HD og Cartrophen

Vores hvide schæfer har fået konstanteret slem HD og begyndende slidgigt i højre hofte. :frowning:
Han halter på højre ben og skal igang med Cartrophenbehandling i morgen- det er 4 sprøjter, der gives med en uges mellemrum.

Ville egentlig bare gerne høre evt. erfaringer med den behandling, hvis nogen skulle have været igennem det ?

jeg har 2 katte som har fået Cartrophen i flere år for gigt. De stortrives på det og jeg har ikke oplevet nogen form for bivirkninger af denne behandling.
Mine katte får en sprøjte efter behov pt ca 2-3 mdr. og de kan godt blive lidt dårlige (kaster op) i det første døgn efter en indsprøjtning.

Cæsar - Jeg kender ikke til det. Kan du fortælle hvad det gør, som hjælper? :slight_smile:

det hjælper med at stimulere til dannelse ny af brusk samt hæmmer de enzymer som nedbryder brusken i leddene.
Cæsar har fået konstateret gigtforandringer i hofter, ryg og højre forben, hvilket medførte at han var halt. Lige så snart jeg kan se at han begynder at halte det mindst får han en ny sprøjte og dagen efter er han igen som en killing :slight_smile:
Yaba har HD og gigt i begge knæ, han får også en sprøjte ca 3 - 4 mdr. Når Yaba trænger, begynder han at ryste bagpoterne :slight_smile:
Det kan i meget høje doser afhjælpe en idopatisk blærebetændelse :slight_smile:
Alternativet for begge katte ville være daglige doser af Metacam

Bobby havde en inflammation og hævelse i hans baghase, så den der gør at han halter pt.
Han er startet ud på antibiotika og så venter vi lige med Cartrophen, så dyrlægen lige kan se, hvad der virker bedst af de 2.

Har haft dyrlæge kodet ind i kreditorregister i netbank, så der har været en masse bøvl med, at de kunne se, når jeg havde betalt.
Har ellers også tit betalt et par 100 ekstra, ( nok ca. 600 efterhånden ) for får det jo altid brugt- hun har så fundet pengene efter at jeg har sendt screenshots af betalingsdatoerne.

Har brugt meget på dyrlæge i denne måned- var jo lige ved en anden for at få taget et røntgen af ham og den gamle vuf har haft et blodøre.
Hentede en sæk dyrt foder i går.
Kom hurtigt ud af klinikken, da Bobby gør af andre hunde- med regning under armen.
Fik så kigget på den og den lød på omkring 1300 kr- stod Faktura på den, ingen girooplysninger og stod den var betalt i dag, så jeg skyldte 0 kr.
Blev så rørt.

Cæsar- så dejligt at høre, at du har gode erfaringer med det. :slight_smile:
Havde bestilt tid i hundesvømmehal i morgen, men det må lige vente nu.
Han taber meget hurtigt muskler på baglåret nemlig og det bryder jeg mig ikke om.

Bobby: <3