Heaven or hell?

Fandt lige den her på Facebook, måske er den ur-tudse-gammel men jeg havde ikke set den før. Og den fortjener under alle omstændigheder et gensyn, (undskyld den er på engelsk. Jeg skal gerne prøve at oversætte den hvis der er et stort behov for det)

A man and his dog were walking along a road. The man was enjoying the scenery, when it suddenly occurred to him that he was dead.

He remembered dying, and that the dog walking beside him had been dead for a number of years. He wondered where the road was leading them. After a while, they came to a high, white stone wall along one side of the road. It looked like fine marble. At the top of a long hill it was broken by a tall arch that glowed in the sunlight. When he was standing before it he saw a magnificent gate in the arch that looked like Mother of Pearl, and the street that led to the gate looked like pure gold.

He and the dog walked toward the gate, and as he got closer, he saw a man at a desk to one side. When he was close enough, he called out, “Excuse me, where are we?”

“This is Heaven, sir,” the man answered.

“Wow! Would you happen to have some water” the man asked. Of course, sir. Come right in, and I’ll have some ice water brought right up."

The man gestured, and the gate began to open.

“Can my friend,” gesturing toward his dog, “come in, too?” the traveler asked.

“I’m sorry, sir, but we don’t accept pets.”

The man thought a moment and then turned back toward the road and continued the way he had been going with his dog.

After another long walk, and at the top of another long hill, he came to a dirt road which led through a farm gate that looked as if it had never been closed. There was no fence. As he approached the gate, he saw a man inside, leaning against a tree and reading a book.

“Excuse me!” he called to the reader. “Do you have any water?”

“Yeah, sure, there’s a pump over there”. The man pointed to a place that couldn’t be seen from outside the gate. “Come on in.”

“How about my friend here?” the traveler gestured to the dog.

“There should be a bowl by the pump.”

They went through the gate, and sure enough, there was an old fashioned hand pump with a bowl beside it.

The traveler filled the bowl and took a long drink himself, then he gave some to the dog. When they were full, he and the dog walked back toward the man who was standing by the tree waiting for them.

“What do you call this place?” the traveler asked.

“This is Heaven,” he answered.

“Well, that’s confusing,” the traveler said. “The man down the road said that was Heaven, too.”

“Oh, you mean the place with the gold street and pearly gates? Nope. That’s Hell.”

“Doesn’t it make you mad for them to use your name like that?”

“No. I can see how you might think so, but we’re just happy that they screen out the folks who’ll leave their best friends behind.”

Jeg har desværre svært ved at komme igennem hele teksten.

Den var sød! :slight_smile:

Og ja - man kan jo kun håbe den er sand :slight_smile:

/Mette :slight_smile:

Jeg kan så regne ud, at den udlejer der lige har ringet til mig og afvist mig, grundet kattene, var fra Helvede :tihi:

hvor er den god… hvor må man håbe den passer !!

Nåå den er sød :slight_smile:

:smiley: :smiley:

Nåårh, ej klump i halsen nu :slight_smile:

:hjerte::hjerte::hjerte:

A man and his dog were walking along a road. The man was enjoying the scenery, when it suddenly occurred to him that he was dead.

En mand og hans hund gik hen ad vejen… Manden nød omgivelserne da det pludselig gik op for ham at han var død,
Han huskede at han døde og at hunden der gik ved siden af ham havde været død i nogen år.
Han undrede sig over hvor vejen førte dem hen. Et stykke tid efter kom de til en høj, hvid stenmur langs den ene side af vejen. Den lignede det fineste marmor. På toppen af en lang bakke blev muren brudt af en høj port der lyste i solskinnet.
Da han stod foran den så han en fantastisk låge i porten, som lignede perlemor, og vejen der ledte hen til lågen lignede det pureste guld…
Han og hunden gik hen mod lågen og da han kom nærmere så han en mand sidde ved et bord ved den ene side. Da han var tæt nok på spurgte han “Undskyld, hvor er vi?”

“Dette er Himlen”, svarede manden.
“Wouw. Mon du har noget vand” spurgte manden. “Selvfølgelig Hr. Kom indenfor og jeg vil få noget isvand bragt op”

Manden gjorde tegn og lågen begyndte at åbne sig.

“Kan min ven”, manden gjorde tegn i retning af hunden “også komme med ind” spurgte den rejsende.

“Desværre, jeg er ked af det Hr, men vi accepterer ikke kæledyr”
Manden overvejede et øjeblik og vendte så tilbage til vejen og fortsatte ad den vej han havde gået med sin hund"

Efter endnu en lang gåtur og på toppen af en anden lang bakke , kom han til en grusvej som førte gennem en låge til en gård, en låge der så ud som om den aldrig havde været lukket.
Der var intet hegn.
Da han nåede lågen så han en mand indenfor, lænet mod et træ mens han læste en bog.

“Undskyld mig” råbte han til læseren "Har du noget vand

“Ja, det har jeg da, der er en pumpe derover”…Manden pegede på et sted der ikke kunne ses fra stedet udenfor lågen “Kom indenfor”

“Hvad med min ven her” Manden gjorde tegn i retning af hunden"

“Der skulle være en balje ved pumpen”

De gik gennem lågen, og ganske rigtigt, der var en gammeldags håndpumpe med en balje ved siden af.

Den rejsende fyldte baljen og drak selv en masse, og derefter gav han hunden noget.
Da de var fyldt op gik ham og hunden tilbage til manden, der stod og ventede på dem ved træet.

“Hvad kalder du stedet her” spurgte den rejsende.

“Det er himlen” svarede han

“Altså, Det er forvirrende” sagde den rejsende " Manden længere nede af vejen sagde det også var Himlen"
“Åh, du mener stedet med vejen af guld og perlelågen…nej, det er Helvede”

“Bliver du ikke gal over de bruger dit navn på den måde”"

“Nej, jeg kan godt se hvad du mener, men vi er kun glade for, at de sorterer dem fra, der er rede til at efterlade deres bedste venner.”

Tak for oversættelsen, Felis :slight_smile:
(selvom jeg ville ha’ oversat bowl med skål - meningen er god ok :D)

[QUOTE=TrekkieGrrrl;823240]Tak for oversættelsen, Felis :slight_smile:
(selvom jeg ville ha’ oversat bowl med skål - meningen er god ok :D)[/QUOTE]

Pernippengryn :smiley:

-nitten :tihi: Men ja. Og det sparede mig for arbejdet med at oversætte den, så jeg er absolut godt tilfreds :slight_smile:

Den er rigtig fin… :slight_smile:

Det var nu heller ikke alvorligt ment, synes det er flot at Felis har oversat eller fundet den oversat så alle kan være med uanset sprogbarrierer :slight_smile:

Jamen jeg er sikker på at det er en helt rigtig historie. Der er ingen tvivl om at alt det gode i verden vil være en del af en himmel. Og vores kæledyr
er jo noget af det bedste vi har.