Jeg er den lykkelige ejer af en kæmpe altan som jeg gerne vil have hegnet ind til misserne… Men… er jo underlagt boligforeningens regler og de siger man ikke må sætte noget op over gelænderet… Har jeg hørt… Har ikke spurgt (Det er sommetider nemmere at bede om tilgivelse, i stedet for tilladelse)
Men! For at jeg ikke skal tvinges til at pille det ned igen skal jeg lave det så pænt som muligt… og så usynligt som muligt… Nogen forslag??
Har fundet nogle transperente net… men er bare ikke sikker på de kan tåle at misserne klatrer i det… og det vil de jo nok gøre i starten…
Nu ved jeg ikke hvad slags net du tænker på Piv? De fleste metalnet (ikke de grønne) falder faktisk meget godt ind med baggrunden og skæmmer ikke nævneværdigt. Står der ikke noget i lejekontrakten eller i boligforeningens regler om du må sætte hegn op?
Ja, jeg har også sådan en pakke liggende, der venter på at blive monteret: Katzennetz - Schutz für Balkon & Fenster günstig kaufen | zooplus
Så erfaring med holdbarheden har jeg desværre ikke. Men det skal jeg nok få her engang i løbet af foråret Jeg har nu ikke forventning til, at Amira har de store klatre-i-net-behov. Men i hvert fald skal man ikke begynde at spænde nettet efter om sommeren, for det kryber igen om vinteren, og så kan det ikke tåle at være spændt helt ud.
En af mine “naboer” har det grønne net et par etager oppe, og det er nu ikke så usynligt, så hvis du ikke må have det, så er det måske lige provokerende nok.
Hvis det skal være metal kan du købe noget volierenet hos byggemarkedet som kan rulles ud og hæftes på træ med sån en luftpistol med klammer i. Maskerne er forholdsvis små i det net og så falder det nemt ind i baggrunden da det er forholdsvis tyndt, men stærkt og holdbart nok til misserne
Jeg tror nu ikke, kattene vil begynde at klatre i nettet.
Det vil “gynge” og masketrådene give efter, og det vil kattene føle for usikkert at klatre i, med mindre det drejer sig om killinger.
Så vil et metalhegn sikkert virke mere stabilt for dem.
Nu er det jo en tysk side… og man kan kun betale med særlige kort… Hvordan plejer i at betale??[/quote]
Der er temmelig mange kort at vælge mellem - helt almindelige betalingskort (bortset selvfølgelig fra dankort, som udlændinge ikke kender/kan bruge til noget) Jeg køber som regel på den engelske side, men kortene varierer ikke og jeg bruger mastercard eller visa som betalingsmiddel.
Men jeg har ikke visa… Det eneste jeg har er et visa electron… og det er ikke helt det samme…
Nå… men nu forsøgte jeg at sende en bestilling afsted i går… men efter hvad jeg kan forstå af den tyske mail jeg fik så kan den ikke gå igennem fordi det er mit navn på bestillingen og kærestens navn på kortet…
Ja, med VISA-kort er det vigtigt at man opgiver kortindehaverens navn.
Når du oplyser betalingsmiddel, så spørger de efter “Name auf der Kreditkarte”, og det SKAL være det navn, der står på det kort, du benytter.
Du kan sagtens stadig have dit eget navn på bestillingen.