nu har jeg ledt mig trekantet på nettet- uden resultat.
der er små dumme larver på ca 1 cm der æder mine hindbærBLADE.
almindelige hindbær orm er der selvf. også men ganske ganske få.
de små slamberter holder også fest i jordbær bladene, men det kan nu også være snegle. på mine hindbær sidder der lystigt nogle stykker på hvert blad og guffer.:mad:
de spsier alt det nemme og levner bladribberne- nogen der ved havd det er for nogle sataner, og hvordan jeg slipper af med dem ?
Når du har taget et par billeder, så er fugleognatur et rigtig godt sted at spørge ad (Jeg har en profil og spørger gerne, hvis du ikke gider oprette dig)
Jeg har nogle, der æder mine ribsblade og stikkelsbærblade. Bedste løsning er nok at lave en opløsning med lidt sulfo og sprit i vand og så ellers gå i gang med en forstøver. Alternativt kan du forsøge at spule dem af med vand. Det er begge relativt milde metoder… Jeg kan simpelthen ikke huske hvad de slamberter hedder, der spiser mine ribs- og stikkelsbærblade… Men det er en eller anden form for måler-larve.
Edit: I mit tilfælde er det stikkelsbærbladhvepselarver… Det er det nok ikke nu… Med mindre de er blevet lige så forvirrede som mit tulipan-træ, der blomstre på livet løs…
[QUOTE=Lone;909641]Jeg har nogle, der æder mine ribsblade og stikkelsbærblade. Bedste løsning er nok at lave en opløsning med lidt sulfo og sprit i vand og så ellers gå i gang med en forstøver. Alternativt kan du forsøge at spule dem af med vand. Det er begge relativt milde metoder… Jeg kan simpelthen ikke huske hvad de slamberter hedder, der spiser mine ribs- og stikkelsbærblade… Men det er en eller anden form for måler-larve.
Edit: I mit tilfælde er det stikkelsbærbladhvepselarver… Det er det nok ikke nu… Med mindre de er blevet lige så forvirrede som mit tulipan-træ, der blomstre på livet løs…[/QUOTE]
DEM kender jeg alt for godt! De har skamferet mine stikkelsbær de sidste tre år, de bæster…men de går altså ikke på hverken mine hindbær eller brombær, selvom de står LIGE ved siden af…