Hegn til løbegård - maskestørrelser!

Nu har jeg jo mest plankeværk, men mit udhæng øverst er rionet med 5x5 masker. Henne ved hækken er der plastbelagt kyllingetråd og noget 5x5 cm plastbelagt hegn.

Jeg vil ikke gå højere op end 5x5, for to af mine misser er jo lidt små/spinkle - dog tror jeg egentligt næppe, de ville kunne mose sig gennem 5x10 - men det KAN jo også være, der kommer en lille killingemis i hjemmet igen i fremtiden. Så hellere være på den sikre side, så man ikke skal bekymre sig om, om en killing kan klemme sig ud. :slight_smile:

Jeg venter blot på svar for hvor tit hegn gås igennem, da jeg antager det sidder hvor det er sat op hvor evigt.

Nej det brister ikke nemt, men gør det og det ikke opdages. … ja den tiltro har jeg ikke

[QUOTE=catsanddogs;1222254]Jeg venter blot på svar for hvor tit hegn gås igennem, da jeg antager det sidder hvor det er sat op hvor evigt.

Nej det brister ikke nemt, men gør det og det ikke opdages. … ja den tiltro har jeg ikke[/QUOTE]

Gåes igennem? Altså tjekkes? Ganske ofte. :slight_smile: I sommerperioden flere gange månedligt. Gennem de 8 år har jeg endnu ikke oplevet at en trådmaske er gået. Det er jo altså også vildt god kvalitet, så det ‘går’ ingen steder. :wink:
Men jeg har oplevet at skulle fikse strømtråde, klippe udhængende grene ned eller fælde træer som er blevet så høje/vokset så tæt på hegnet, at de udgjorde en risiko for at kat ville klatre over hegnet. Desuden har jeg oplevet at ændringer i jordoverfladen har gjort det nødvendigt at sætte ekstra net i bunden af hegnet og grave det ned i jorden, men det har jo ikke noget med maskestørrelsen at gøre. :slight_smile:

Jeg synes at det er rigtigt fint at du gør dig nogle overvejelser i forbindelse med netkvalitet og maskestørrelser, men jeg bliver personligt lidt ked at at du samtidig indikerer at vores andres valg er uforsigtige eller forkerte.

Jeg har godt nok aldrig skrevet at du eller andre har valgt uforsigtigt. Jeg har end ikke tænkt det . Tak for den!
Kunne mit valg hænge sammen med mine forhold er anderledes end dine? Tak fordi du beskrev din tjekning og hegnsforhold

[QUOTE=catsanddogs;1222259]Jeg har godt nok aldrig skrevet at du eller andre har valgt uforsigtigt. Jeg har end ikke tænkt det . Tak for den!
Kunne mit valg hænge sammen med mine forhold er anderledes end dine? Tak fordi du beskrev din tjekning og hegnsforhold[/QUOTE]

Tak for uddybning. Jeg er glad for at læse, at jeg tolkede formuleringerne om mod, bristning, principper og tiltro forkert.

Du bor ikke langt væk fra mig du må gerne trille en tur til Hobro og se og få ideer .

Tak, men jeg har en rigtig sikker katteindhegning. :slight_smile: Det har Poda-hegn, min elektrikerfar og udbryderkongen Ivan i sammenråd sørget for. :tihi:

Ups, jeg glemte helt Basta, hun er jo kommet igennem vores hegn. Men jeg synes måske ikke helt en lille 8-ugers vildkilling tæller, det er ikke helt dét den er bygget til at holde inde og ude. :tihi:

Vi har sat andet tråd op det hvide dur ikke … Diesel vores gammel kat fik ikke stød nok og stak af … min mand kommer ud til bønder vi har fået omformer og hegn som bruges til køer/tyr det rapper godt og et rap og de/han bliver hjemme …

Ej, dengang talte Basta ikke helt som ‘kat’ på den måde, og i det regnestykke. :tihi: Lille bitte babymis. :hjerte:
Nu hvor hun er 5 mdr. gammel, kan hun dog ikke længere gå igennem noget hegn. :ok: … Ikke at det er testet, dog. Vi regner ikke med at hun og Knud får udgangstilladelse før til foråret. :slight_smile: Men det er mest pga vejret, og fordi vi vil være sikre på, at de er gamle nok til at kunne finde hjem hvis uheldet skulle være ude.

Vi købte et hegn i Silvan, 10x10 cm masker og ca 60 cm højt, for ca 12 år siden. Det blev dengang købt og sat op, for at vores 2½ årige barnebarn ikke skulle falde i vores lille fiskedam, ude i kolonihaven i et ubevogtet øjeblik.

For 2 år siden satte vi det op for at holde hunde/ræve ude af vores have. (Vores "vild"katte kunne gå igennem, så de kunne smutte fra eventuelle jagende ræve/hunde). Da så jeg, at det har fået et par brister i samlingen mellem de lodrette og de vandrette tråde. Men det har altså også været rullet sammen og sat op igen utallige gange. Så jo det kan gå i stykker, men jeg tror altså der skal meget til.

TUSIND tak for masser af gode input!

Jeg ville ønske at jeg kunne indhegne hele grunden totalt, men vi har 10.000 m2 så økonomien sætter en helt naturlig grænse for os -vinder vi i lotto, så går der dog ikke mange dage før jeg har et arbejdshold herude til indhegning af hele moletjavsen, men indtil videre tror jeg at det bliver en spændende indhegning for dem.

Jeg har taget alles erfaringer og ideer til mig, og regner med at bestille materialer i aften - også skal der trommes et arbejdshold sammen! Glæder mig som et lille barn, selvom min mand mener at vi kommer til at bo i et fort, haha!

Igen, mange tak for hjælpen. Det er superfedt at have et sted hvor folk ikke mener man er komplet idiot for at ville sende mange tusinde kroner efter sådan et projekt, i stedet for Thailandrejser og kähler-vaser! :høhø: