Havetråden 2022

Min have og roser er bare slet ikke færdig med at overraske mig :slight_smile:
Min coral dawn bliver bare ved og ved med at sætte smukke blomster :smiley:

(Jeg havde lige smidt handskerne da jeg opdagede den - så de blev lige brugt til at holde rosen lidt alternativt, for coral dawn har “effektive” torne :hoho: )

8 Synes om

Mine bitte små taks-stiklinge står så fint på række :smiley:

Skal have flise på begge sider af dem - og lagt gran over til lige at give lidt frostbeskyttelse her den første vinter. Men nu står de og kan bare give sig til at gro :slight_smile:
Hver dag det regner tænker jeg nu, at det er godt til de små stiklinge :smiley:

7 Synes om

@Skattekat jeg jeg lovede aflægger, i maj måned hvis de ville gro, min den stor har en kommet til og give niget den ikke har godt af. Aflægger jeg satte tiĺ dig, så sådan her ud

Og det lykkes for mig, nu begynder jeg og tager mine krukker ind, nogle i huset, andre i drivhuset, og løg op, alt det der kommer ind får nyt jord og evt. Strørre potter, jeg tro du får en til foråret, nu skal den plantes om, så håber jeg den overlever, din ser sådan ud nu

Med venlig hilsen

4 Synes om

Ihh :star_struck:

Jeg knækkede den længste stilk over og stak den i jorden og efter et stykke tid, begyndte der at komme masser af små rosetter på stubben:

Men for nogle dage siden opdagede jeg at tre af de nye rosetter var knækket af :flushed: … muligvis med hjælp fra nedrivningsholdet :venter: … der var stort set ikke nogen stilk på, men jeg har trykket de afknækkede rosetter godt ned i jorden og håber, de måske danner rod og vokser op :kryds:

Men der er ingen fine forgreninger, som på den du har lavet :blomst:

7 Synes om

Det her er en aflægger jeg lavede sidste år, men det var også en rigtig god år til denne slags

Ja jeg ved god urtepotte ikke passer til potte, men det er jo bare til den overvinter på loftet, til den skal ud igen

Med venlig hilsen

6 Synes om

Jer der elsker roser, undskyld kan ikke lige huske jer alle sammen lige nu, men den her tro jeg i vil syndes om

Med venlig hilsen

De gamle begonia

Med venlig hilsen

8 Synes om

Du var heldig @Skattekat, du ikke fik den aflægger, jeg regnede med du skulle have haft, nu er den plantet om, i egen potte, der var kun to tråde til rod net, tro virkelig ikke på den overlever

Den klapper bare sammen

Men har lavet nye små potter med aflægger, men nedrivningelever fik lige mishandlet 2 potter :venter: ud af 5

Med venlig hilsen

5 Synes om

Den du sendte, har rettet sig så fint op efter transporten :ok:
Jeg ved godt du sagde at jeg skulle plante den i en stor potte … den er også forholdsvis stor, men hvis @DorteH har været forbi med Gunnar for at aflægge afføringsprøve, kan jeg plante den om igen til næste år.
Og bare rolig, den står ikke her til dagligt … det var bare for at fange lidt sollys … ellers står den i et vindue, hvor der ikke er så megen plads til katte (ikke at det afholder nogen, skulle der komme en flue forbi det vindue :rolleyes2: )

7 Synes om

Det bliver spændende hvad kattene siger når @DorteH kommer med Gunnar :smile: , kan se blomsten bliver nærlæst af de to små søde.

Den skal have nyt jord til forår. Også ud i haven med den

Dejligt og se den har rettet sig op :smil: :tak:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Mon en knap så frisk prøve kan anvendes - for så et det muligvis lettere lade ham lægge den her, og transportere den efterfølgende…? :thinking: :sunglasses:

Kan jo starte med at vise dem et billede… :smirk:

1 Synes om

Visse-vasse …

1 Synes om

Jeg glæder mig til at se video af Gunnar, der skal ramme potten :hoho:

2 Synes om

Bare en ide @Skattekat får du overtalt @DorteH, til og komme med Gunnar,

Og med @Lykke ide
Hvis jeg få held af mine aflægger, kunne du jo oprette en konkurrence F. Eks, hvor meget potten bliver fyldt, eller ligende.
Så sætte jeg en aflægger i gevinst, så kunne du jo se om du kunne få overtalt @DorteH til også og sponsorer noget til gevinsten, med hjælp fra Gunnar :slem:

Med venlig hilsen

Hvis potten ellers får omtrent samme diameter som hans vandspand, så bliver det (i bogstaveligste forstand :sunglasses:) piece of s*hit for ham… :horse: :bucket: :poop: :see_no_evil:

EDIT: Hermed dokumentation på, at jeg ikke bare er fuld af l*rt: :smirk:

4 Synes om

Er det dig der har været på spanden? :uha:

1 Synes om

Det kommer man jo ofte… :sunglasses:

1 Synes om

Åh sådan en har du også, :stuck_out_tongue_closed_eyes: det er utroligt hvor præcist de kan ramme

Med venlig hilsen

En?? Prøv med 3…! :horse: :horse: :horse: :smirk:
Nå, det er jo trods alt ikke hver dag de rammer - og sjældent synkront… :grin:

3 Synes om

Ja enten er det ingen eller flere :laughing:, men her er der nogle, stil en spand i hjørnet i boksen om aften, næste morgen er den fyldt

Med venlig hilsen