på dk kogebogen skal du jo gå efter de opskrifter med flest ratings + høj karakter - og er der de to symboler er opskriften efterprøvet for fejl og med billede- så går man ikke helt galt.
men alfa og omega til havregrynskugler- flormelis- ikke sukker. det knaser.
og så noget smag i form af rom, appelsin, kaffe, baileys eller andet
Ravns opskrift smagte faktisk rigtig godt
Kira V, tak for tippet om kogebogen det vil jeg da husle. Engang skulle vi lave nogen pandekager tror jeg det var, men opskriften var bare mærkelig og pandekager blev det ihvertfald ikke. Boller har vi også prøvet at lave derfra, som heller ikke blev særlig gode
Det er rigtig skønt at høre at opskriften kunne bruges.
Jeg kan så komme med en god opskrift på pandekager også…
250 g mel
½ tsk salt
1 tsk sukker
1 tsk vanillepulver
4½-5 dl mælk (bruger som regel 5)
4 hele æg
3 spsk olie
Efter skeen er blevet brugt til at måle olie af i mælk og ægge blandingen, kan den med fordel ligges på panden til at dryppe af.
Den første pandekage bliver lidt “sjov”, men det hjælper til at oliere panden, og den første bliver altid spist af kokken…
Mel, salt, sukker og vanillepulver blandes separat, derefter mælk, æg og olie.
Jeg hælder melblandingen i mælken, men min mor gør det omvendt.
Den skal røres godt igennem, og stå lidt. Det er ok med lidt små klumper, de kan ikke smages.
Og så er det bare at gå i gang.
Jeg har aldrig fået andet end rosende ord for mine pandekager, til alle de mennesker jeg efterhånden har lavet det til.
Kogebogen som opskriften er fra, slår automatisk op på denne side, da den er meget brugt…
[QUOTE=Ravn;996529]Havregrynskugler;
100 gr HAvregryn
40 gr Kokosmel
100 gr Flormelis
100 gr Smør ( blødt eller flydende )
3 spsk Cacaopulver
Ca 1 spsk Romessens
Ca ½ dl kold kaffe efter behov
Det hele røres sammen og trilles til kugler
Det er den vi bruger i min familie. :)[/QUOTE]
Så fik også jeg lavet Havregrynskugler
Havde dog ikke noget romessens, så de fik den rigtige vare … Captain Morgan Black Label
Tak… og de smager bare SÅ godt------ i morgen skal jeg lave brændte mandler og på søndag vil jeg prøve at lave fransk nougat…
Håbede, at Helene havde lagt en opskrift på sine snebolde - for nu er jeg i gang med den store konfekt-dyst [/QUOTE]
jeg fik opskiften på facebook af helene Nougat formes til kugler og rulles i tynd marcipan og så vendes de i hvid chokolade og stilles på køl til chokoladen er stivnet…
[QUOTE=Skattekat;999165]Så fik også jeg lavet Havregrynskugler
Havde dog ikke noget romessens, så de fik den rigtige vare … Captain Morgan Black Label [/QUOTE]
Jeg håber ikke du gjorde som min onkel… De endte med at være uspiselige! For alle andre end ham.