Hegn til at holde andres katte ude af vores have

Vi har en hæk rundt om haven (180cm høj), men naboernes katte kan gå igennem i bunden, da den ikke er så tæt der (gammel hæk).

Nu er nogle af kattene begyndt at kravle op af siderne på vores løbegårde og så kommer de op på taget og der er steder hvor de vil kunne komme ned i løbegården (men vores kan ikke komme ud der). Derudover er jeg bare træt af at have andres katte i vores have, da man aldrig ved hvad de bringer med sig af sygdomme, lopper mm. og jeg egentlig synes jeg har nok i 6 katte - jeg behøver ikke naboernes.

Nå, men derfor overvejer jeg at lave et lavt hegn rundt om haven - spørgsmålet er hvor højt det mon skal være. Tror i 50cm er nok eller skal det være 1 meter for at holde dem på den anden side af hækken? Jeg overvejer bare at lave det i noget billigt hønsetråd, da det jo bare skal holde dem ude og ikke mine inde - vil i foreslå noget andet?

Klip hækken rigtig langt ind - gerne helt ind til midten… og så sæt et 75 cm højt hønsehegn inde i selve hækken…

når hækken så vokser ud kan i ikke se nettet mere og hækken vil som oftest blive flottere og tættere - 2-3 år senere

[quote=Battlestar;360774]Klip hækken rigtig langt ind - gerne helt ind til midten… og så sæt et 75 cm højt hønsehegn inde i selve hækken…

når hækken så vokser ud kan i ikke se nettet mere og hækken vil som oftest blive flottere og tættere - 2-3 år senere[/quote]

Tak :slight_smile:

Vores hæk har det virkelig ikke godt nederst, så ved ikke om det vil vokse ud igen? Den burde skiftes, men vi skal ikke bo her så mange år at det kan betale sig. Men kan godt se din pointe - det vil være pænest at skjule det.

Er der nogen der har erfaring med at katte kravler i hækkene? altså jeg tænker på om de kan finde på at kravle op i hækken for at komme ind :?

[quote=Nevadaisy;360831]Tak :slight_smile:

Vores hæk har det virkelig ikke godt nederst, så ved ikke om det vil vokse ud igen? Den burde skiftes, men vi skal ikke bo her så mange år at det kan betale sig. Men kan godt se din pointe - det vil være pænest at skjule det.

Er der nogen der har erfaring med at katte kravler i hækkene? altså jeg tænker på om de kan finde på at kravle op i hækken for at komme ind :?[/quote]

Jeg tror det afhænger af, hvor tæt hækken er. En tæt hæk kan en kat ikke rigtig kravle i, hvorimod en hæk, der ikke består af meget hæk, sagtens kan rumme en kat.