Havregrynskugler

Er ddr ikke en eller flere der har en super god opskrift til havregryns kugler?

:savle::savle:

Her der lidt, du kan hygge dig med :

Tak,
men jeg synes deres opskrifter er så upålidelige, at jeg bander og svovler hver gang jeg er støt på en åndsvag opskrift :slight_smile: Så tænkte at spørge herinde om der var nogen kattegale med nogen opskrifter som er gode :smiley:

Prøv at søge herinde, jeg mener vi havde en tråd sidste år.

Jeg så en opskrift hvor man brugte Nutella - om det var havregryn eller kokus husker jeg ikke - heller ikke hvor jeg så den

Havregrynskugler;
100 gr HAvregryn
40 gr Kokosmel
100 gr Flormelis
100 gr Smør ( blødt eller flydende )
3 spsk Cacaopulver
Ca 1 spsk Romessens
Ca ½ dl kold kaffe efter behov
Det hele røres sammen og trilles til kugler

Det er den vi bruger i min familie. :slight_smile:

Mmm den ser god ud med flormellis :slight_smile:

Hehe, ja… Og så skal der jo så lige bruges lidt kokos ved siden af til at trille dem i… :slight_smile:

Der bliver altid lavet en hel del os hos, for det er nogle vi godt kan lide. Jeg tror det er kaffen der gør at den får bare et lille pift ekstra.
Kan ikke selv lide kaffe, men i kuglerne er det fint. :tihi:

:savle::savle:

Bliver helt lækkersulten af denne tråd - jeg tror, at jeg også er nødt til at lave nogen dejlige, mumsige havregrynskugler… tak for opskriften…

Mmm… :savle:

Tror nok jeg er nødt til at lave en portion også hihi…

Ja jeg går også igang om lidt, prøver Ravns opskrift. Men er det ikke noget med de skal stå i køleskabet i noget tid før man ruller kugler?

Denne blog har en lækker, lækker opskrift på havregrynskugler, men faktisk alt hvad der er derpå får mine tænder til at løbe i vand hehe
Så selvom du sikkert har lavet de andre, så er denne værd at huske til ena nden gang :slight_smile:

http://chocolat.dk/havregrynskugler

umm jeg får også helt lyst til havregrynskugler :wink:

Én ting er sikkert: der skal mandelessens i! :smiley:

Jeg lavede dem med rom, og det smagte nu meget godt :smiley:

Hakket god mørk chokolade og brun farin gør også underværker… :smiley:

Jeg tror jeg må lave en potion mere for det var en lille potion jeg fik lavet :slight_smile:

Sidste år puttede jeg whiskey i dem jeg lavede - det var slet ikke tosset :stuck_out_tongue:

Jeg plejer at putte vanilje og appelsinsaft i. Det er eminent til havregrynskugler. Lidt Bailey’s eller tilsvarende er heller ikke sådan helt af vejen :wink: Ellers plejer jeg at tjekke anarkistens ægte kogebog (www.anarka.dk/blog) før alt andet, hvis der er noget jeg er i tvivl om. Der er i øvrigt også en masse rigtigt gode (jule)kageopskrifter OG gode trin-for-trin-forklaringer på, hvordan man pynter dem som en ægte kagekunstner, hvis man skulle have de lyster :smiley:

Må jo næsten prøve at lave dem med lidt af det dersens alkohol i :wink: manden herhjemme elsker whiskey :stuck_out_tongue: