Havregrød til mimserne

Afledt af en anden tråd… :
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=9819
Ja,så serverede jeg i aften en portion havregrød for mimserne,kogt af økohavregryn og iblandet en pose feline porta vådfoder,omend noget skeptisk…
Men al skepsis blev gjort til skamme,for alle var meget begejstret og gik ombord i maden uden tøven !
Fadet er nu slikket og rengjort,så det er bestemt ikke sidste gang de får havregrød :slight_smile: !

Tak, den må prøves her til mine kræsne misser :slight_smile:

Er det så ukendt, at havregrød er en misse-delikatesse? Når NP har sine sundheds-crazy-days, ynder han at få müsli-havregrød til morgenmad - han skal da være heldig, hvis han får noget af den selv… kattene er endog meget interesserede! Det startede med Fysse - han lærte Sigurd op… siden har de andre lært det…

Det var i hvert fald nyt her i huset…
Men det er da godt at man engang imellem prøver noget nyt og utraditionelt mht missemad…:slight_smile:

Ehm… skal det være koldt? Eller stadig lunt?
Og skal det blandes med vådfoder?

MIne gider ikke rigtigt andet end deres tørfoder… de får en sjælden gang i mellem (Ca. 1 gang om måneden) lidt vådfoder (en halv dåse) og det er yders sjældent der bliver spist op… (Af 5 katte!)

Ja her er havregrød også et hit. Idag fandt selv Maggie ud af det er guf, hun var lige ved at spise op for Mogens, da hun var overbevist om han ikke selv kunne. Det var der så delte meninger om, men det er en anden sag:tihi:
Maggie og Xena havde næsten ikke tid, for Xena havde foræret Maggie en mus og den havde de to tøser travlt med at holde øje med. Havregrøden skulle der være tid til, så de lavede skifteholdsarbejde:)
Knus Elin

Mine elsker det! Og koldskål, kiks, kammerjunker, riskager og cornflakes plus brød.

De tror de er vegetarer:-)

[QUOTE=PivC;207771]Ehm… skal det være koldt? Eller stadig lunt?
Og skal det blandes med vådfoder? [/QUOTE]

NP spiser det varmt - og uden tørfoder:p Kattene spiser hans rester, så er det vel blevet koldt… men stadig uden tørfoder:pote:

øhh jeg har aldrig i mit liv lavet/spist havregrød

opskrift anyone??

Hmm, nu tænker jeg bare højt… Men har de godt af det, det er jo et korn produkt.

Når jeg laver havregrød gor jeg det bare med 1 kop havregryn til ca 2 ½ kop vand, og til mennesker en smule salt, men det tror jeg da ikke kattene skal have!

[QUOTE=Bamse;207851]Hmm, nu tænker jeg bare højt… Men har de godt af det, det er jo et korn produkt.

Når jeg laver havregrød gor jeg det bare med 1 kop havregryn til ca 2 ½ kop vand, og til mennesker en smule salt, men det tror jeg da ikke kattene skal have![/QUOTE]

Så er det jo godt, at deres hovedernæringskilde er kattetørkost og - vådkost:)

hvad skal kattene overhovedet ha’ det for?

Tjah, hvorfor skal katte have gufmad overhovedet?:stuck_out_tongue: Her i huset er havregrød ikke noget, de ligefrem får serveret - de slikker selv skålen helt ren, når NP stiller den fra sig… Det har de ikke taget skade af, så vidt vi har observeret…

Jøsses ja, de vasker også op efter mig - men de bliver ikke direkte fodret med det

Okay DKKorat, så du mener ikke at det gør noget når de ikke får det regelmæssigt? Jeg ved bare ikke noget om hvor meget de må få af sådan noget!

[QUOTE=Battlestar;207844]øhh jeg har aldrig i mit liv lavet/spist havregrød

opskrift anyone??[/QUOTE]

Haha, jeg sad og tænkte præcis det samme.

Jeg kan ikke lige se, at havregrød er det værste, man kan give sin kat - fx i tilfælde af ureglmæssig mave… hos mennesker kan det iaf regulere tarmfumktionen pga de mange fibre. De skal nok ikke ligefrem have serveret store skåle med det hver dag, da de jo primært er kødædere, og havregrød ikke indeholder nok næringsstoffer til dem, men en mundsmag efter morgenmaden tager de ikke skade af…

Fysse var også ganske vild med chips - han tog selv! Chips hører absolut ikke til vores kattes menukort, men hvad gør man, når de selv tager af posen, som man har i hånden:? eller når han raider en sammenfoldet pose med lidt chipsrester i, mens man vender ryggen til:? - og så siges det, at BRI er dumme:sshh:

Glasuren på og krummer efter wienerbrød er også en delikatesse - og så siges det, at katte ikke kan smage sødt:?:sshh:

En del havregryn til to dele vand,lad det gerne stå i blød 15-20 min.,inden det koges ved svag varme under omrøring.
Jeg kom et lille drys salt på,det forbedre smagen til mennesker,men om kattene skal have det er uvist…
Afkøles til det er lunt (føl med spidsen af lillefingeren) og server med eller uden fyld :slight_smile:

[QUOTE=Hanne N;207900]En del havregryn til to dele vand,lad det gerne stå i blød 15-20 min.,inden det koges ved svag varme under omrøring.
Jeg kom et lille drys salt på,det forbedre smagen til mennesker,men om kattene skal have det er uvist…
Afkøles til det er lunt (føl med spidsen af lillefingeren) og server med eller uden fyld :-)[/QUOTE]

kan man smide det i mikroovnen ? og så give det 5 min ved høj varme?

Joo…det kan man,men det har jeg ikke tjek på…
Nogle der har et bud på havregrød i mikroovn…:slight_smile: ?