Jeg har en lille gråstribet huskat med sele på i min kælder i Warmingsgade i Kolding. Den er ret bange og gemmer sig, og jeg tror, den har været der siden i går eller forgårs (hvor det begyndte at lugte i kælderen, sikkert fordi staklen ikke har kunnet finde en kattebakke). Den har nu fået mad og vand og bakke og venter på sin ejer. tlf 60 63 83 38
(Jeg kigger efter øretat, når jeg kan komme i nærheden af den - men hvis der inden er nogen, der mangler sådan en kat med sele på, så er der vel ikke nogen grund til at vente på det )
Den er ikke øretatoveret, og jeg tror, det er en hunkat. Hvad er sandsynligheden for, at sådan en helt almindelig gråstriber i sele er chippet, når der ikke er noget i ørerne?
Men den er renlig! Jeg har en pose med brugt kattegrus til at ligge i en taske ved døren, fordi det skal på containerpladsen. Det har den brugt som toilet - altså den har gjort det, den skulle, uden på affaldsposen, som der er kattegrus i!
Man kan ikke sige hvad den er før den er tjekket hos dyrlægen. Men umiddelbart vil jeg tro den ikke er og heller ikke neutraliseret (håber jeg har uret).
Lidt noget skidt der er Påske, for så kunne du have fået den tjekket imorgen hos dyrlægen.
Håber en ejer dukker op, for med en sele på MÅ man gå ud fra det er en ejet kat OG den er sluppet ud af dens snor ved et uheld.
Var jeg dig ville jeg skynde mig at sætte sedler op og gå rundt i nabolaget og spørge om noget kender mis.
Ja, jeg ville også gerne have haft den forbi dyrlægen i dag, men vi nåede ikke at blive så gode venner inden klokken 17, at det kunne lade sig gøre. Men den er ikke efterlyst hos nogen af dyrlægerne i byen. Jeg tænker også, at den nok ikke er neutraliseret, for så ville den også være mærket. Den ligner en ungkat, synes jeg?
Nå, det er ligemeget hvordan jeg vender det billede, det skal åbenbart bare vende sådan.
Jeg har været en tur rundt i nabolaget, men der var ikke rigtigt nogen hjemme, så jeg tager en tur mere i morgen, hvor folk vel har fri Jeg tænker også, at den må være nogens, når den har sele på. Og netop på grund af selen kommer den ikke ud herfra, før den bliver hentet, for hvis den er stukket af eller panikket med sele på, tænker jeg, at det ikke er sikkert, at den kan finde hjem igen…
Som udgangspunkt tænker jeg altid at umærkede mis ikke er neutraliseret men det finder man jo først ud af (når det gælder hunmis) ved at åbne dem. Således Savannah67 der ikke var mærket (det er hun nu) for hun var neutraliseret da dyrlægen åbnede hende. De kunne godt se et ar og ringede, men jeg bad om at hun blev åbnet og undersøgt, og de fandt ingenting hvor livmoderen skulle være.
Jo, det kunne godt ligne en kat på 1-2 år og den MÅ have et hjem og sikkert indenfor en radius af 2-300 meter
Jeg ville bruge FB og bede om at sprede budskabet (hvad du sikkert allerede har gjort) OG så bruge påskedagene på at finde missepigens hjem.
Hun ser fin ud og sød ud
Hun er i øvrigt tortie (rød og sort), men nok ikke såå vigtigt igen.
Mht chip, så har jeg mødt huskatte ejere der har chippet deres kat fordi de ikke har fået neutraliseret den. Men det mest sandsynlige er nok at den intet er - håber du får fundet ejeren til den. Godt misser har fundet dig i hvert fald!
Eva - jeg havde faktisk luret på, at hun ikke var helt grå, men også med en meget varm brun nuance - sjovt at du kan se det på billederne, for der synes jeg da, at det er helt tabt.
Nå, men jeg laver sedler og smider i postkasser og hænger op i Brugsen i morgen. Men jeg må også indrømme, at jeg er sådan lidt… undrende?.. over for at den her kat overhovedet ikke er efterlyst nogen steder - hverken hos dyrlæger eller Dyrenes beskyttelse eller 1812 eller…? Det passer slet ikke sammen med det billede, jeg har af en forkælet indekat, der kun kommer ud på gåtur i sin fine lyserøde sele - ejerne af sådan en ville da sætte himmel og jord i bevægelse for at få deres kat hjem igen?
Nå, men hvis andre i nærheden af Kolding vil dele på facebook eller andre steder, så er I altså MEGET velkomne til at snuppe billeder og nummer og tekst og ja… det hele. For hvis den lille missepige har et hjem et sted, så synes jeg da, at hun har fortjent at finde det igen
Tina - Jeg kan se det fordi hun har en rød blis på næseryggen
Ja, jeg synes også det er lige mærkeligt at hun slet ikke er efterlyst… Men hvis hun ikke er mærket, så er det måske derfor det ikke lige er de steder man ser først, men istedet er på FB eller lign… Håber dine sedler giver bingo.
Arh… den havde jeg glemt. Jeg har kun slået op på den, der hedder Kolding. Har fundet opslaget nu, og det lyder da som om, der ER nogen, der savner den fine lille kældermis. Det er jeg virkelig glad for at høre Hun kunne faktisk også virke som en mis, der har boet hos en ældre dame. Ikke så vant til støj og nye ting, men alligevel meget tillidsfuld.
Hvis det er omkring Dyrhavevej, kan jeg vist lige så godt lade være med at dele sedler ud, hvor jeg bor… Måske skal jeg kaste mig over at smide sedler op i dagligvareforretninger i stedet for, hvis damen ikke lige dukker op i din søgning.