Hcm

Hej :smile_cat:

Hvad gør I der HCM scanner i disse coronatider? Vores fertile pige kalder og kalder, og jeg frygter at vi skal gå hele sommeren og vente på at hun kan blive scannet…

PFT

Har du kontaktet en dyrlæge vedr. scanning?
VH
Susanne

Ja, var venter på at København Universitetshospital åbner for scanning igen…

KUSund er jo en offentlig institution, så ikke overraskende at de er lukkede. Har du prøvet en privatpraktiserende dyrlæge?
VH
Susanne

Prøv at ringe rundt til større private dyrehospitaler.
Min egen dyrlæge havde kun lukket for ikke akutte ting i 14 dage. Nu kan vi uden problemer for neutraliseret, vaccineret mm.

Her får vi også ordnet det vi har behov for, inkl. vaccinationer og almindelige sundhedscheck. De vil stadig foretrække at vi kun kommer én person pr. konsultation, men det kan jo sagtens arrangeres :slight_smile:
VH
Susanne

Iflg. reglerne kan du vælge en af dyrlægerne som er med i ekkogruppen, og der er andre dyrlæger end dem på KU. Listen er her

Hvis jeg havde en hunkat, som havde gentagne løbetider, så ville jeg kontakte en af de andre dyrlæger på listen - alternativt risikerer du en livmoderbetændelse på din hunkat. Jeg kender ingen af de andre dyrlæger, så kan ikke komme med en anbefaling. Jeg bruger nemlig selv altid Jørgen Koch til mine MCO’er.

1 Synes om

Der er jo tale om en hunkat her - så kan hun frit vælge hvem hun vil :wink: Kravet om Ekkogruppen gælder kun for hankattene. Men det er en fin ide også at bruge dem til hunkattene :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Nå ja - det er jo rigtigt :slightly_smiling_face: så er der jo også muligheden for at vælge en af dyrlægerne, som er med i samarbejdet med pawpeds -liste der er lige et par stykker mere på listen end der er med i Ekkogruppen.

Der er nemlig masser af muligheder med en hunkat :slight_smile:
VH
Susanne

Man kan også undlade at scanne hunkatten. Der er jo en grund til, at krav om scanning kun gælder BSH/BLH hankatte.

Og man kan give hunkatten p-piller, indtil hun kan blive scannet.

Tak allesammen, nu har vi endelig fået en tid til scanning. Sikke mange der har svaret, det er så dejligt med god sparring :ok_hand:

2 Synes om