seriøst og næsten fået nusset hele pelsen af :slight_smile:

For Pelle blev til 2 Finals i dag.

Jeg har kun været med på sidelinien hele weekenden, men igår klarede Heidis (Fannys opdrætter) nye hankilling sig supergodt og eftersom Heidi kun havde tilmeldt lørdag og ikke havde tid til at udstille søndag, tilbød jeg at udstille ham idag (jeg ville alligevel være der, fordi “killingen” fra mit første kuld var tilmeldt begge dage).

Mini, som han hedder, fik tre finals igår (to AB og 1 SP) og en idag. Der var især igår et meget højt killingecount og så er det rigtig flot for en europæisk burmeser at nå så højt i et meget stærkt felt, der var fyldt med “toppen af poppen” :slight_smile:

Der var en anden Kattegal burmeserudstiller, der klarede sig rigtig flot idag, men hun skal selv have lov til at skrive, hvis hun har lyst :slight_smile:

Først og fremmest kan jeg IKKE hverken tale eller forstå russisk !!!

Jeg havde jo både Enki og Enyo med. De er så langhår og korthårs kastrat.

Enki blev bedste sorrel i alle 12 ringe - og endte sørme i en final i går hvor han blev 5 bedste allbreed alter :wehu::wehu:

Og Enyo der var med for at Enki ikke skulle være alene :besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:

Lørdag var han eneste aby kastrat så han blev jo bedste i farve og division i alle ringe, i anden ring fik han en finale plads i shorthair specialty :wehu:og blev bedste korthårskastrat :rock:

Resten af ringene var allbreed hvor han kom i 4 finaler mere og var 4 bedste, 2 bedste, 9 bedste og 6 bedste … jamen hvad skete der lige :besvimer: der var 6 ringe og jeg havde en kat i finale hos alle dommere - jeg fatter det ikke helt endnu.

Søndag startede igen med at Enki blev bedste i farve og bedste i division, også idag eneste sted hvor han blev bedst i division. Sørme om ikke begge katte startede ud med at komme i finale samme sted … Enyo blev nr 9 , og Enki blev sgi nr 2 i allbreed finale - der tror jeg jeg lige voksede temmeligt meget:besvimer::besvimer::besvimer::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Og Enyo klarede så lige at blive best shorthair alter i en finale og nr 7 i en allbreed finale, jeg kan slet ikke få armene ned :rock::rock::rock::rock::rock::rock::rock:

Et stort tillykke til jer alle samme med de flotte reusltater.

Tillykke Dorte :flag:
Hvor er det flot! Og det er lige det jeg er blevet vild med, med Tica-udstillinger! At man har så mange dommere og har hele 6 chancer på én dag for at komme i en final:ok: