Havregrynskugler

på dk kogebogen skal du jo gå efter de opskrifter med flest ratings + høj karakter - og er der de to symboler er opskriften efterprøvet for fejl og med billede- så går man ikke helt galt.

men alfa og omega til havregrynskugler- flormelis- ikke sukker. det knaser.
og så noget smag i form af rom, appelsin, kaffe, baileys eller andet

Ravns opskrift smagte faktisk rigtig godt :slight_smile:
Kira V, tak for tippet om kogebogen det vil jeg da husle. Engang skulle vi lave nogen pandekager tror jeg det var, men opskriften var bare mærkelig og pandekager blev det ihvertfald ikke. Boller har vi også prøvet at lave derfra, som heller ikke blev særlig gode :frowning:

Det er rigtig skønt at høre at opskriften kunne bruges. :slight_smile:

Jeg kan så komme med en god opskrift på pandekager også… :wink:

250 g mel
½ tsk salt
1 tsk sukker
1 tsk vanillepulver
4½-5 dl mælk (bruger som regel 5)
4 hele æg
3 spsk olie

Efter skeen er blevet brugt til at måle olie af i mælk og ægge blandingen, kan den med fordel ligges på panden til at dryppe af.
Den første pandekage bliver lidt “sjov”, men det hjælper til at oliere panden, og den første bliver altid spist af kokken… :wink:

Mel, salt, sukker og vanillepulver blandes separat, derefter mælk, æg og olie.
Jeg hælder melblandingen i mælken, men min mor gør det omvendt.
Den skal røres godt igennem, og stå lidt. Det er ok med lidt små klumper, de kan ikke smages.
Og så er det bare at gå i gang. :slight_smile:

Jeg har aldrig fået andet end rosende ord for mine pandekager, til alle de mennesker jeg efterhånden har lavet det til.
Kogebogen som opskriften er fra, slår automatisk op på denne side, da den er meget brugt… :tihi:

Mmm nu fik jeg også helt lyst til pandekager :smiley: Tak for opskriften vil da prøve at lave dem på fredag til disney sjov :slight_smile:

Helene, har du ikke opskriften på de snebolde du havde med i Nærum, de smagte jo også godt :slight_smile:

Den er i Faktas tilbudsavis

[QUOTE=DK Delaney;997243]Mmm nu fik jeg også helt lyst til pandekager :smiley: Tak for opskriften vil da prøve at lave dem på fredag til disney sjov :slight_smile:

Helene, har du ikke opskriften på de snebolde du havde med i Nærum, de smagte jo også godt :)[/QUOTE]

Uuuuh, snebolde! :smiley: Dét vil jeg helt klart også prøve!

:savle::savle:

Så fik jeg endelig købt havregryn - så nu skal jeg også lave Ravnens havregrynskugler… og så skal jeg lave brændte mandler…

Glæder mig til opskriften på snebolde eller andet hjemmelavet juleguf :inlove:

:savle::savle:

Så fik jeg lige lavet en portion havregrynskugler - og de er vist godkendt :tihi:

Mmmh hvor ser de gode ud tut :slight_smile:

Ja jeg venter også spændt på flere lækre opskifter :slight_smile:

[QUOTE=PivC;997262]Den er i Faktas tilbudsavis
[/QUOTE]

Det har du sikkert ret i - de lyder super lækre.

Hvad der er overlækkert er Lidl’s De luxe Butter Fudge -. de gider altså alt for nemt ned:-)

[QUOTE=PivC;997262]Den er i Faktas tilbudsavis
[/QUOTE]

Det har du sikkert ret i - de lyder super lækre.

Hvad der er overlækkert er Lidl’s De luxe Butter Fudge -. de gider altså alt for nemt ned:-)

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;998224]D

Hvad der er overlækkert er Lidl’s De luxe Butter Fudge -. de gider altså alt for nemt ned:-)[/QUOTE]

Jeg har en pakke med dem der hedder ‘‘Irish Cream Liqueur’’, de er bare gode :savle:

[QUOTE=DK Delaney;998217]Mmmh hvor ser de gode ud tut :slight_smile:

Ja jeg venter også spændt på flere lækre opskifter :-)[/QUOTE]

:inlove:

Tak… og de smager bare SÅ godt------ i morgen skal jeg lave brændte mandler og på søndag vil jeg prøve at lave fransk nougat…

Håbede, at Helene havde lagt en opskrift på sine snebolde - for nu er jeg i gang med den store konfekt-dyst :tihi:

[QUOTE=Ravn;996529]Havregrynskugler;
100 gr HAvregryn
40 gr Kokosmel
100 gr Flormelis
100 gr Smør ( blødt eller flydende )
3 spsk Cacaopulver
Ca 1 spsk Romessens
Ca ½ dl kold kaffe efter behov
Det hele røres sammen og trilles til kugler

Det er den vi bruger i min familie. :)[/QUOTE]

Så fik også jeg lavet Havregrynskugler :slight_smile:
Havde dog ikke noget romessens, så de fik den rigtige vare … Captain Morgan Black Label

Tak… og de smager bare SÅ godt------ i morgen skal jeg lave brændte mandler og på søndag vil jeg prøve at lave fransk nougat…

Håbede, at Helene havde lagt en opskrift på sine snebolde - for nu er jeg i gang med den store konfekt-dyst :tihi:[/QUOTE]

jeg fik opskiften på facebook af helene Nougat formes til kugler og rulles i tynd marcipan og så vendes de i hvid chokolade og stilles på køl til chokoladen er stivnet…

:savle:

Tak for opskriften på snebolde… jeg er gået helt i selvsving, jeg har lavet havregrynskugler, brændte mandler og lige før lavede jeg popcornsbrud…

Jeg skulle også lave fransk nougat i dag, men der står i kogebogen, at man ikke må lave dem i regnvejr ?!

:lol:

Tak for opskriften på snebolde… jeg er gået helt i selvsving, jeg har lavet havregrynskugler, brændte mandler og lige før lavede jeg popcornsbrud…

Jeg skulle også lave fransk nougat i dag, men der står i kogebogen, at man ikke må lave dem i regnvejr ?!

:lol:[/QUOTE]

mmmmh brændte mandler smager bare fantastisk :wink:

:savle:

Ja og det er bare det nemmeste at lave :

175 gr sukker
200 gr mandler
1 dl vand

Det hele lægges i gryden, og når sukkeret er fint brunt rundt om mandlerne, tages de op og lægges på bagepapir…

Ja det lyder da godt nok nemt, må jeg prøve at lave :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;999165]Så fik også jeg lavet Havregrynskugler :slight_smile:
Havde dog ikke noget romessens, så de fik den rigtige vare … Captain Morgan Black Label [/QUOTE]

Jeg håber ikke du gjorde som min onkel… De endte med at være uspiselige! For alle andre end ham. :muhaha: :tihi: